linneawinroth

Alla inlägg den 12 december 2011

Av linnea winroth - 12 december 2011 20:01

Nu var det ett tag sen som jag bloggade. Men det är bara för att jag har haft mycket att göra. Den 27 November sjöng jag ju i kyrkan. När jag kom på Konfirmand läsningen torsdagen efter var det några som sa att jag sjöng fint i kyrkan. Min mormor och Hennes sambo sa någon dag senare att dom skulle velat höra mig i kyrkan.

Om man kollar på när jag senast bloggade så var det det 6 December. Då hade jag precis lyssnat på en musik konser.


I torsdags var jag på ”familjens julkalas”. Då hände det mycket. Jag var där med Gabriella och vi hade det riktigt roligt medan vi väntade. Vi var först inne i stan i Varberg för att äta. Medan vi väntade på våran mat sprang jag iväg och tog ut pengar. När jag stod i kö till automaten hörde jag typ en mormor prata med sina barnbarn.

Hon sa: Kolla barn den tjejen ska säker dansa i Sparbankshallen.

Då sa tjejen på ca 8 år: är det dit vi ska sen? Är hon också känd?

Mormor: Nej det vet jag inte, det kanske hon är.


Jag funderade på vad dom äldre försöker lura i dom små nu för tiden. Jag är väll inte känd! Eller är jag?......hm........ tål att fundera på.

När vi åt fick jag en påminnes på mobilen att kl var 16:00.

Då sa Gabbi: Men då borde vi kanske gå.

Jag bara: Ja vi kan gå om du vill stå i kö en stund.

Hon: Men det tar väll tid att gå dit? Jag: nej inte så mycket.

När vi var framme var kl 16:20. Så när vi var framme fick vi vänta i ca 100min. Så vad skulle man göra när det var över 1 och ½ H. Så då började Gabbi att skriva en låt med hjälp av Eric Saade's låt 2Big Lov”e. Hennes refräng gick: Jag fryser om mina tår, ja jag fryser om mina tår. Ja snart så går dom av, snart går dom av.......


Sen helt plötsligt såg jag en vit bil och tänkte: Oh så roligt det skulle vara om Eric satt i den. Då körde bilen förbi oss och jag såg att det var Eric's bil.

Då petade jag på Gabbi och sa: ser du vilken bil det är?

Hon bara: Nej, borde jag veta det?

Jag: Hallå!!! det är ju Eric's bil.

Hon: ofta han kommer här.


Så vi kollade vilka som kom ut. Förts kom det ut några killar och sen så kom självklart Eric ut. Och gabbi bara: eh.....öh....

Våran kväll var super bra. Jag fick Timotej's nya singel Het. Sen fick jag autografer av Sonja Aldhén och Lotta Engberg. Och jag fick till och med ett kort på Sonja när hon petar i näsan.



Nu i Lördag var jag och Gabbi i Göteborg. Den dagen var enormt lyckad, Vi pratade med eric och det som jag kan skratta år är att Gabbi har sjukt många minnesluckor utan att hon är full. Jag gav han pistage nötter. Jag skulle ge han en tavla i glas men det får bli en annan dag.



I kväll den 12/12 så har jag repat för fullt. På Onsdag smäller det. Det känns bra att har spelat det i ca 2 H. Just nu är jag väldigt trött så borde kanske gå och sova för det finns ju en dag i morgon med.


 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards