linneawinroth

Alla inlägg under oktober 2013

Av linnea winroth - 8 oktober 2013 22:46

I dag sov jag till 12:15 och när jag tillsut blev klar så åkte jag och mamma in till satan för att kolla på en ny jacka till mig. Jag hittade även en tröja till mig och sen passade vi på att äta sallad på Entill Pizzeria. och på vägen tillbala till bilen kollade vi på ett par nya glasögon till mig.

När vi sen om hem sattde vi oss för att trycka i oss en hel cheescake. jag åt 5/10, mamma åt 3/10 och viktor åt 2/10. så ja i dag var jag riktigt tjock då jag tog halva helt själv.


I morogn blir det till att slappa lite på dagen och sen på kvällen ska jag iväg några timmar. Jag ska umgås med Zara och Ida.

 

Min nya jacka

 

Köpte den nya i dag!

#RosaBandet2013

 

Av linnea winroth - 6 oktober 2013 23:15

Nu på morgonen hade vi frukost kalas för mig. Jag fyllde ju år för ca 2 månader sen men som sagt bättre sent än aldrig. Jag fick en cheescake tårta med 19 ljust i.

    

Ja i dag har jag jobbat klart veckans alla pass. Jag jobbade alla veckans dagar förutom Onsdag. Jobbet har varit bra och man har kännt att man kunnat hjälpa till med det jag kan.


Innan jobbet i dag så passade jag på att kolla på när kusinen spelade sin sista seriematch. Dom blev serie vinnare så dagen till ära var dom helsvarta med guld siffror och på framsidan stod det "IF Böljan Seriesegrana 2013"

Dom firar deras seger med guldhattar och Champanj.

 

Oliver ville ha mer dricka då hanns flaska börjar ta slut.

 

Hela laget firar med en massa gruppbilder.

 

I dag stödjer Wetter Rosa Bandet.
#RosaBandet2013

 

Av linnea winroth - 5 oktober 2013 22:00

I dag har jag jobbat 6:45-16:00 och sen stack jag och mamma och handlade lite inför mitt frukost kallas i morogn. På kvällen kom Håkan och Helena förbi så vi hade en mysig kväll med thaimat och allt.

Vi passade även på att fira Viktor då hanns lag vann seriespelet.

 

Det blev en Ben & Jerry's galss med 17 ljus i.

 

Av linnea winroth - 2 oktober 2013 23:23

I dag har jag haft en dag med bara pappa. Då han var ledig medan mamma jobbade och Viktor gick i skolan. Dagen börja väll med att jag vakna och pappa åkte för att göra några ärenden. När pappa sedan kom hem vid 11:30 så köpte vi lunch och åt en stund innan pappa skulle i äg för att hjälpa Jonas att bära in nya grejer. Sen runt 16:00 åkte pappa och jag till Gekås. Det blev en snabb tur där inne då vi hade 5 saker att köpa där. Jag skulle köpa "mobilskal" (Designa dom själv) tipp-ex och pennor. Sen skulle jag även köpa plastpåsar till mamma och vantar till pappa. Pappa var med mig där inne så han tig plastpåsarna och vantarna sen passade han på att köpa kallingar och dockar och jag köpte små tavlor till pappa och mamma.

Det jag hade på min lista. Bild på tavlorna kommer i morgon.

Nu på kvällen har jag aktivt en del innan jag la mig i sängen.
Nu ligger jag här och fortsätter skriva en liten stund till.
I morgon väntar en dag med jobb och sen får vi se vad som händer.

 

I dag är det skurtrasor som stödjer Rosa Bandet.

#RosaBandet2013

Av linnea winroth - 1 oktober 2013 21:56

Ja i dag är det 1 Oktober och ärligt talat jag älskar värkligen Oktober. Vet ni varför? Jo för det är den så kallade "Rosa Månaden" det är då man stödjer Bröstcanser forskningen.
Jag har som några kanske redan vet några i min närhet som har kämpat i kampen mot cancer. Nästan alla vann kampen mot cansen men det finns också dom som förlorade kampen.
Jag gillar då denna månaden för att det ger mig en anledning att bära färgen rosa hela månaden. Och ni som känner mig veta att jag älskar färgen rosa. Men vet ni att det är väldigt svårt att bära 31 olika saker som är rosa. Och ännu svårare att hitta 31 olika saker som stödjer just forskningen mot canse.
Jag prövade det för första gången förra året och då hittade jag ändats 19 saker som stöttade det. I år ska jag hitta fler.

Annars har jag suttit vid mitt skrivbord (köksön) och skrivit en del innan man skulle jobba.
När jag kom till jobbet fick jag reda på att det visst hade hunnit hända en del under mina 2 veckors frånvaro från just den avdelningen.

I morgon väntar en ledig dag med pappa och sen ska man jobba igen på Torsdag.

Nu ska jag fortsätta där jag slutade innan. Får se till att bli klar med mitt skrivande.

Dessa tre saker kommer jag bära hela månaden ut.

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards