linneawinroth

Alla inlägg under maj 2012

Av linnea winroth - 10 maj 2012 14:22

Ja i dag började jag vid 9:00 och när jag cyklade till skolan tog jag och postade det gröna paketet. Sen det kommer nog fram tills i morgon.


I dag har vi haft 2 lektioner, Bild och idrott. Under bilden var vi nere vid kuben för att kolla på allt som 3:orna har ställt ut. Jag tycker att är bra ju just in inriktning. Det fanns två bilder som jag gillade lite mer. Det är så extremt häftigt att se deras arbeten.


När jag satt i matsalen slog det mig att det bara är 4 veckor kvar innan det är student. Det är 16 ”normala” skoldagar och sen är det studentvecka. Det känns konstigt att vissa tar studenten. Dom är liksom så små fortfarande. Och om ett år så är det jag som tar studenten. Det är ju också något som känns overkligt. Vad ska man liksom göra sen då? Plugga vidare kanske. Vad ska mina kusiner göra? Nu när dom bara har 4 veckor kvar.


Men tillbaka till skolan och vad jag har gjort. På idrotten spelade vi volleyboll. Jag har spelat så mycket så att jag har fått stora sår på höger arm. Då menar jag inte att dom är röda eller ömma utan det har blivit två sår som blödde när jag kom hem och sen har jag 3små och ett stort blåmärke. Då kan man ju bara snacka om att man har kämpat tills blodet sprutar.


Nu är jag hemma och ledig. Ingen teater i kväll och antagligen blir det ingen Ku i kväll heller. Så då ska jag passa på att slappa lite och kanske göra lite på mina två arbeten. Och i kväll ska jag se på Let´s Dance. Nu ska jag gå ner och se om jag kan hitta någon rolig mat som vi kan äta i kväll.

 

Av linnea winroth - 9 maj 2012 20:59

Ja vad har jag att berätta i dag då?

Jo jag skulle först börja 11, trodde jag men efter att ha frågan sina klasskompisar så skulle jag börjar 13:40 och sen har vi en virrig lärare som inte allas hade koll på att klassen hade nationella i dag så vi skulle ha lektionen ändå så man fick skynda sig till skolan vid 11 ändå och jag blev ca 15 min se och då åkte jag från skogstorp så tiden var väll ändå ganska bra när man fick reda på det vid 11:05. Jag var på ett möte vid 14:00 och sen gick jag hem. Vi har fått inbjudningar inför studenten i dag med. Det är ju alltid kul att gå på studentfest.


Men annars har det nog inte hänt något speciellt. Kan nog bara hänvisa till mitt senaste inlägg. (fattar ni inte ska ni inte ödsla tid på det heller)

 

Av linnea winroth - 8 maj 2012 20:33

Ja I dag hade jag skrivdelen I engelska och det tog 3 timmar. Så min eftermiddag var ganska flummig eftersom jag var riktigt seg i skallen.


I kväll skulle det vara rep men i kväll slapp jag det och det var bra för då kan jag mysa med mamma nu när hon är hemma igen.


I morgon väntar sovmorgon och sedan är man i skolan till 16:00. så dagen blir endast 11-16 när jag egentligen ska gå 8-16. Varför har jag sovmorgon då? Jo egentligen är det för att vi har fått kompledigt pga att vi var i Danmark för ca 2 veckor, men klassen har sitt nationella prov i morgon så det blev ingen sovmorgon för resten av bildeleverna. Det ä vid såna här fall som man är glad för att man inte har samma eng. Jag får ju ledigt när klassen har prov men dom andra får ju gå och ha lektion när jag har prov.


Nu ska jag fortsätta se på 112 på liv och död och käka hallon.

 

Av linnea winroth - 7 maj 2012 14:08

Ja i dag är det en ny vecka och man får ta tag i verkligheten. Vi slutar 14:30 och sen är det bara att dra hem. Sen ska vi mysa i kväll när mamma är borta. Vi ska nog beställa mat och har riktigt mysigt. Mamma är iväg med syrran i Göteborg tills i morgon. Ja jo jag har fortfarande ont i nacken. Jag hade ju svårt att sova i natt. Men till slut efter att jag hade tryckt i mig lite tabletter kunde jag sova.

 

Av linnea winroth - 6 maj 2012 23:45

Ja dagen tillbringades hos Zaras pappa. Där åt vi kräftor spelade spel och gick en runda med deras hund. När vi var hemma igen runt 17 skulle jag hemma och byta om för sen var det bara att cykla in till stan för att ha teater rep. Det som var jobbigt var att jag hade extrem nackspärr så när jag skulle sova kunde jag inte sova på 2,5 timmar. Jag vände och vred på mig och till slut fick jag sådan panik för att jag inte kunde ligga på någon sida.

 

Av linnea winroth - 5 maj 2012 22:23

Ja då var man tillbaka på sin gamla skola. I dag var det öppet hus och eftersom min lille bor går där och mina föräldrar inte kunde komma fick jag ju offra mig. När vi ändå ar och hälsade på i 5:an så tog vi en tur till 6-9 också. Det var väldigt roligt att träffa alla gamla lärare. Det som var extra roligt var att se allas miner när vi kom. Man kan ju säga att det var en blandad kompott av reaktioner. Efter det var jag med Zara. Så vi har varit ute och gått och sen har vi varit och hämtat mamma på jobbet och sedan handlat godis. När vi sedan kom hem åt vi kvällsmat och sedan blev det mys med godis och film.


I morgon ska Viktor spela match och jag ska vara med Zara. Vi får se vad som händer. Vi kanske ligger och degar i soffan om det är dåligt väder, Är det fint kanske vi degar utomhus.  

Av linnea winroth - 4 maj 2012 22:15

Ja I dag var jag I skolan till 12:00 och sedan stack jag hem och vilade lite innan Viktor kom hem från skolan. När han var hemma runt 14:20 bestämde vi oss för att cykla till Fynda för att köpa godis. När vi kom hem igen runt 15:50 åt vi lite mat och sen kom Zara hem till mig så vi umgicks lite innan vi sedan skulle iväg till Ätran. Vi var där för vi hade pizza frossa med Olof och alla konfirmander och faddrar. Jag, Zara och Ida tog bussen hem runt 21:10. Jag tror att maten jag åt var lite dålig eller inte klar för på vägen hem var jag nära på att spy. Det kan ju I och för sig beror på att vi satt längst bak och att bussen gick väldigt skumpigt. Men jag klarade mig till jag kom hem. Sen när jag fick frisk luft så mådde jag lite bättre.

 

Av linnea winroth - 3 maj 2012 12:07

ja i dag är man ledig från skolan. Varför detta? Jo jag har två lektioner och båda blev inställda. Så jag har egentligen ingen skola alls denna veckan för totalt har jag 4 lektioner på 3 dagar. Två lektioner i går och två i morgon. Eller ja typ en för jag har egentligen i-val men alla estet 2:or har NP i eng. Och jan antar att alla andar som läser eng B har NP i morgon. Så egentligen borde vi nog inte ha lektion eftersom det är väldigt många som är borta. Men det finns ju folk som inte läser det och då är det väll bra om vi har lektion. Sen har jag eng då jag egentligen skull kunna slippa den pga att det est ät inför NP som är nästa vecka.


Hade jag sovmorgon i dag då? Nej skulle nog inte kalla att gå upp vid 6:30 som sovmorgon. På förmiddagen var jag på lite strapatser och nu i eftermiddag ska ta en spruta. Sen blir det till att gå på kvällens rep. Nej men nu ska jag nog fortsätta läsa min bok.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards