linneawinroth

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av linnea winroth - 13 mars 2013 21:15

Japp i dag började resan mot Palermo. Jag gick upp kl 4:00 i morse för att få ner allt i väskan och för att fixa frukost som jag skulle ha med mig. Sen kl 4:45 åkte vi ner till bussgaraget för att lämna mig på bussen. Jag var först där så då valde jag även plats så att jag kunde se vad som hände utanför fönstret. Sen har det bara och hämta alla andra. Eftersom det var mycket snö på vägarna så tog det oss en timme att ta oss till Halmstad. Där hämtade vi en lärare. Sen var det bara raka vägen till flygplatsen i Danmark. Resan började ju bra då alla biljetter krånglade så det tog tid att få ut alla biljetter. Sen skulle vi Checka in våra stora väskor och då gjorde dom något dom är bra på. Jo dom nickar och säger ja även fast dom inte fattar. Alla vi skulle vara noga med att säga att bagagen skulle deräkt till Palermo. Även fast vi mellan landade i Rom så skulle alla väskor med. Dom nicka och sa ja, fast jag förstod att dom inte fattade något utan att dom bara ville bli av med oss. Jaja sen klev vi på planet till Rom och det blev 25mi. Sen från Köpenhamn så då kom vi ju även lite sent till Rom. Som tur var så skulle vi fått vänta i några timmar sen eftersom vi blev sena dit så blev tiden kortare. Men när man då skulle byta biljetter och få några nya som gick till Palermo så stötte vi också på problem. Eftersom det krånglade med att få biljetterna i Köpenhamn så blandade datorn ihop våra efternamn. Det medförde då att namnet på biljetten och det i passet inte stämde så då ville dom inte ge oss några biljetter. Som tur var så rånade jag inte ut för det. Sen efter 2,5 timmar på Roms flygplats så fick vi äntligen gå på flyget efter 15 min försening där med. Men efter allt det då var det skönt att få komma till Pelermo för då får man ju andas frisk luft. Tror ni att allt blev bra sen då? Nej tor fan att några väskor glömdes i Rom. Och jag var då dessvärre en av dom som inte fick något bagage. Och efter ett litet närvsammanbrott så åkte vi och åt pizza. Kul att äta pizza då man bara väntar på att läraren skulle ringa och säga att bagaget är flugna till Palermo och att vi kan hämta det i morgon. Ja nu är kl ca 20:15 och runt 21:30-22:00 ska dom ringa. Så vad gör man då jo vi äter pizza med hela gänget. Eller ja 7/8 av gruppen är här. Får ju pröva piazzan som vissa säger är god.

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards