linneawinroth

Alla inlägg under juni 2013

Av linnea winroth - 15 juni 2013 04:20

Ja gårdagen och natten har varit toppen! Gårdagen börja med att jag jobbade 7:00-9:30 sen var jag på utbildning till kl 12:00 och sen återvände man tillbaka till jobbet och jobbade till 13:30. Sen åkte jag hem och vilade innan jag körde Viktor till Lidel så att han fick lite fredagsgodis. Sen packade jag för jag skulle ju till Göteborg med Zara för att kolla på Anton. Men det slutade med att jag åkte själv. Anton skrev att han skulle komm vid 23:30 men han kom inte fören 01:00 sen sjöng han i ca 17 min. Men Gud så bra filmer jag fick. Han trycker in ansiktet i mobilen några gånger och sen har jag väll några få bilder på han. Det viktigaste var att jag fick se han. När Anton sedan hade gått gick jag och Ian till Grtas för att dansa loss tills klockan blev 04:00, och nu är vi återigen på Berså för att fördriva tiden innan våran buss/ tåg kommer.
Jag är sjukt trött så när jag kommer hem ska jag sova hela dagen och sen ska jag lägga över alla mina videoklipp på min hårddisk så får jag redigera dom sen när min dator är tillbaka.

Av linnea winroth - 12 juni 2013 23:45

Ja i dag fick jag mitt efterlängtade körkort!!! Jag körde upp kl 14:30 och var klar vid 15:05. När jag kom tillbaka till bilskolan hann vi inte äns parkera innan Tobbe gjorde tummen upp för dom utanför. Så sen frågade dom ju mig när jag klev ut ur bilen. Sen var det bara att springa ner och skriva mitt namn på väggen och sen cykla hem. Det roliga var ju att när jag ringde hem till Viktor och frågade om han hade ätit fick jag svaren:
- Ja, men bara nudlar.
* Ska vi köpa något på McDonald's då?
- Nej, jag har inte lust med det.
* Inte äns om jag kör dit då?
- Vaaa har du fått körkort! (Ahhhh)

Gosig bror man har som springer ner och väcker pappa.
Pappas reaktion var inte dålig heller. Han var yrvaken och när Viktor säger: Linnea har fått körkort!! Då skriker pappa: Yes!!!!! Sen gick jag ut och försökte tvätta bort allt lim från bilen och tog bort spegeln. Så när jag kom hem ringde jag Mamma, mormor och farmor. Sen åkte jag och Viktor till farmor en stund och sen åket vi till McDonald's. Snabbt hem och byta om sen körde jag till Falkenbergs IP då han hade match. Sen var det bara till att åka hem och lämna dom och sen hämta Daniel. Sen åkte vi till McDonald's och sen åkte vi hem till oss. Så nu har jag ganska nyligen kommit hem efter att ha lämnar Daniel.


Av linnea winroth - 10 juni 2013 14:55

Ja nu är man hemma i trygga Skogstorp igen efter ett par dagar i Nyköping. Jag var ju på skolan i går och gjorde sista delprovet. Dagen började vid 9:30 då vi fotograferades med våra namnlappar. Sen vid 10:30 så hade vi samlig i Aulan för att få en presentation om skolan och dagens upplägg. Sen hade vi lekar där vi skulle lära känna varandra lite mer. Det gjorde vi fram till 11:30 då vi hade lunch och sen vid 13:00 så började vi med våra grupp arbeten. Då gjorde vi ett event i Växjö där Teater stod i centrum. Runt 15:30 hade vi redovisning och sen vid 17:00 slutade vi för dagen.

Då passade vi på att gå ner till Nyköpings hamn och kolla vad som fanns där. Sen gick vi tillbaka till stan för att äta kvällsmat och då hittade vi en söt liten restaurang som hette "Chilli Nam Nam" och maten där var riktigt god och det som var kul var att det var en Vidgnamesisk restaurang så visst hörde man lite Vietnamesiska. Sen var de lite extra kul då det fanns två killar som liknade mig och Calle Ranvik.
När vi sedan hade kommit tillbaka till hotellet såg vi på tv innan vi somnade.

Och i dag gick vi upp vid ca 7:30 och åt frukost sen var det bara till att stuva in allt i bilen och köra hem. Vi svängde av och åkte till Gränna en snabbis för att kolla när dom gjorde polkagrisar men tror ni inte att det var så att just då gjorde dom inga för killen som skulle göra det var inte där och tjejen i affären visste inte säkert om han skulle komma alls i dag för han kommer när han hade lust. Så vi fick inte se det men vi köpte självklart en polkagris att ta med hem.
Sen satte vi oss i bilen igen och körde till Falkenberg och innan vi åkte hem tog vi vägen om McDonald's och köpte med oss mat hem så pappa också fick äta med oss.

Nu är vi hemma och i dag körde jag 42 mil exakt och i Lördags körde jag typ 44 mil för då körde bi typ runt överallt.

Av linnea winroth - 9 juni 2013 08:55

Ja nu är klockan snart 9:00 och jag är på väg till skolan för att ha en heldag med intervjuer och grupparbeten. Får berätta vad vi gjorde sen när jag slutar.

Av linnea winroth - 7 juni 2013 23:27

Ja i dag har varit en riktig guidar dag då man tar allt som det kommer. Först sov jag till typ 11:00 och sen när vi var klara åkte jag och mamma till Jan för att lämna maten som han skulle ha. Sen tog vi vägen om tågstationen och då visade jag hur man köper tågbiljetter. Och på vägen hem så åkte vi förbi Maria, jag skulle nämligen lämna nycken till dom. Och när vi var hemma så åt vi lunch innan vi åkte till farmor med mat. Och når vi ändå var där så bjöd vi på glass. Och nu i kväll har vi packat för fullt för i morgon drar vi till Nyköping. Sen ska jag på intervju på söndag och sen åker vi hem på måndag igen.
Nu ska jag sova så jag orkar upp i morgon!!! Det är ju ändå nästan 40mil till Nyköping. Ja eller om man ska vara exakt så är det 39,8mil från hårat hus till hotellet.

Av linnea winroth - 7 juni 2013 12:28

Ja i dag två dagar senare har jag äntligen kommit ner på jorden!!! I Onsdags så tog jag studenten!!! Nästan alla nära och kära var här och firade min stora dag!!!
Jag fick väldigt mycket fint av alla och något som var riktigt stort och snällt var det att mina "Vietnam Kusiner" från Oskarshamn och Hultsfred åkte ca 30 mil för att vara med på min stora dag!!! Det är så ovärkligt att dom stuvade in allt i bilen och satte sig i bilen och körde!!!! Det betydde så mycket för mig ska ni veta.

Men vad har jag nu fått då? Jo här kommer hela listan.

(Mamma, pappa och Viktor)
Winroth: körkortet och resan till Nyköping.


(Bodil, Heinz, Christopher, Sebastian och Oliver)
Winroth/Möller: spa med övernattning på hotell


(Mormor och Leif)
Bengtsson: valfri behandling på spa

(Susanne, Roger, Jesper och Simon)
Larsson: tårtkniv


(Yvonne, Calle, Martin, Nicklas, Johanna - Horan och Rasmus)
Johansson: pajspade


(Jonas,Susanne och barnen)
Persson: 350kr


(Christer, Anette och Calle)
Ranvik: vinkaraff


(Susanne, Mats och Oskar)
Toresson/ Carlsson: knivsett


(Ingela och familj)
Rasmusson: hjärtformat tre i rad


(Helena, Håkan, Annsofie och Daniel)
Eriksson: armband och gratängformar


(Margita, Zara och Mats)
Wikström: glasskål


(Parama)
Abel: badsalt och badskum



(Ian)

Durge: Mobilskal och öronhängen



(Gudrun): blommor



(Yvonne(lärare))
Wingren: armband


Och sen fick jag blommor av:
Mamma
Pappa
Viktor
Mormor
Leif
Ida
Lotta
Jonathan
Jörgen
Helena
Håkan
Daniel
Annsofie
Susanne
Mats
Zara
Lovisa
Parama

Och nallar av:
Oskar
Calle
Mormor
Jonathan
Mamma
Pappa
Viktor
Carro
Pontus
Anette
Susanne
Mats

Ian
Lärarna


Dricka av:

Pappa

Helena

Daniel

Håkan

Annsofie

Anette

Calle

Crister

Oskar

Av linnea winroth - 5 juni 2013 12:30

Ja dette blir ett kort inlägg.

Jag sitter just nu utanför Falkhallen och väntar på att vi ska gå in och lyssa på när kören sjunger. Snart ska jag in och läsa mitt tal så ska gå och förbereda mig nu. Ska hämta min mick så att jag är redo att gå upp och köra gärnet. 

 

Av linnea winroth - 4 juni 2013 23:43

Ja sista dagen i skolan är avklarad i dag. Det blev till att lämna in datorn på reparation och sen hem några timmar innan man skulle tillbaka till skolan för att soundchecka inför morgondagens tal. När jag var klar med min soundcheck gick jag och Zara för att mysa på Burger Inn och sen åkte vi hem och hjälpte pappa med partytältet. Sen kom lilla ( lilla och lilla, han är mycket längre än mig) Daniel och visade sin bil sen var han snäll nog att lämna Zara men tror du inte dom fick åka tillbaka för Zara glömde sin dator.
När dom till sist hade åkt fick jag hjälpa pappa att klä huvudingången med björkris. Sen kom mormor till oss för andra gången i dag. Första gången hjälpte hon mamma med all mat och sen andra gången bjöd hon på glass men då var jag så mätt så jag hoppade över det och l mig i ett bad. Då fick jag motvilligt inse att mitt hår var kort och att jag inte behövde någon balsam alls i håret och sen stubbade jag bort all död hud så nu är jag väldigt len på både armar och ben.
Nu skriver jag dom sista raderna innan man ska sova för i morgon ska man upp vid 6:00. För då börjar frukosten och allt.

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards