linneawinroth

Alla inlägg under oktober 2014

Av linnea winroth - 17 oktober 2014 22:30

I dag har jag och Zara umgått och käkat Thaimat. Något som jag inte har tröttnat på än. Hihi tur är väll det. Annars har vi sett på film och beddat om min säng. Den har gått från ljus rosa till mörk rosa. Hihi men den får ni se enannan dag.


Dagens rosa är därför en filt.

 

I morgon blir det jobb och sen umgås med Daniel.

 

Av linnea winroth - 16 oktober 2014 21:30

Ja i dag var jag med Zara när hon kippte sig. Hon klippte av ca 4dm hår så nu ser hon nästan ut som mig. Hon är ur gullig i kort frisyr och jag blir lika förvånad varje gång jag ser henne. 


På kvällen var det träning precis som vanligt sen blev det väll till att dega på soffan innan jag sätter mig och syr en klänning som jag velat sy ett tag. Vi får se hur lång tid det tar att sy den. Önska mig lycka till.


Dagens rosa är ett "Rosa Bandet" pin.

   

Av linnea winroth - 15 oktober 2014 12:57

Jaha då sitter man här då i kafeterian på Varbergs sjukhus.
Mormor är inne på operation så jag sitter och bara väntat på att hon ska bli klar. Hon skulle vara här kl 11:30 för att anmäla sig och sen opereras kl 13:00 men kl 8:00 ringde dom och fråga om hon kunde komma in tidigare då dom hade fått ett återbud så vi var här vid 9:30. Hon fick sedan komma in vid 10:30 så hoppas på att hon är klar snart. Mormor ville egentligen att jaga skulle följa med när hon skulle byta om och sånger men det fick jag ju inte och sen tog hon självklart inte med sig sin mobil så att hon kunde ringa mig sen när hon var klar så någon sjuksyster (eller liknande) fick ta mitt nummer. Hon bad mig åka hem men det tyckte jag var. Onödigt så hon sa att jag kunde sätta mig i deras bibliotek. Så jag börja leta efter det. Det tog mig ca 30 min innan jag hittade det och då skulle man gå igenom en lång ödslig korridor med en utställning om hjälpmedel och en utställning med gamla sjukhus utrustning tex när dom opererar. Lite läskigt enligt mig och eftersom jag hatar sjukhus i vanliga fall så fick jag då bong när jag såg utställningen så jag vände på klacken och letade mig tillbaka till huvudentrén för där visste jag att det fanns ET litet café.
Så ja nu sitter jag här i en soffa och läser "The Fault In Our Stars"
Hoppas mormor är klar snart. Börjar få slut på sidor i boken.


Dagens rosa saknar mina hörlurar.

 

Jag meddelar ren när hon är klar och hur det har gått.

 

Av linnea winroth - 14 oktober 2014 12:45

I dag har jag och Zara kollat film en stund innan jag skulle träna. med andra ord har jag inte alls gjort något viktigt i dag.
Men i morgon blir det desto viktigare då jag ska med mormor till Varbergs sjukhus. hon ska operera om sin hand/ handled/arm efter att hon tillade på semestern tidigare i år.
Men i alla fall så ska hon operera om den i morgon.


Dagens rosa saker är mina hårspray.

   

Av linnea winroth - 13 oktober 2014 19:30

Jaha i dag har jag har inte gjort så fasligt mycket men jag har varit på Telia med min mobil eftersom den krånglar. Det går nämligen inte att ringa mig. Det blir bara upptaget när någon ringer. Och självklart så får man en sur liten tjej på Telia som bara idiotförklarad mig och säger lite näsvist: det är telefonmasten i Skogstorp. När jag säger att det har varit så längden får jag bara svaret: ja men den har varit så länge nu. Så sjukt otrevlig och inte alls tillmötesgående. jag förstår inte varför hon jobbar där för hon har aldrig varit trevlig mot mig.
Men får väll väntat på att felet åtgärdas.


Dagens rosa sak är mina kuddar i min säng.

 

 

Av linnea winroth - 11 oktober 2014 11:00

Ja i dag är vi ju fortfarande i Göteborg. Kvällen i går var ju fantastisk och mamma och pappa värkar njuta riktigt mycket. Vi alla var riktigt mätta efter en trerättersmiddag på Jensens. På kvällen när vi gick hem så följde föräldrana med oss till våran lilla städskrubb. Vi bor i ett lite mindre rum än vad föräldrana har. 

Vi har även en lite för smal säng så Viktor hamnade desvärre på golvet i natt. Nu har vi ätit en super god frukost och håller på att packa ner det sista i väskorna innan vi checkar ut och drar ut för att shoppa lite inna tåget går hem. 


Sen i kväll blir det kallas hos faster Yvonne.


I dag får min rosa sak bli min mobil.

Bilden är inte så bra men så är det när man inte har med sig så mycket rosa saker hit. Min klänning jag ahde i går var gul så rosa var inte så passande att ha med sig här.

   

Av linnea winroth - 10 oktober 2014 21:32

I dag har det varit en händelserik dag då jag och Viktor skulle överraska mamma och pappa med en hemlig resa.


Jag kan ju börja med att jag jobbade natten och skulle försöka sova till typ 12 men pappa kommer inspringande och vrålar: "Har du tagit min rakapparat?" Jag lite halvvaken viftar bort honnom och försöker somna om. 


Okej nu till deras resa. Den började kl 10 då dom fick reda på att dom skulle få ett antal kuvert. Där stode det viktiga saker dom skulle göra. 

Kl 11:45 skulle dom ta sig ut ur huset för att sen äta någon lätt lunch. Dom åkte till mormor och åt lite mat och samtidigt så packade jag dom sista sakerna till föräldrarna. 

Kl 12 kom Viktor hem och sprang in i duschen en snabbis inna vi drog till Lotta och lämna några kuvert. Hon skulle nämligen köra dom till tåget lite senare.

 

Jag och Viktor tog tåget kl 13:22 och samtidigt hade föräldrarna sett väskorna som nu stod i hallen. Dom öppnade kuvertet och där stod det ju att någon (Alltså Lotta) skulle hämta dom.

 

Kl 14:20 var jag och Viktor framme i Göteborg så vi gick och handlade nötter, läsk och choklad innan vi gick till Systembolaget och köpte öl och cider. Under tiden satt då mamma och pappa på tåget till oss.

 

Vid 15:00 chekade vi in på "Grand Hotell Opera". Då passade jag på att duscha innan vi gick till föräldrarnas rum.

Hotellet hade tagit imot mina önskemål med blomblad på sängen.

Sen ringde föräldrarna och då skulle jag leda dom till framsidan av hotellet. När dom stod nedanför oss på andra sidan så bad jag dom att kolla upp och tillsut såg dom oss stå där.

 

När dom tillslut kom in på rummet så såg dom alla blombladen på sängen.

 

Vi satt på deras rum och myste med cider, öl och läsk med choklad och nötter.

vid 17:00 så fick dom öpnna ett kuvert och där stod det att dom skulle öppna en av väskorna som dom hade med.

Där i låg allt för en dusch och sen ett helt ombyte och självkart så bytte dom kläder.

 

Jag och Viktor gick ner till oss. (Vi bor på våning 2 i den äldre delen av hotellet och föräldrarna bor på våning 5 i den nya delen) Vi gick till oss och bytte till finkläder och gick tillbaka till dom. Där satt dom och väntade på att vi skulle få komma för dom skulle ju få öpnna ett nytt kuvert. 

 

Där i det kuvertet så låg en nyckel som gick till den anda väskan som dom hade med sig. I väskan låg finkläder så dom fick byta kläder igen och sen gick vi till Jensens Böffhouse och åt en 3 rätters middag. 

 

Så våran bröllops present till dom var en hotell natt och en 3 rättesr middag på en restaurang. 

_______________

 

Nu sitter vi på hotellet igen efter all mat vi ätit. Alla sitter och lyssnar på sina egan saker på datorn, mobilen, Ipoden och på tv:n. 

 

I morgon blir det shopping innan vi åker hem igen.

 

Dagens rosa sak är ett halsband med en ängel på som jag fick på min 20 års dag.

   

Av linnea winroth - 9 oktober 2014 23:48

Ja i natt jobbar jag min andra och sista natt för denna gången. Under dagen har jag egentligen bara sovit och kollat på film. Man orkar inte så mycket när man har jobbat natten.
I morgon ska jag sova medan jag skickar iväg föräldrarna någon stans. Deras bröllops present från mig och Viktor var en hemlig resa. Och i morgon får vi se vart det bär av.

Dagens rosa saker är hudloachen från Apoteket och Flux med rosa lock. Allt stödjer RosaBandet.

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards