linneawinroth

Alla inlägg under september 2013

Av linnea winroth - 22 september 2013 20:33

Ja i dag kom pappa och Viktor hem efter en helg i Mölle. Dom har haft det riktigt kul och det är skönt att dom är hemma igen.

Nu sitter jag och mamma och kollar på "Moreus med flera" och är är självaste Eric Saad med i kväll.

Självklart kommer en bildbomb av självaste #EricSaade (prövar att hastagga)

Han är och kommer förbli en suverän artist!

Nu måste jag fortsätta att kolla in han och andra godingar på Sportify.
Och vid 21:00 börjar en ny säsong av serien Bron.

Av linnea winroth - 19 september 2013 21:30

I dag sov jag faktist till 11:45 så ja jag kom upp sent i dag. Viktor hann faktist hem innan jag kom upp han slutade redan vid 11 tiden. För han var och kollade på fotboll med skolan. Eller ja det var elevens val så dom kollade på FF i går. Och blev då lediga från dagens lektion.
Vid 14 tiden åkte jag och Viktor till McDonald's för att köpa glass med det blev mat i stället. Och på kvällen la jag mig i ett bad med en bra bok. Ja boken var så bra att jag inte ville gu upp ur badet men när vattnet tillslut var kallt fick jag gå upp ur badet och lägga mig i mamma och pappas säng och läsa klart boken så ja nu ligger jag här.

Förresten vill ni veta en sak? Pappa köpte det nya GTA 5 till Viktor och vill ni veta vad jag fick? Jo massvis med tandkräm. Visst var det fint för delat?!!! Ja det tycker jag med och från och med nu tänker jag aldrig påstå att jag gillar tandkräm. Men jag kanske borde säga att jag gillar typ godis eller nej nu vet jag..... SKOR!!! Då skulle han ju köpa skor åt mig. Hihi ja nu ska jag gå och säga det till pappa. Ha det bra så länge.

Min bok. Nästa bok blir..

Av linnea winroth - 13 september 2013 23:09

Ja dagen gick åt till att köpa en biljett och sen på kvällen så var hela familjen hos mormors syster Siri och åt trerätters. Det börja ju med att vi fick välkomsdrinkar och snaks. Sen blev det en macka med skaldjur och skinka och en stor skiva melon till.
(Fick tyvärr ingen bild på det.)

Sen blev det lax med hemmagjord sås till huvudrätt. Och till efterrätt blev det en "mindre" söt maräng med glass, grädde och sylt. Och när man har ätit tills man storknar så kommer det frukt och sen choklad. Så ja det blev ju typ 5 rätters med välkomsdrink.

Av linnea winroth - 12 september 2013 22:45

Dagen spenderade jag och Zara på Gekås. Vi åt Thai buffé innan vi började shoppa loss. Det blev allt från mobilskal till garn. Jag ska designa mitt egna mobil ska på internet. Men jag har ju så många olika som jag vill göra.
Men tillslut valde jag ut mina 5 favoriter men ja valet sedan blir så mycket svårare, så ja jag tar hjälp av mina vänner. Dom får helt enkelt tycka till om dom.

Sen köpte jag ju garn med. Så ja i kväll börja jag sticka på min tubhalsduk till vintern. Den kommer passa bra till min vita vinterjacka.

Jag ber om ursäkt redan nu om det blir några stavfel i detta inlägget men det är lie svårt att skriva med ett tejpat finger.

Det är inte så farligt som det ser ut. Jag stack mig bara på en kräfta i går och ja i dag är det lite rött och ömt där jag stack mig och när jag klämde lite på det för att kolla om det var någon sticka eller liknande i fingret kom det ut var så jag tog och tvätta rent det och satte alsolsprit över öppningen och tejpa fast det tills i morgon så hoppas vi på att det blir bättre då.

Nej ska väll avrunda detta inlägget och fortsätta sticka en stund till innan man ska sova.

Av linnea winroth - 11 september 2013 22:00

Ja i dag har jag varit i stan med Zara. Vi gick bara in till Telia för att fixa gratis sms och internett till mig. Sen åkte vi hem och skrev med varrnadra via sms. På kvällen var mamma och pappa med Viktor i Halmstad då han hade match. Don vann med 2-1 mot några. (jag är inte på insatt i det)


I morgon ska jag och Zara till Gekås. Ja efetr att hon varit i skolan.

 

Av linnea winroth - 10 september 2013 20:00

I dag har jag och pappa jobbat med min bil. han skulle först "BARA" ta bort ytrosten på bilen. Sen skulle han "BARA" täcka det med färg och då skulle han BARA ha svart som grundfärg. (Min bil är vit) Men ja när han hade gjort det så börja den svarta färgen flagna lite och stack upp ur den vita färgen så ja vi fick slipa bort all färg och börja om på nytt.

Så vi fick åka och köpa ny färg och pappa ska göra resten i morogn.

 

Av linnea winroth - 8 september 2013 22:07

Ja min dag börja med stt jag följde med Zara till kyrkan. Mitt i allt så sms:ar Gabbi och undrar om jag vill komma till Göteborg för att gå på Liseberg med henne. Så jag fick skynda mig hem från Kyrkan, ducha och packa och sen slänga sig in i bilen och köra och tanka innan jag körde hela vägen till Göteborg helt på egen hand. Oj vilken adrenalin kik jag fick när jag var framme och kunde konstatera att jag klarade det själv.

Gabbi var precis som jag, vi (eller jag) sprang nästan till alla attraktioner. Så kul vi hade det under ca 6,5 timmar. Vi åkte allt förutom Flumriden. Den hann stänga innan hi kom dit.
Gabbi fick till och med upp mig i Uppswingen! Inte 1 utan 2 gånger. Och jag var nog panikslagen första gången men lugnade ner mig snabbt och då skulle vi åka den en gäng till och då satte vi oss på andra sidan och om jag var panikslagen då så var jag nog döende den gången. Men jag överlevd och kunde gå därifrån glad och stämt över mig själv.
Men ja vilken toppen dag vi har haft och det får vi göra om någon gång ;)

Nu är jag hemma och myser under en filt, hes som fan ön det var klart värt det!!

Vill ni veta en sak?
Jag körde bilen hem och strax utanför Morup så mötte jag en bil och hann se att något fladdrade förbi lyktorna på den mötande bil. Sen sa det typ *Pang* och så körde den på en hare. När jag kommer närmare den ser jag att den typ blev plat men att den låg på motsatt sida. Jag hörde inget från min bil men utav ren reflex så kollade jag min bil kår aug har hemma och ja där är kanske ett litet märka. Men var st kommer ifrån vet jag inte. Men eftersom det inte hördes någon smäll så kan det ju inta vara haren. Jag såg ju den ligga platt på andra sidan men eftersom jag var med om det så vågar jag ju inte tro något annat än att den smällde i min bil med. Hur vet jag inte men så är det.

Nu ska jag snart sluta skriva. Får försöka återgå till att vara social och svara på 7 sms som jag fått unde tiden som jag bloggar!

Av linnea winroth - 6 september 2013 13:56

Ja i dag har jag varit duktig för jag hjälpte mamma med att storhandla. Det blev en del i våran matvagn men nu är vi hemma och mamma har plockat in allt med. Vi har till och med hunnit äta lunch. Nu ligger jag i soffan och ser på en film innan jag och mamma ska jobba.

Ha en fortsatt trevlig Fredag!!!

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards