linneawinroth

Direktlänk till inlägg 10 december 2013

Var hamna mamma?

Av linnea winroth - 10 december 2013 21:24

Ja i dag började mammas resa på riktigt. Kl 6:30 gick hon upp för att göra sig i ordning och packa ner det absolut sista inna hon skulle åka till tågstationen. Hela tiden tjatade hon om vem som skulle med henne och att hon inte ville åka själv.
Precis innan vi skulle åka och lämna henne så berättar vi att jag ska följa med henne.
Och Gud vad hon blev glad. Men ja 7:30 var vi på stationen i Falkenberg. Tåget avgick vid 7:47 och vi begav oss till Göteborg. När vi var i Mölndal fick hon öppna kuvert nr: 4.

Hon läste nog det minst 4gg innan hon läskat skriker ut det: STOCKHOLM???!!!!!!
Så ja det tog lite tid att förstå det. Men ja när hon tillslut hade fått in informationen och vi var framme på Göteborgs Central fick hon gå och köpa frukost. Det blev Subway med en Cola. Sen gick vi och köpte kaffe och o'boy.
Vid 9:35 avgick tåget och ja resan gick bra. När kl var 12:50 var vi framme i huvudstan och då fick mamma kuvert nr:5

I detta brevet fick hon reda på att hon skulle ta sig till Brunkebergs torg 9. Ja mamma var inte så bra på att hitta det men tillslut kom vi fram.
Då vårat rum inte var klart kl 13:10 så gick vi och kollade i Galeria, och ja då köpte jag några praliner så när vi tillslut fick rummet hade vi choklad provning.

När jag hade tvättat håret var vi redo att ta oss ut för att gå till Stadshuset för att se om vi kunde kolla på folk som skulle in till Nobell Banketten. Vi missade visst dom men vi såg när Drottning Silvia, kungen, Carl-Philip och Daniel åkte från slottet till banketten.

Här bor vi. På Scandic Sergel Plaza som ligger över Sergestorg och vid Gallerian.

När vi hade kollat vid Stadshuset gick vi till O'lerys och åt.
Sen gick vi och kollade på Sheraton för där fanns några selebra gäster så ja kul var det. Innan vi skulle dra oss tillbaka kollade vi på julpyntningen på NK och sen en snabb fika på Espresso Hous.
Nu sitter vi här på rummet och myser.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnea winroth - 6 juni 2020 15:45

I dag har jag tagit tag i att rensa ochs täda i mitt källarförråd. Jag måstr få lite plats till allt material till köket som kommer nästa vecka.     Så under 2 timamr så tog jag upp större delen av källargången. Har packat in sakerna som ska in...

Av linnea winroth - 3 juni 2020 20:00

I dag har jag gjort mitt sista besök på Ikea för att göra dom sista ändringarna och sen äntligen gör beställningen.    Det kommer bli ett grönt kompakt kök med ugn/micro, större diskho och en diskmaskin.    Såhär ska det se ut när allt är k...

Av linnea winroth - 23 maj 2020 21:15

I dag har jag kommit till ett avslut när det gäller att kolla på bilar. Ett x antal hundra bilar senare, och några besök i bilhalalr så har jag äntligen hittat en bil som jag vill ha. Det blev en vit Seat Leon från Aug 2019.    Nu på kvällen har...

Av linnea winroth - 27 april 2020 17:19


Hej  Allt bra med er? Vad gör ni på dagaran i dessa tider?  Sjäv jobbar jag på som vandligt. Eller nej inte som vandligt, jag har fördelen att får jobba hemifrån. Sen den 1 April jobbar jag nu hemma med hela setauppen med skärm, sladdar och likan...

Av linnea winroth - 29 februari 2020 10:52

Ja då är vi i storstaden igen. Denna gången bor vi på Icon saigon - luxery Design Hotel. Vi har en ganska mysigt rum. Första dagen var ganska lugn då vi låg vid poolen innan vi var ute och åt. I torsdags så åt vi den första frukosten och gasl...

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards