linneawinroth

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av linnea winroth - 20 juni 2011 18:53

Var ska jag börja? Jo, jag vakna som sagt kl 5.30 i morse då jag gick och tvätta håret. Måste ju se fräch ut på min första dag. Sen åt jag frukost i lugn och ro för att sedan göra i ordning mig. Jag satt och stirrade på klockan på väggen och bara ville att tiden skulle gå fort. Jag ville att klockan skulle bli 6.30 så att jag kunde få cykla till bussen. Just då ville jag komma till jobbet, se vad jag skulle lära mig och få reda på vad jag skulle få göra. Jag tyckte att dom sista 40 min gick så segt fram. För en stund så inbillade jag mig att minutvisaren bara retades med mig och gick så där sakta bara för att göra mig irriterad. Men när jag äntligen fick cykla så kändes det som om jag äntligen slitit mig loss från ett stenhårt grepp. Jag var redo att börja jobba, arbeta för att till sist få lön för allt slit.

Jag kände att nu tar jag ett steg till in i arbetslivet. Det var så skönt att får vara själv en liten stund, samla tankarna och lyssna på musik när ingen hör.



När jag cyklade så la jag märket till allt som händer i stan tidigt en Måndag morgon. Jag trodde det skulle va lite mer trafik när klockan närmade sig 7:00, men även jag kan ha fel. Det var så lite trafik att det bara tog mig 10min att cykla in till buss stationen.



Så när jag hade mycket tid kvar tills bussen skulle gå så satte jag mig och läste en metro. När bussen äntligen kom så var jag ganska nervös. Jag visste att om en timme så ska jag gå in genom Burger King's dörrar som medarbetare och inte som kund. När jag satt på bussen så såg jag någon komma som jag kände igen. Men visste inte om jag skulle säga något till han så jag gjorde inte det. Jag sjönk in i en bra bok men ändå medveten om när jag skulle gå av. När jag kommit till Ullared så märkte jag att personen som jag kände igen skulle åt samma håll som mig så min tanke då va: Ha, han ska jobba på Gekås. Men till min förvåning så skulle han inte det, han var på väg till mitt jobb. Åh va kul, vi kanske kan lära känna varandra lite mer. Så min introduktions dag var ganska givande.



Vi har haft genomgång på ”skydd och säkerhet”, ”arbetsmiljö och säkerhet”, hygien och regler för jobbet. Sedan gick vi igenom vad allt fanns och hur vi skulle klä oss. När vi hade haft en genomgång på hela stället så var vi klara för i dag. Så jag slutade ca 11:20. När jag slutade mitt jobb så ringde jag min kära Felicia så hon fick komma och träffa mig innan hon reser till Thailand i morgon bitti kl 07:00.

Vi gick in på Gekås för att komma undan regnet så när jag ändå var där inne så köpte jag slingmedel till mamma.



När vi var klara med att gå på Gekås så drog vi oss hem till Felicia. Där diskuterade vi våra planer för vårat projektarbete med hennes mamma. Efter det lyssnade vi på musik och jag sjöng med så mycket jag kunde.



Sen blev klockan mycket så jag var tvungen att gå till bussen. Sen när jag kommit hem så var det till att kolla bloggen samtidigt som familjen åt mat. Efter det tog det inte så lång tid innan vi skulle försöka att åka till McDonald's innan ”Lotta på Liseberg” började. Så nu en timme senare sitter man här för att berätta hur min dag varit. Jag funderar på kanske avrunda detta inlägg innan ni tröttar allt för mycket.


Men innan detta är slut måste jag bara säga två små saker.


1. Jonathan fyller 17År i morgon så titta in där i morgon och gratta han på sin stora dag.

2. Håll tummarna för mig att jag vinner den där tävlingen jag är med i.


// Linnea

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards