linneawinroth

Alla inlägg den 14 mars 2013

Av linnea winroth - 14 mars 2013 22:54

Ja i dag fick jag äntligen se deras skola. Jag förstår varför dom skäms över den för det var en riktigt gammal skola. Men vad gör det? Det var lite mysigt att vara där ändå även fast man kände sig som en apa i bur för dom satta upp staket så att folk inte skulle kunna komma in och glo på oss. Så vad gjorde vi i skolan då? Jo bi lyssnade på kär deras lärare pratade i en kvart, sen såg vi på två filmer som vi från Sverige gjort. Sen åt vi mat och till slut så pratade vi lite med folk som var runt omkring oss. När vi sedan slutade så åkte vi för att spela spel i en spelhall. Jag kände inte för att få stryk av alla killarna så jag och några till gick till ett café och fiskade lite innan vi skulle hämta dom andra för att gå och ta lite dricka på någon uteservering. Mysig som fan var det att tränga ihop sig 15 perso er på 8 platser. Sen när kö var ca 16:00 så gick vi för att spela laserdome. Det blev vi mot Italjenarna. Självklart fuskade dom och vann allt. När vi sedan var klar med att skjuta folk med laser så väntade vi i över en timme på att regnet skulle sluta så att vi kunde gå ut. När vi till slut vågade vi oss ut så gick vi för att ta och äta något innan vi skulle hem och äta på riktigt. Deras delikatess var skinka med och olja inrullade och med ris utanpå, sen tror jag att den är friterad.
Något som också är att Johanna (en av tjejerna som blivit av med ens väska) fick till baka sitt bagage så nu kommer hon prata en del. Nej nu är det bäst att lägga sig för i morgon ska vi upp tidigt.

Av linnea winroth - 14 mars 2013 01:49

Jaaa lärarna ringde. Kl var ca 21:40 och då sa dom att 2 av 3 väskor är framme. Den 3:dje skulle komma en timme senare så då åkte jag och Johanne till flygplatsen. Säger bara en sak: "bli mer servis inriktade här" när vi kom till flygplatsen skulle vi leta upp en vakt som skulle visa oss till våra väskor. Tror du dom hjälper oss då? Nej dom bara säger. Då hit och gör det där, sen går ni dit och då väntar jag där. Efter att få springa runt som yra höns i 15 min hittar vi tillslut någon som kan hjälpa oss. Då ska man gå igenom säkerhets kontroller a en gång till sen går man igenom flygplatsen igen och springer till utgången för att hämta väskorna. När vi då hämtar dom ska man skriva på papper efter papper och prata med folk som inte fattar vad vi säger. Men till slut fick jag och en till tillbaka våra väskor. Johannes skulle ju komma en timme senare men den kom aldrig och detta var sista flyget för i natt. Så hon fick helt enkelt åka utan saker. Vi ska fortsätta våran sökning i morgon så tills vidare så lånat hon saker av andra.
Nu har jag äntligen kommit hem till JD och han bor fan i ett slott känns det som. Det är så sjukt stort och luftigt. Och hotellet med mera är gigantiskt. Här kommer jag trivas. Jag har fått träffa alla i familjen förutom den minsta för han sov när vi kom hem. Vill ni veta en annan lite komisk grej som hände när vi skulle hem från flyget sista gången. Jo bilen startade så då turade som om att putta igång bilen. Det funkade inte så vi fick dr till med start kablar och allt. Snacka och att det har hänga saker i dag. Nu ser jag att kl nästan är 01:50 och då har jag ju varit uppe i 22timmar i sträck. Nu ska jag faktist sova gör ska upp vid 7:30.
Men innan jag avslutar ska jag bara skriva Grattis i efterskott och eftersom jag lovade en bild med sol och värme. Så här kommer en härlig bild från flygningen.

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards