linneawinroth

Alla inlägg under mars 2013

Av linnea winroth - 21 mars 2013 04:03

Japp nu har vi kommit hem till Andrea och här ska vi sova i några få timmar. Festen var awsume och jag hade väldigt kul. Eller ja nästan hela tiden åt minstonde. Festen började strax efter 23:00 och höll på till 02:45. Jag hade kul all tid förutom någon stund mellan 1:15-1:45 då jag satt och nästan sov. Jag har åtminstonde lärt mig en sak under denna festen. På ett klubb som denna kan det vara svårt att höra vad folk säger och det blir ännu svårare att höra när man talar två olika språk. Jag skulle beställa en drink med vodka, redbul och jordgubbar. Eftersom jag inte riktigt gillar den starka smaken av sprit bad jag om att få lite mindre sprit i min drink. När jag sedan hade betalat och skulle få min drink så fick jag en 2 cl stor shott i stället för dom uppfattade att jag bad om "ändats sprit" istället för "mindre sprit". Men jag gav mig inte så jag var snabbt tillbaka vid baren och gjorde ett tappert försök att få en cider eller något liknande. Gissa vad jag betalade för! Jo bara vanligt vatten så det satt jag snällt och drack medan fokt undrade varför jag inte drack sprit. Felicia tröttnade på mitt vatten och iöpte en drink till mig jag röde klabbet den så fille drack den med hon skulle nog inte tagit den för på kvällen när vi skulle hem var hon bara flummig och glad.

Av linnea winroth - 19 mars 2013 21:56

Japp i dag var det skola med ett snabbt besök i en kyrka. Sen blev det till att slappa i parken igen: sen åkte vi in till stan för att äta på McDonald's. Sen bar det av MIT fotbolls planen för att se på när killarna spelade. Det vara Sverige mot Italien. Sveriges var inte så många som dom hade några Italjenare som spelade för Sverige. Kul var det även om jag inte gillar fotboll. Sverige vann med ca 7-2 eller något liknande. Sen märktes det ju att det var killar som speladenefrersom som dom bnäade och sparkar hårda bollar. Kan väll bara säga att 3/5 haltade hem från planen. Nu ska jag sova för ska upp lite tidigare för att åka till en strand.

Av linnea winroth - 18 mars 2013 22:01

Japp nu har man åkt från staden Palermo och är hos Andrea. Vi har varit på ett palats och sen har vi sovit några timmar på stranden. När vi sedan tröttnade på stranden åkte vi till ett köpcentrum och då sa det bara poff och sen var man 600kr fattigare men jag har tre nya klänningar i min garderob. När vi hade shoppat klart åkte vi till Andrea ich åt sen somnade jag i soffan och sov i 30min. Det är väldigt svårt att vara vaken när man bara sitter och inte gå något. Så nu när jag har vaknat så sitter jag på en balkong bara för att inte somna. Alla är så snälla mot mig när jag sover för dom knyter ihop mina skor på mig. Har hänt 3gg redan och natten har bara börjat. Nu ska jag gå in för alla undrar varför jag sitter här. Vill ni veta en sak? Jag är sjukt höjd rädd och sitter intryckt mor väggen, jag har svindel och är sjukt rädd att sitta och kolla ner. Så nu ska jag nog ta och krypa in igen och har jag tur kanske jag vågar ställa mig upp igen. Men detta är antagligen inte sista gången jag sitter här i kväll.

Av linnea winroth - 17 mars 2013 23:45

Ja i dag är det ju söndag och då är vi ju lediga. Så i dag fick jag sova ut till kl 11:45. Så grymt skönt att få sova ut, har ju inte fått göra det sen jag åkte hemifrån. Vid 12:00 kom Marta och Marielle så då kollade vi på JD's pool och hotell. Sen åkte vi in till stan här i Bolognetta för att kolla när dom hade dukat fram mat på ett lång bod mitt på torget. Varför dom gör det varje söndag fattade jag inte riktigt. Sen åkte vi hem för att äta och sen somnade vi en stund och sov fram till kl 16:30 då vi skulle till stranden. Vi är ju som sagt lite sena här i Palermo så vi kom inte i väg rören vid 17:00. Men vad gör väll det! När bi sen hade åk till stranden var vi där och hade kul och sen runt 19:30 gick vi för att äta och sen skulle vi ta oss hem. Problemet var bara det att vi fastnade i en spelhall. Men när vi väl skulle hem så tog det också tid och sen bestämde vi oss för att åka och ta en drink på någon bar. Alla drack något utom jag. Jag smakade bara på andras "sliskiga" drinkar. Men nu ligger jag i min säng och ska snart sova. Men innan jag avslutar detta måste jag säga en rolig grej som hände när vi skulle åka till stranden. Jo det var nämligen så att när vi satte på radion i bilen hörde jag en melodi som jag kände igen och sen när dom börja sjunga kom jag på att det var en svensk låt. Fatta vad glad jag blev. Låten var "I'm In Love - Ola Svensson" nu kommer lite bilder från hotellet (4), stan (1), Ferrari (2), kvällsmat (1) och Natta mat. (1)

Av linnea winroth - 17 mars 2013 02:24

Japp precis kommit hem från en fest som vi var på. Riktigt roligt faktiskt. Jag blev till och med målad i ansiktet. Men hur länge varade det i ansiktet? Jo ca 90mi. För när jag var klar med målningen så skulle vi hem. Tråkig som fan eftersom jag för en gång skull hade det så fucking awsume även om vi bara hann vara där i en timme. Konstigt nog är jag inte så trött efter dagens strapatser uppe i bergen och på stranden. Tänkte lägga upp lite bilder från dagen.

Bild 1-2: Från ett utomhus museum i bergen.
Bild 3-5: Från ett hotell
Bild 6: På lunchen i dag. Först var det pasta med tomatsås.
Bild 7: På lunchen i dag. Sen 10 min senare får man köttbullar.
Bild 8: köttbullarna var inte så goda och det såg inte så gott ut så då beställer man i pankaka med nutella och nötter.
Bild 9: En kyrka i någon by som vi stannade i på vägen hem.
Bild 10: En bild från festen i natt. Målat med neon färger och sen lyste typ allt annat man hade på sig.

Av linnea winroth - 16 mars 2013 09:28

Ja då har man precis ätit en lätt frukost. Det blev bara en croasan med nutella.

Av linnea winroth - 15 mars 2013 22:30

Ja nu har vi precis kommit tillbaka till vårat rum efter att ha suttit och väntat på kvällsmat i över 2 timmar. Vi hade beställt strax innan 20:00 och vi fick våran mat strax efter 22:10. Vad hade hi då väntat på? Jo Hamburgare utan någon som hellst smak och sen var köttet inte riktig klar. Jaja det är sånt man får räkna med här säger våra lärare så då får vi väll gilla läget.

Av linnea winroth - 15 mars 2013 12:51

I dag fick vi gå upp redan kl 6:00 för vi skulle åka iväg en bra bit upp till bergen. Vi har drejat och målat porslin. Just nu sitter vi på en restaurang och väntar på maten. I kväll ska vi sova uppe i bergen på ett vandrarhem. Ska bli kul så om jag inte uppdaterar er om det senaste så är det för att jag saknar Internett. Innan jag avslutar detta så kan ni få se lite av JD övervåning.

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards