linneawinroth

Alla inlägg den 10 april 2015

Av linnea winroth - 10 april 2015 18:30

Släpp aldrig mig själv i tunnelbarnan i jakten på den bästa vägen till Friends Arena. Jag fick för mig att jag kunde ta mig snabbt och smidigit till Arenen som mamma, pappa och Viktor ska till när vi är i stockholm i Juni. 


Jag visste att det låg i Solna så efter att varit på Gärdet för att koll avd skolan ligger. Jag ska ju till TEC som ligger på Gärdet för att göra ett intgningsprov. 

   

Visste ni om att TV4 ligger ett stenkast från TEC? Det gör det :)


Men i alla  fall så tog jag mig från gördet till Solna centrum. Därifrån skulle jag då gå till Arenan. Jag tänkte att den ligger nog bara 15 min promenad från stan. Haha jag va fel man kan ha. Det stod att det skulle ta mig 57 min att gå till Arenan. Så jag började ta bussarna för att komma närmare arenan men det blev bara värre och värre så tillslut så kollade jag hur man gör för att komma dit. Då var jag tvungen att åka tillbaka till Stockholms Centralstation och byta till ett pendeltåg till Solna och sen därifrån fick man gå en bit. Men jag var nöjd med att jag såg arenan från stationen. Så jag åkte hem igen. Men det tog mig 3 timmar att hitta till den förbannade arenen som jag trodde var så lätt att hitta.

         

Jag gav upp och åkte tillbak in till centrum och chekade in på "Scandic Sergel Plaza" När jag kom dit så sa dom att dom inte ahde något enkelrum till mig. Så jag fick välja mellan att ha ett enl´kelrum och då byta rum efter en natt eller så får jag sova bårda nätterna i ett dubbel rum. 

     

Svårt att gissa vad jag valde?

När jag hade fått upp mina saker så gick jag ut och kollade lite affärer.

   

Jag hittade bland annat "Leila´s General Store" och "PernillaWhalgrenCollection"


Nu ska jag kolla på Let's Dance inlindat i tecken för det är fruktansvärt kallt här på rummet. Jag har höjt värmen till max så får hoppas på att det blir bättre i morgon när jag vaknar.

     

Av linnea winroth - 10 april 2015 07:49

Nu sitter jag på tåget till Stockholm. En tidig dag för miig för fick gå upp redan kl 4:00 för att hinna med tåget kl 5:22 från Falkenberg. 

 

Inte så konstigt men jag var nästan själv på stationen kl 5:00. 

Självklart var tåget försenat bara för att jag skulle med Stockholmståget kl 6:30 och vi skulle vara framme med Öresundståget 6:20. Men jag och några till hann med tåget till Stockholm med ändast 4 min som marginal.


Men nu sitter jag här och laddar över bilder till min blogg.

Så här nera kommer dom!


När vi är på stranden och filmar

 


Söta Anneli Wallander

  Allmänt

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards