linneawinroth

Alla inlägg den 12 januari 2015

Av linnea winroth - 12 januari 2015 17:00

Ja i dag skulle jag ju börja plugga Engelska B. På informationen stod det att jag skulle komma till Kompitenc Centrum mellan 9-16 i dag och efter överrenskommen tid i morgon. Vi skulle samlas på statsbion i dag kl 9:00 och när man kommer dit så prickar dom av en och man får gå in och sätta sig. Sen står det att själva informationen börjar kl 9:30. alltså skulle jag sitta där först 10 min för jag är ju alltid lite tidigt till avtalad tid. Sen så får man sitta där ytterligare 30 min. Det är ju lite dåligt att få reda på det där på plats. 


Jaja det var väll egntligen inte så farligt men sen när själva informationen började så sa dom att det tar ca 60 min men självklart var vi klara innan 10:00. Då bad dom alla GyVux sitta kvar och alla andra kunde gå för dom skulle ha sina separata samlingar kl 13:00 sen. Också en konstig sak att göra. Dra dit alla till 9:00. vänta 30 min flör att sen få lite information för att sist få reda på att man nu kunde göra vad man ville fram till kl 13:00. Då kunde dom ju ha sin samling vid 11:00 och sen äta lunch kl 12:00 och sen fortsätta. För jag vad ska man sysselsätta sig med kl 10:00 en Måndag morgon fram till 13:00. Visst vissa kunde säkert åka hem men dom som inte kunde det då? skulle man bara gå runt till 13.00?


Men tillbaka till mig då. Vi slutade våran information strax inna 10:00 och sen säger dom inget på ca 30 min. Så ingen vet ju vad man skulle göra eller om man hann gå på toa eller liknade. 

Men sen när allt värkligen börjar så är det nåra lärare som ska prata lite om vad dom undervisar i och vad man ska vara. Men grejen då var ju att det fanns Matte lärare, No lärare, Svenska lärare och Kemi lärare. Men inte en ända Engelsa lärare och inte finns det något som säger något om var lärare är eller varför det inte kunde komma. Så runt 10:45 sitter jag där och funderar på om jag värkligen är på rätt plats. 


Så när yterligare denna informationen är klar vid 11:00 frågar jag en av lärarana om det. Dom bara: Nej den läraren kunde inte närvara här i dag. Sen var det oklart med när man skulle vara här på kvällarna och sånt men när man tillsut fått reda på det med så ser jag att allt krockar med min träning. Så då var det ju bara till att gå till Syv för att försöka fixa det men självlart var ju typ alla andra där med så då satt man först där i ca 40 min för att den veta att dom inte har mer tid nu utan ska gå på rast så jag då skulle jag ju slå ihjäl en timme så då gick jag till Stålboms och fikade. Som tur var så hade jag både min dator med mig och sen kom Ingla dit och drack kaffe med mig. 


Så när klockan sen slutligen blev 13:00 var det ju bara att gå tillbaka till Syv för att se om det gick om lösa på annat sätt.

Med tanke på min fantastiska tur som jag brukar ha så fanns det ju ingen Engelska kurs som gick på dagen så då skulle jag välja om jag ville läsa Engelska på Distans i stället. 


Alltså egentligen vill jag ju inte läsa engelska men det kan ju vara bra om jag vill söka vidare sen. Men den skolan jag vill gå på kräver inte det så jag valde att avvakta lite så jag skrev ur mig från den klassen och sen får jag välja om jag vill börja plugga på distans om någon månad eller så. 


Så ja egentligen en ganska bortkastad dag i dag då jag kunde jobbat i stället eller umgåts med vänner. 

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards