linneawinroth

Alla inlägg den 11 april 2015

Av linnea winroth - 11 april 2015 23:30

I dag har jag ju haft mitt intagnigs prov på TEC som ligger på Gärdet. En toppen skola som jag tror att jag skulle trivas på. 

I min kallenske stode det att jag skulle vara där mellan 10-16 och att väntetider kunde uppstå. Men jag var klar redan strax innan 12. Vi var bara 6 st där i dag. SKolan hade redan haft ett antal intagnings dagar. Men besöket gick ut på att få information om skolan och utbildningarna. Sen skulle man skriva ett litet matte och engelska prov. Matten bestod av 10st frågor om procent och engelskan gick ut på att man skulle överästta en kortare text.

När man var klar med det hade man ett individuellt samtal med en av lärana. 

Ärligt talat så känndes det som om jag bara babblade på om allt men när jag gick ut genom dörren så känndes det hur bra som hells.


Sen tog jag tunnelbarnan raka vägen till Täby Centrum där Christer stoch och mötte mig. Jag vet inte vad Calle gjorde. Han var kanske på toa elelr något så Crister gick för att möta mig men självklart så kom Calle springande och mötte upp mig. Sen gick vi och Annette och åt Thaimat. Sen fick jag äntligen se hur Calle bor nu när han har flyttat till Täby. Han bodde i ett litet rum hos en familj. Super mysigt och han fick verkligen plats med mycket. Även om det var en del han ahde så värkade han trivas. Runt 15:00 så kom Calles kompis Axel. Han som har samma efternamn som mig. Coolt som f*n och det var kul att träffa han igen. Axel hade med sig sina 2 vänner så killaarna skulle spela fotboll. Jag tror Calle hade lite svårta att lämna mig med hanns för'äldrar men jag hade det bra. Vi satt och solade, jag läste min bok och sen pratde vi med dom som Calle hyr rumet utav. Ett par trvliga personer. Jag kan värkligen tänka mig att flytta till Täby. En mysig liten del av Stockholm. 

 

Men dagens skratt bjöd nog ändå sonen på när jag presenterade mig och han bara: Jaha så du är Calles syster eller? Haha ja visst kommer vi från samma barnhem men är vi värkligen så lika? Jag tar det som en komplimang. 


På kvällen blen det Tacos och sen lite prat innan jag och Axel åkte hem. Han bor på gärdet så vi hade följe till KTH. Jag tyckte det var skönt att ha någon att åka med som kunde hitta hem. 

     

Nu är jag på hotellet igen och myser i min sjukt stora säng. 

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards