linneawinroth

Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av linnea winroth - 18 augusti 2012 16:00

Ja det har ju varit riktigt kul att få träffa alla "Kändisar" både dom i närheten och dom som är lite större.

Så tänkte ta mer der på en liten nostalgitripp. Här kommer alla personer som jag har intevjar i sommar.


Först kommer Sebastian Möller - Fotbollsspelare i HBK

 

Ja Sebbe var hos oss den 17 Juli och han var min första gäst. Han är en super duktig HBK:are och även en super bra kusin.


Nummer 2: Daniel Westman - är medlem i bandet Icarus

 

Daniel var i med den 19 Juli. Hur ska man förklara Daniel? Flummig och väldigt busig. Han är en kille som alltid gör alla en på bra humör.


Nummer 3: Hertha Berggren - Falkenbergs Teaterprofil

 

Hertha var i studion den 20 Juli och var en av dom få personerna som pratade så mycket att man inte fick ställa så mycket frågor. Jag hann inte ställa mer än hälften av alla mina frågor. Vi pratade om alla hennes projekt och hennes karriär.


Nummer 4: Sonny Enell - Musikalartist

Ja Sonny var i studion den 25 Juli. Då pratade vi om hur det var att vara med i "les Misserable" och hur det är att vara med i "Trollkaren Från Oz" men vi pratade även om tabbar han har gjort på scenen. Också en riktigt rolig person att prata med.


Nummer 5: Mats Dumats - Bildmakare

Dumats var i hos oss den 26 Juli och då prade vi om att han har varit frisör, frisör men även att han är konstnär. Det var riktigt kul att lyssna på han. Jag fick även en bok av han som jag flitit kollat i.


Nummer 6: David Lindgren - Artist

David kom förbi en timme den 27 Juli. Då pratade vi mycket om Melodifestivalen men även hanns jobb med Thomas Ledin. Det fanns faktiskt en tid då David inte tyckte att musikaler, teater, dans eller musik var skoj. Han tappade liksom gnistan men sen hittade han tillbaka igen. och det var ju tur. David är ju faktiskt musikalutbildad precis som Sonny. Men även kändisar har sina upp och ner gångar.


Nummer 7: Janne Berglund - Grundare av Radio Wake Up

 

Janne var med oss flera dagar men det var den 1 Aug som jag fick svar på alla frågor. Vi pratade om hanns ide med radion och sen pratade vi även om att han spelar i ett band.


Nummer 8: Robin Bengtsson - Idol 2008

Ja Robin var hos oss den 3 Aug och då pratde vi mycket om Idol och allt som hände efter det.


Nummer 9: Linneas Kändis Mingel 

Ja detta blev en ide som jag fick styra helt själv. Jag fixade allt med tellefonsamtal och mail hit och dit. Detta blev en del som jag hade hand om. Jag åkte altså till Liseberg för att intevjua kändisar. Första gången träffade jag Robin Stjernberg, Markoolio, Nanne Grönwall och Markus Sjöstrand från Youngblood. En toppen kväll men kändisar alltså. Robbin är så sjukt duktig och har humor, Markoolio är rolig men ändå den som var lugnast där. Nanne var hungrig och åt korv helatiden.


Nummer 10: Annika Marmén - Hyllar Amy Winehouse

Ja Anika var i studion den 6 Aug och då pratade vi om hennes musikintresse och varför hon valde att hylla just Amy Winehous.


Nummer 11: Mathilda Schough & Christina Telquist - Allsångs kören 

Ja detssa tjejer var på besök den 7 Aug och då pratade vi om vad dom har gjort och vad dom gör men även vad dom ska göra.


Nummer 12: Magnus Wernesson 

 

Magnus fick den stora äran att komma på min födelsedag. Då pratde vi om allt han gör och att dom skulle börja skriva på årets "Falkenbergs revy" men även Revy Sm. Så det var riktigt kul att prata om det.


Nummer 13: Linneas Kändis Mingel

 

Ja veckan efter så var jag tillbaka på Liseberg. Men denna gången fick även Lovisa följa med. Då pratade vi med Lotta Engberg och Molly Sandén. Två riktigt coola tjejer. Med lotta pratade vi om hella Alsångs grejen och vad hon har för planer framöver. och med Molly pratade vi om Melidifestivalen och hennes nya stil. Hon är en person som gärna går i höga skor och skinbyxor och det måste finnas nitar på skorna eller på kläderna. Det var så kul att få prata med Molly och Lotta.


Nummer 14: Linus Ingelsbo/ NEO - Artist

 

Neo var svårast att få tag på. Jag hade han som ett ett förslag i början på sommaren men Neo hann åka hem inna han läste vårat mail. Så jag hade nästan gätt upp hoppet på att få intevjua han men sen   "Pang" så fick vi reda på att han var i Falkenebg igen och då var han snäll nog att medela oss det. Han trode inte vi var intresserad av det men då hade han fel. Ni har säkert redan läst att jag var eld och lågor av lycka men om inte så kan jag hänvisa till min mamma för hon kan intyga att jag var som en duracell kanin när jag kom hem.


Så har min sommar varit. Fullt med kändisar och annat löst folk som kommit och gått i våran studio. Och detta är bara dom jag har intevjuat. Lovisa har ju intevjuat några med och dom är också toppen.

Om ni nu mot all förmodan har missat någon intevju av mig eller Lovisa så kan ni önska dom igen till och med till den 31 Aug. Så har ni missat elelr vill höra det igen så kan ni önska det på "radiowakeup.tk"

Om ni vill kan ni ju alltid säga vilken ni tycker varit roligast att lyssna på.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards