linneawinroth

Alla inlägg under januari 2014

Av linnea winroth - 11 januari 2014 22:05

I dag rester jag till Stockholm. Så ja här ska jag vara nu en månad framåt. Min tågresa gick bra och jag var framme runt 15:46 så tåget var även i tid denna gången med. Trots att det var snö nästan hela vägen. Jag såg små snö fläckar redan vid Falköping. Sen när vi stannade i Katrineholm så var marken helt vit.


När jag kom till Centralstationen så mötte Christian mig och sen åkte vi hem. När jag kom in genom dörren möttes jag var nybakade bullar och två spralliga barn. Jag fick gå en rundvandring i huset och sen packa upp mina saker. Jag har en gigantisk gaderob så jag kan nästan bo i den för där finns det plats för mycket mer än vad jag har med mig.


Sen åt vi kvällsmat och slängde ut granen. Sen blev det lite lekande innan barnen gjorde i ordning sig och sen såg på film ett tag.


Så ja nu sitte rjag på mitt rum och skriver om dagen som var.


En sak som jag bara måste berätta för er är ju vad som hände på stationen innan jag skulle iväg.

Som vissa kanske vet så kunde ju Daniel inte komma och vinka av mig för att han fick förhinder. Men tror ni inte att han kom ändå? Jo klart han gjorde så ca 10 min innan tåget skulle gå så kom han och Håkan till Stationen för att vinka av mig. Snacka om att jag har världens bästa kompis/bror eller vad han nu är.


I morogn blir det pulka hela dagen och sen ska vi gå igenom lar, chema och dagis. Nu ska det pluggas saker hit och dit.

   


Av linnea winroth - 10 januari 2014 22:00

japp i dag var sista dagen på jobbet- Eller ja sista dagen på Tallgläntan. i Morogn byter jag jobb. Så i dag jobbade jag först 7:30 -13:30 sen åkte jag in till stan för att ta en fika med Sara.

Sen blev det till att åka hem träffa mormor och Leif en snabbis inna dom skulle på Bingo. Sen åkte jag och mamma till Lota och dom för att träffa dom en snabbist innan jag åker. Sen när vi åkte där ifrån så passade vi på att beställa Thai mat en sista gång. Eller ja en sista gång vi var samlade på ett tag.

Så nu har jag nästan strukit allt från min lista. Jag har träffat Zara: Daniel, Bodil och Sebbe, Sara, mormor och Lif, RIngt farmor och ja sen har jag ju packat och allt där i mellan.


En sak som var lite tråkigt var ju det att Danile skulle följd med och vinkat av mig på stationen men han har fått förhinder så ja nu får han tänka på mig i stället. Det löser sig säkert, jag menar det finns mobiler, datorer och all annan teknik.


Men nu sitter jag här med mamma i soffan och kollar på en Wallander film. Timmarna går och vi vet att snart så åker jag. Men konstigt nog så är jag inte speciellt nervös alls för att jag flyttar.

 

Av linnea winroth - 8 januari 2014 22:00

Ja i dag var jag på lunch med Bodil. Självklart ringde vi sebbe och frågade om han ville äta med oss. Han kom som ett spjut, Som alltid när det är mat. Vi åt på Stantons och sen när bodils rast var slut och sebbe skulle vidare så stannade jag i stan för att vänta på Zara som skulle komma med bussen från skolan. Så när hon kom så fick man se till så att hon fick mat och ja sen tog vi en snabb tur till bibloteket innan jag skulle till mormor och lämna bilen. Dom ska nämligen låna våran bil ett par dagar då deras är på reparation.


När vi tillsut kom hem till mig så satt vi i soffan och slöade innan Zara skulle hem.


I morogn ska man jobba sitt näst sista pass.

 

Av linnea winroth - 7 januari 2014 21:45

I dag har jag klippt mig och sen varit hos Daniel. Jag har tyvärr ingen bild på mitt hår men jag klippte egntligen bara det som behövdes. ca 5-6cm men har forfarande samma frisyr som innan bara kortare.


Sen runt 15-16 åkte jag till Daniel för att umgås med han en sista gång. Vi hade det mysigt och åkte till Stålboms och fikade. Sen åkte vi hem till han och satt i hanns kök ett bra tag.

Vi hade så trevlig men jobbigast var nog ändå när jag skulle hem. Tror inte jag gar gråtit så på ett bra tag. Det är värkligen jobbigt att säga hejdå till folk. Sen var detta ju en av många som jag skulle säga hejdå till så vi får hoppas att det blir bättre ju mer dagarna går.

 

I morgon blir det Bodil och eventuellt Sebbe som ska få träffa mig en sista gång.

 

Av linnea winroth - 6 januari 2014 20:04

Nu sumerar jag året som var. Jag tar då med alla mina höjdpunkter men även en och annan tabbe.

 

Januari

Detta året började ju med att jag inte hade någon röst alls. Jag tappade den nog redan på nyår men var hes en vecka efter det. Oskar fyllde 20 och Linust fyllde 25+

Den 31 Fick Studentmössan hem i min brevlåda.


Jag red en del med Param under detta året. Var på Halkbanan med bland annat Daniel och Felicia. Har även varir på bio hela 3 gånger då jag kollade på "Sune i grekland- All In Clusive" och "EGO - sexig, ytlig blind". Ego såg jag två gånger för den var så bra.


Februari
Under denna månaden var jag med om en liten olycka när jag red med Parama och Jonathan. Jag ramlade nämligen av och skadade revbenen så jag fick visst knarka värktabletter under två veckor. Inga roliga dager där alltså.


Men jag har ju även hunnit att vara på en weekend i Göteborg med mamma, Viktor, Bodil och Oliver. Där köpte vi även min balklänning.


Jo en rolig sak som händer under denna månaden var ju den gången när jag skulle bada och pappa hade stängt av allt varmvatten så ja, jag hade gett mig fan på att jag skulle bada så jag börja koka vatten på spisen och fylde tillsut badkaret med varmvatten.


Jag hann ju även med att gå på Eldsjälsgalan i Lisebergshallen.

Mars

Under Mars åkte några från skolan till Palermo. Oj vilket äventyr det var. Jag tappade ju först bort min resväska så hade inte den den första dagen. Sen fick jag spela Lazer Dom för första gången någonsin. Sen var den resa den gången jag åt så sjukt mycket. Jag tror det var minst 8 måltider om dagen.


Det var även denna månaden som Robin Stjernberg vann Melodifestivalen 2013. Tänk att jag redan hade intevjuat han sommaren innan han vann.


Jag var även på Elimia med ett gäng killar. Och ja det är väll en sak jag aldrig gör om igen. eller jo jag kan åka dit igen men kanske inte stanna så länge.


Sen firade vi ju påsk hos oss och det blev fest hela natten med alla möjliga folk.

April
Under denna månaden fixade jag alla mina inbjudningar till min student. Jag gjorde ju alla min ainbjudningar själv.

Sen var ju Anton Ewald i Varberg den 28 och då fick han bland annat ett fat av mig.

Maj

Då var det Barcelona med bild och teknik 3:orna. Där var det riktigt mysigt att vra och se hela den kulturen.

När vi hadel landat på Danska mark igen så möttes vi av bland annat alla värdar från Eurovision 2013 som vi hade i Malmö.


Sen var jag en del i Göteborg under denna månaden då jag först var på LIseberg och kollade på Darin sen dagen efter åkte jag till Ian och firade hanns födelsedag och det slutade med utgång till Gretas.


I slutet av denna månaden hade vi våran Student vecka och det var riktigt kul.


Juni

Den 2 Juni hade vi våran bal och den dagen hade vi riktigt tur då det var sol hela dagen.

Sen den 6 Juni var det student och då fanns nästan alla när och kära där. Något som jag kommer minnas riktigt mycket var att kusinerna från Oskarshamn och Hultsfred kom. Det betydde så enormt mycket för mig att dom kom. jag vet att det låter lite konstigrt men dom är så stor del i hela mitt liv och en del i varför vi barn är där vi är i dag.


Jag var i Nyköping för den sista gallringen till "Musik Event" utbildningen. Visseligen kom jag inte in där men kul var det att vara där.


Den 12 fick jag mitt körkort och sen den 13 började jag jobba på Tallgläntan. Där jobbar jag fram till i dag.
Sen under en natt i Göteborg mötte jag Anton Ewald igen. Denna gången riktigt nära.

Sen fick jag uppleva min student present från familjen Möller. En spa helg på Strandbaden med mamma, Bodil och mormor.


Sen avslutade jag ju denna månade med att träffa Robin Stjernberg och då kom han ihåg mig. Sjukt kul alltså.


Juli

Denna månaden började sommarens höjdpunkt som var Lotta på Liseberg.

Jag fick paddla kanot för första gången och ja det var en upplevelse för livet.
Oscar Zia var en alla artister som var på Liseberg.
Linda Jägerström fick även tillsut min tavla. Snälla Robin gav henne den och ja sen fick jag ett fint liten mail av henne där hon tackade mig så mycket.



Augusti
Under denna månaden fyllde Elida 50år, och jag och Zara var inte sena att fira dom.

Danny var på Liseberg och då fick han se tavlan som jag gjorde på han. Ja det samtalet minns jag värkligen.

Jag hann ju även med att fylla 19år denna månaden och sen blev det et tripp till Göteborg och gå på Rix Fm med mamma, Viktor och Lotta.


I slutet av månaden var jag och mamma i Stockholm där vi bland annat var på Gröna lund under RockBjörnen 2013. Där var det många bra Artister och sen när man kom hem så åket jag och Zara till Varberg för att kolla på Markoolio, Nasim Al FAkir och Oscar Zia under Varbergs Sparbanksdag.


September
Det tog mig hela sommaren men tillslut tog jag mig till Lisseberg för ehn heldag med Gabbi.

Oktober
Detta var den Rosa Månaden och jag klarade det riktigt bra tyckte jag. Eric Saade spelade på Allum i Partille och då var Zara, jag och Gabbi var där och då fick jag ge han sin tavla som jag hade gjort i glas och där avslutades en resa på över ett år då jag har försökt ett att få tag i han.

November
The Sound Of Music var så sjukt bra och ja sen var vi ju på Liseberg under deras julversion med hela familjen. Så mysigt vi hade där. Vi träffade ju Lotta, Jonte och Jörgen där.

Sen var jag och Zara på Julgalan på Scandinavium och den trippen slutade hemma hos kusinerna i Partille där vi bakade pepparkakor.

December
Under första advent så bröt jag mig in hos mormor och lämnade ne liten present. Sen lämnade jag även en hos farmor. Men där kan man inte bryta sig in. Sen har vi även hinnit fixa i köket så nu har vi nya bänkskivor, kyl och frys, spis, ugn och diskmaskin.

Sen jhar jag och mamma varit i Stockholm en sväng till och kollade på Orup på Grand

Sen när vi var hemma i gen åkte jag och Zaara till Göteborg och kollade på Musik Hjälpen, självklart gav vi lite också.

Sen veckan efter så hade vi en vecka med förestälnningar av Levande Julrubban 2013. Dom firade 10års jublum och  japp det var kul denna spelperioden med.


Sen innan jul fick jag reda på att jag fick jobbet i Stockholm. Sen efter jul åkte hela familjen till Stockholm med familjen Eriksson och firade pappas 50års dag och sen även Nyår på Skansen.

Japp det var i stora drag hela mitt år 2013.

Jag hoppas att detta året blir lika roligt och händelserikt.

 

Av linnea winroth - 6 januari 2014 18:24

Japp i dag har dagen ändast gått ut på att beta av allt från min lista.

Det blev att beställa en ny laddare, rensa bland mina kläder, hämta biljetten och köpa shampo och balsam.

Ja det blev väll så att jag började packa lite smått men jag har mycket kvar att packa.


Just nu sitter jag i soffan och kollar igenom min blogg.

Snart blir det tv och sen vid 21:00 blir det teater från Fredriksdals teatern. (på tv)

 

Av linnea winroth - 5 januari 2014 22:30

Japp i dag blev det ett dubbel pass på jobbet så i dag har jag typ bott på Tallgläntan. jag jobbade först 7:30-13:00 och sen skulle jag jobba 16-21 men jag fick frågan om jag kunde komma in redan vid 15:00 så ja det gjorde jag. Vi hade det riktigt lugnt på jobbet i dag så den sista timmen satt alla ner och såg på tv.

Sedan skyndade jag mig hem för jag skulle ju kolla på den där teatern från fredriksdals teatern vid 21:00. Och ja i dag hade jag värkligen inga nerver för att det skulle blir strul. Men ja dum som jag är så tog jag fel även denna dagen. Jag såh reklamen på jobbet och där stode det Trettondag..... och ja det var det ju i dag. Men jag fick tillslut inse att det är i morgon trettondagen är. Det är ju Trettondagsafton i kväll. Men nu har jag gett mig FAN på att jag sak se det så nu har jag satt klockan på det.


Innan jag avslutar måste jag ju visa min julklapp till Daniel.

    

En halsduk som är suuper lång typ över 2 meter. Daniel tror att den är runt 240cm. jag vet inte mer än att den är längre än mig. Men visst passade den på han? ;)

 

Av linnea winroth - 4 januari 2014 21:30

I dag fyller min kära kusin hela 25 år och vi var hos han på kallas. Det var första gngen jag var där i i dag. Komstigt nog var jag den ända som inte hade varit där tidigare.

När vi kom dit var huset fullt med folk.

Vi hade det mysigt med tårta och kakor. Sebbe hade varit duktig och gjorde den ena tårtan.

 

Visst var han duktig :D

Sen hade vi även två andra tårtor.

   

Efter kallaset blev det en sväng till jobbet.

När jag kom hem så sprang jag till tv:n för att kolla på 2013 års föreställning från Fredriksdals teatern. Nen så sur jag blev när jag insåg att det var fel dag. Det är visst i morgon.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards