linneawinroth

Alla inlägg den 12 april 2015

Av linnea winroth - 12 april 2015 17:15

Jaha då är man där igen, ni vet när man pckar ner all ti väskan igen, checkar ut och gör det sista i stan innan man tar tåget hem till Falkenberg. 
Vet ni att i dag var det riktigt jobbigt att packa ihop. Jaghar inte hem längtan alls. Jag har mått toppen och hunnit med så sjukt mycket denna helgen. Jag har liksom för en gång skull levt i en bubbla och intalat mig själv att jag är på den bästa platsen på jorden just nu. Sist jag var här så var allt så stressigt då jag skulle spela in en film en hel kväll och sen hade jag bara 1 dag på mig att gå i alla affärenan och göra allt som jag ville göra. Men denna gången så njöt jag så fruktansvärt mycket.

Jag har hunnit med både att åka överralt med tunnelbarna, tåg och buss, Sen har jag hunnit att vara på ett intagnings prov på TEC där jag har sökt in till hösten. Och jag har även hunnit med en hel dag med Calle med familj ute i Täby. Och sen fick jag ändå en hel dag på mig att gå i affärer. 


Och vilket värder det har varit också. Det var bara lite målning och blåste en del i dag men va gjorde väll det när jag ändå gick innomhus? Jag har hunnit med en promenad på en timme runt 10-11. Jag hamnade tillslut borta vid Mertopol Palais och där tog jag tunnelbarnan tillbaka till Hötorget. Alla affärer öpnnade ju inte innan 11 i dag så promenaden på morognen var hur skön som hellst. 

     

Jag har köpt tre små saker och det är det enda jag har köpt under resan. Jag var inte sugen på att köpa något alls i dag och jag skulle ju ändå tillbak nästa vecka. Kan ju alltid kolla då. 


Mat åt jag på Jensens innan jag hämtade väskan coh gick till stationen och satte mig där och läste medan jag väntade på tåget. 

   

Sen gick jag och hämtade väskorna och gick till stationen och satte mig och läste min bok. 


Åh jag vill värkligen inte åka hem, jag trivs så bra i stockholm och denna gången fick jag gjort så mycket. Jag har bland annat hunnit  med att gå i affärer, utforskat största delen av tunnelbarne systemet, haft intagnings prov på TEC och haft en toppen dag med Calle och familjen samt öven haft en hel dag till shopping. 


Det hade jag inte tid med sist jag var här då var det bara filmen som gälde och ändå hade jag en dag till shopping. Det var så tråkigt att behöva känna att man bara kunde vara i centrum då jag inte kände att jag hade tid att ta mig någon anna stans men denna gången har jag liksom fått leva på riktigt. 


Jag vill så flytta till stockholm och bo där ett tag. Jobba elelr studera spela rinte så stor roll för jag är så farcinerad av staden. 


Men nu när man är påväg hem så känner jag hur min lilla bubbla sakta men säkert spricker och jag måste inse att när jag kommer hem så börjar vardagen igen. Jag börjar redan i morgon kväll med att jobba. Så jag har ju visseligen hela dagen på mig att sova och sen packa upp allt. Inte för att jag har så sjukt mycket packning med mig men ändå. 

När jag kommer hem så väntar familjen och Susanne från Hultsfred. Så jag får ju även lite tid med henne också . Synd bara att inte Oscar kunde följa med. Men jag får ju träffa han snart. Det är ju snart Juni och han tar studenten.


Nej nu ska jag återgå till min bok. 

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards