linneawinroth

Alla inlägg under december 2013

Av linnea winroth - 23 december 2013 18:00

Japp i dag är det den 23 och det betyder att det är Julafton i morgon.

Men än går jag inte på jul ledighet. Jag ska ju trots allt jobba i kväll.


Men min dag började med att jag bakade snickers. Jag tänkte slå in det och ge till jobbet som en liten julgåva och en liten avskeds present. Det kanske kommer något annar längre fram, vem vet? Sen vid 11:00 åkte jag och Zara in till stan för att skriva ut mig från Miroi. Och ja det gick väll bra att göra det. Sen på vägen hem så åkte vi innom fynda för att beställa linser till mig och sen för att hämta mammas nya gardiner.


Och nu är jag på jobbet och har rast. Det är tur att man slutar snart för jag börjar bli lite trött i benen efter allt som jag har gjort dom senaste dagarna. Jag har ju inte haft tid att varva ner än.

 

Av linnea winroth - 22 december 2013 22:00

I dag blev det kyrkan på morgonen och sen blev det jobb på eftermiddagen.


Precis innan jag skulle till jobbet ringde en tjej som heter Anna. Hon hade en väldigt rolig nyhet att berätta. Jag har nämligen fått jobb hos henne och hennes familj. Så ja, jag flyttar till Stockholm efter nyår.

Så i morgon måste jag in till stan och skriva ut mig från Miroi. Så sjukt skönt att slippa allt sånt.


Att göra lista:

10 Dec - Stockholm

11 Dec - Orup

12 Dec - Arbets Intervju

13 Dec - Lucia

14 Dec - Musik Hjälpen 2013

15 Dec - Jobb

16 Dec - Jobb

17 Dec - Levande Julkrubban x2

18 Dec - Levande Julkrubban x2 + 1

19 Dec - Jobb

20 Dec - Jobb

21 Dec - Levande Julkrubban x3

22 Dec - Jobb

23 Dec - Jobb

24 Dec - JULAFTON

25 Dec - Grand

26 Dec - Packa resväskan

27 -31 Dec - Stockholm

1 Jan 2014 - Kommer hem

 

Av linnea winroth - 21 december 2013 21:46

Japp då har vi avvärkat årets uppsättning av "Levande Julkrubban" Vi har haft det riktigt kul under veckan som gått och ja det är alltid lika sorgligt när det är slut. någon gång under eftermiddagen så spelade vi våran 100 föreställning.

Här kommer lite bilder på oss hedar.

     

När jag sedan var hemma strax efter 18:00 så åt vi lite mat innan mormor och Leif kom till oss och vi drack lite glögg.

Nu sitter jag i soffan och löser lite innan man ska sova.


Dagens att göra: Levande Julkrubban x3 och i morgon blir det: Jobb.

 

Att göra lista:

10 Dec - Stockholm

11 Dec - Orup

12 Dec - Arbets Intervju

13 Dec - Lucia

14 Dec - Musik Hjälpen 2013

15 Dec - Jobb

16 Dec - Jobb

17 Dec - Levande Julkrubban x2

18 Dec - Levande Julkrubban x2 + 1

19 Dec - Jobb

20 Dec - Jobb

21 Dec - Levande Julkrubban x3

22 Dec - Jobb

23 Dec - Jobb

24 Dec - JULAFTON

25 Dec - Grand

26 Dec - Packa resväskan

27 Dec - Stockholm

28 Dec - Stocholm

29 Dec - Stocholm

30 Dec - Stocholm

31 Dec - Stocholm

1 Jan 2014 - Kommer hem

 

Av linnea winroth - 20 december 2013 14:15

I dag var det skolavsluting och då var jag och mamma och kollade på Viktor och dom när dom slutade.

Vi skulle äta i stan men det blev inte så coh med lite strul bleb det tillsut så att viktor fick McDonald´s och mamma och jag delade på en kebbab talrik. När vi kom hen så hade det kommit ett paket till mamma.  

Detta skulle hon egentligen få i julklapp men jag ville så gärna se hur hon reagerade så jag bad henne att öppna det redan nu.

       

Det är en bok om hela Stocholms resan med alla kuvert och dom flesta bilderna på Orup. Så ja detta är förevigat.


I morgon blir det avslutning med Levande Julkrubban.


Att göra lista:

10 Dec - Stockholm

11 Dec - Orup

12 Dec - Arbets Intervju

13 Dec - Lucia

14 Dec - Musik Hjälpen 2013

15 Dec - Jobb

16 Dec - Jobb

17 Dec - Levande Julkrubban x2

18 Dec - Levande Julkrubban x2 + 1

19 Dec - Jobb

20 Dec - Jobb

21 Dec - Levande Julkrubban x3

22 Dec - Jobb

23 Dec - Jobb

24 Dec - JULAFTON

25 Dec - (Grand)

26 Dec - Packa resväskan

27 Dec - Stockholm

28 Dec - Stocholm

29 Dec - Stocholm

30 Dec - Stocholm

31 Dec - Stocholm

1 Jan 2014 - Kommer hem


Nej men nu får jag göra något vettingt innan man ska åka och jobba.

 

Av linnea winroth - 18 december 2013 21:00

I dag var det väldigt kämpit att ta sig till spelplatsen vid 8:00. Det var samma prosidul i dag som i går med att sammlas, byta kläder, pröva ljudet och sen köra all in.

I dag hade vi en kille i huvudrollen så i dag kretsade det runt "Isak".

Vi hade 2 föreställningar på morgonen inför dagis och skolor och sen hade vi även 1 föreställning på kvällen inför allmenheten. Ja på morgom föreställningarna var det mycket fler än i gåroch på kvällen var det sjukt mycket folk.


Men vi får se hur det blir på Lördag då vi har 3 föreställningar för allmenheten. Det kan nog bli riktigt många då med.


Jag kan sakta men säkert bocka av saker från min att göra lista.

I dag stode det "18 Dec- Levande Julkrubban x2 + 1" och i morogn blir det "Jobb"


Min att göra lista:

10 Dec - Stockholm

11 Dec - Orup

12 Dec - Arbets Intervju

13 Dec - Lucia

14 Dec - Musik Hjälpen 2013

15 Dec - Jobb

16 Dec - Jobb

17 Dec - Levande Julkrubban x2

18 Dec - Levande Julkrubban x2 + 1

19 Dec - Jobb

20 Dec - Jobb

21 Dec - Levande Julkrubban x3

22 Dec - Jobb

23 Dec - Jobb

24 Dec - JULAFTON

25 Dec - (Grand)

26 Dec - Packa resväskan

27 Dec - Stockholm

28 Dec - Stocholm

29 Dec - Stocholm

30 Dec - Stocholm

31 Dec - Stocholm

1 Jan 2014 - Kommer hem

 

Av linnea winroth - 17 december 2013 21:00

Japp i dag var det då premier för årets uppsättning av Levande Julkrubban.

Vi började redan kl 8:00 i morse med att samlas och sen byta om.

Kl 9:00 var första föreställningen för dagis och skolbarn. Sen hade vi även en föreställning kl 10:00.


Nu efter den första dagen så känns det bra även om jag kanske ska ta och byta byxor tills i morgon. Det var nämligen så att mina jeans syntes när det blåse i dag. Dom var blåa och ja det passade inte så bra till mina bruna kläder och lila skor. Så ja i morgon blir det nog svarta byxor och svarta skor.


När jag sedan kom hem åt jag en snabbis och sen åkte jag och Zara iväg för att handla mat och när vi sedna kom hem så börja vi baka julgodis. Det blev tillsut Knäck, julkola, choklad flan med pestage och sist även Snickers.


I dag stode det "Levande Julkrubban x2" och i morgon blir det "Levande Julkrubban x2+1"


Min att göra lista:

10 Dec - Stockholm

11 Dec - Orup

12 Dec - Arbets Intervju

13 Dec - Lucia

14 Dec - Musik Hjälpen 2013

15 Dec - Jobb

16 Dec - Jobb

17 Dec - Levande Julkrubban x2

18 Dec - Levande Julkrubban x2 + 1

19 Dec - Jobb

20 Dec - Jobb

21 Dec - Levande Julkrubban x3

22 Dec - Jobb

23 Dec - Jobb

24 Dec - JULAFTON

25 Dec - (Grand)

26 Dec - Packa resväskan

27 Dec - Stockholm

28 Dec - Stocholm

29 Dec - Stocholm

30 Dec - Stocholm

31 Dec - Stocholm

1 Jan 2014 - Kommer hem


Nu får man mysa framför brasan och vila upp sig inför en ny dag med nya föreställningar.

 

Av linnea winroth - 16 december 2013 23:15

Ja i dag var jag först på Meroi och sen var jag tvungen att hoppa in akut på jbbet då det saknades 2peroner. Desvärre missade jag då vårat genrep som vi hade i kväll. Men jag hoppas att det gick bra ändå även om jag inte var med. Tjejerna klarade nog det bra utan mig.


I morgon har vi premier på Levande Julkrubban. Så nu börjar den där intensiva veckan fram till jul.

Jag menar det börajde egentligen redan i Tisdags då jag och mamma åkte till Stockholm. Jag har ju saker att varje dag fram till den 1jan.


Min planering:

10 Dec - Stockholm

11 Dec - Orup

12 Dec - Arbets Intervju

13 Dec - Lucia

14 Dec - Musik Hjälpen 2013

15 Dec - Jobb

16 Dec - Jobb

17 Dec - Levande Julkrubban x2

18 Dec - Levande Julkrubban x2 + 1

19 Dec - Jobb

20 Dec - Jobb

21 Dec - Levande Julkrubban x3

22 Dec - Jobb

23 Dec - Jobb

24 Dec - JULAFTON

25 Dec - (Grand)

26 Dec - Packa resväskan

27 Dec - Stockholm

28 Dec - Stocholm

29 Dec - Stocholm

30 Dec - Stocholm

31 Dec - Stocholm

1 Jan 2014 - Kommer hem


Så jag visst har jag saker att göra den resterande tiden av detta året.

 


Av linnea winroth - 14 december 2013 20:00

I dag var jag och Zara i Göteborg för att kolla på Musik Hjälpen och där var ju självklart Robin. Den stora anledningen till att vi åkte dit.

Han skulle först vara gest i Glasburen och sen skulle han vara gatumusiker och samla in pengar till #MH13.

   

Det var fler som samlade pengar på MH13. (Musikhjälpen 2013)

                       

Nu i kvällen är pappa, jag och Viktor hos Daniel och dom. Pappa och Håkan skulle bestäma var dom ville äta någon stanns när vi är i Stockholm.

Så då passade jag på att umgås med Daniel och läsa en bok när killaran spelade spel.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards