linneawinroth

Alla inlägg under december 2013

Av linnea winroth - 13 december 2013 22:00

I dag är edt Lucia och det firar vi som vi oftast gör med lucia på tv till frukosten och kanske ett luciatåg i skolan och sen på kvällen blir det kyrkan för att kolla på Falkenbergs Lucia.


Men i dag missade jag Lucan på tv då jag sov så länge. Jag fick inte gå och kolla på skolans Lucia för Viktor så då var det bara kvällen kvar. Så jag, mamma, Zara och Margita gick till kyrkan för att kolla på årets Lucia som var Ida Möller.


Nu är vi hemma efter att ha handlat lite inför i morogn då vi ska ha ett fruklst kallas.

Eller ja dom andra ska det. Jag ska till Göteborg för att kolla på Musik Hjälpen och kolla på Robin Stjernberg.


Nu blir det till att läsa lite och kanske sova innan man ska hämta Danile i Varberg runt 01:30 i natt.

 

Av linnea winroth - 12 december 2013 00:43

Ja man är hemma efter en spenande kväll på Grand Hotell. Vi var ju där i kväll för att äta julbord och se ingen mindre är Orup.

Julbordet var enormt och ja man åt tills man nästan spydde. När man hade ätit mat så kom äntligen den efter längtade Orup ut på scenen och sjöng lite dör oss. Det var ca 90min men Gud var bra det var. När han var klar så kändes det som om han precis hade börjat.


         

                 
Nu ska jag sova och sen packa innan jag reser hem igen till trygga Falkenberg med alla vänner och jobb som står på agendan.

Av linnea winroth - 10 december 2013 21:24

Ja i dag började mammas resa på riktigt. Kl 6:30 gick hon upp för att göra sig i ordning och packa ner det absolut sista inna hon skulle åka till tågstationen. Hela tiden tjatade hon om vem som skulle med henne och att hon inte ville åka själv.
Precis innan vi skulle åka och lämna henne så berättar vi att jag ska följa med henne.
Och Gud vad hon blev glad. Men ja 7:30 var vi på stationen i Falkenberg. Tåget avgick vid 7:47 och vi begav oss till Göteborg. När vi var i Mölndal fick hon öppna kuvert nr: 4.

Hon läste nog det minst 4gg innan hon läskat skriker ut det: STOCKHOLM???!!!!!!
Så ja det tog lite tid att förstå det. Men ja när hon tillslut hade fått in informationen och vi var framme på Göteborgs Central fick hon gå och köpa frukost. Det blev Subway med en Cola. Sen gick vi och köpte kaffe och o'boy.
Vid 9:35 avgick tåget och ja resan gick bra. När kl var 12:50 var vi framme i huvudstan och då fick mamma kuvert nr:5

I detta brevet fick hon reda på att hon skulle ta sig till Brunkebergs torg 9. Ja mamma var inte så bra på att hitta det men tillslut kom vi fram.
Då vårat rum inte var klart kl 13:10 så gick vi och kollade i Galeria, och ja då köpte jag några praliner så när vi tillslut fick rummet hade vi choklad provning.

När jag hade tvättat håret var vi redo att ta oss ut för att gå till Stadshuset för att se om vi kunde kolla på folk som skulle in till Nobell Banketten. Vi missade visst dom men vi såg när Drottning Silvia, kungen, Carl-Philip och Daniel åkte från slottet till banketten.

Här bor vi. På Scandic Sergel Plaza som ligger över Sergestorg och vid Gallerian.

När vi hade kollat vid Stadshuset gick vi till O'lerys och åt.
Sen gick vi och kollade på Sheraton för där fanns några selebra gäster så ja kul var det. Innan vi skulle dra oss tillbaka kollade vi på julpyntningen på NK och sen en snabb fika på Espresso Hous.
Nu sitter vi här på rummet och myser.

Av linnea winroth - 9 december 2013 21:12

Ja i dag återgick jag till "skolan" eller ja det är via Arbetsförmedlingen. Och nej det är precis som det låter, sjukt tråkigt men det ska väll gån deta med.


Sen har mamma fått kuvärt 2 och 3. Kuvärt nummer 2 öppnades i morse.

 

Då fick hon reda på att hon ska packa ner fest kläder.

_______________________________

Och nu i kväll fick hon nummer 3.

 

Då fick hon reda på att hon ska lägga sig tidigt då hon ska vara på Tågstationen redan kl 7:30 i morgon.

__________________________


Så ja mamma har sprungit runt som en vilde nu i kväll och typ provat hela sin gaderob för att hitta dom bästa kläderna.

 


Av linnea winroth - 8 december 2013 19:00

Ja i dag börjar mammas lilla upplevelse.

Vi började dagen vid 10:00 då hela fmiljen skule på våran årliga grötfrukost till familjen Gustafsson/ Persson. Vi hade det så trevligt men ja roligst hade nog mamma. Hon fick ju äntligen öppna det förta kuveret. Det är ju så att mamma ska iväg på något hemligt. Hon fick ett brev där det stod att hon kommer få ett antal kuvärer där det står vad hon ska göra.

 

Det står:

Hej Yvonne!!!!!!

Här och nu börjar nedräkningen.....

Från och med nu så kommer du få ett antal kuvert. I varje kuvert kommer det stå olika instruktioner. Följ dom så leder dom dig till nästa kuvert. Så ja detta är en skattjakt.


All viktig information du behöver veta kommer stå i breven.

___________________________

Här kommer den första informationen. Så spetsa dina öron riktigt noga!!!!!!!!


Du ska nu hem och packa resväskan. Det du behöver ha med dig är:


Resväskan!                                               Handbagage!

Toalett artiklar                                           Musik på mobilen

Sovkläder                                                  En bra bok

Kläder för två dagar                                  Solglasögon

Smink + smycken                                      Hörlurar

Halsduk + vantar + mössa                         Plånbok

Schampo                                                   laddare till mobilen


Du åker redan på Tisdag

Glöm inte att ta med det viktigaste... ett bra humör. :D

Upplevelsen kommer vara med dig länge efter detta så glöm inte att dokumentera det. :)

 


     

Av linnea winroth - 7 december 2013 21:03

Ja i dag har jag jobbat 16-20 och även lagat mat till mamma. Mamma och Viktor var i Halmstad för att viktor hade match och då passade jag på att laga mat till dom när dom kom hem men Viktor ville inte ha det såd et var bara mamma och jag som åt. Pappa hade hunnit åka till jobbet innan dom kom hem.


Sen jobbade jag med Susanne och Elise och ja avd kan man säga. Två helt fantastiska personer. Eller egentligen är alla på jobbet toppen men jag gillar värkligen Susanne och Elise.


I morgon blir det grötfrukost hos Lotta med familj och ja då ska mamma få läsa den första delen av mammas födelsedags present. Men mer om det får ni i morgon då mamma får reda på vad det värkligen står i dom där hemliga kuveren.

 

Av linnea winroth - 6 december 2013 23:00

I dag vaknade jag av att mobilen ringde. jag svarade yrvaket och fick då reda på att det var från jobbet. Klockan var ca 6:50 och personen i andra änden fråga om jag kunde jobba i dag. Alltså nu med det samma. Trött var jag men jag svarade ändå att jag kunde vara på jobbet 20min senare. Det jag inte visst då var att det blåste något så XXXXXX. Det låg ne blåsta träd, sne flaggstänger och söndriga flagoor längst vägen och på något ställe tappade jag festet på bilen. Även om det bara avr en milli sekund så känndes det.


Men i allafall, jag var på jobbet ca 7:15 och jobbade fram till 16:00. Jag bestämde med mamma att vi skulle till Gekås men innan jag skulle gå hem så frågade dom om jag inte skulle kunna stanna fram till 20:00 då det saknade en person på kvällen. Ja om jag inte skulle iväg så skulle jag gjort det.


På Gekås hittade jag en del saker som jag ska få i julklapp.

I morgon blir det jobb igen, viseligen bara 4 timmar men det är skönt för jag har ju en del att fixa.

 

Av linnea winroth - 5 december 2013 21:00

I dag fyller min gullia bror hela 13 år. han är inte så liten längre, han är ju faktist längre än sin 6år äldre syster. nu är jag kortast i familjen igen. det var ett tag sen jag var det. ca 13 år sen faktist ;)


Vad oss i familjen fick han:

*Ett trådlöst tanjent brod

* Godis
*Indernett förlängare


sen fick han även:

av mig: Coca-cola, hamburgare, energi dricka och en daror mus

av mormor & Leif och Bodil & Hinze: överdragskläder till fotbollen

av kusinerna möller/Winroth: en fotbolls tröja där det står "Winroth" på ryggen, sockar och byxor

av familje Johansson: choklad och ett presentkort från Intersport
av famljen Gustafsson/Persson: presentkort från HemmaKväll

 



Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards