linneawinroth

Alla inlägg den 10 juni 2015

Av linnea winroth - 10 juni 2015 21:30

I dag vet ni att jag var i Landskorna. 

I morse la jag ut detta:

Dagen började med att jag lyckades ta mig till Landskrona helt på egen hand. Jag var på plats kl 8:05 och vi skulle börja 9:00. Så jag var där tidigt och när jag gick upp på 3:dje våningen så var det inte en enda person som syntes till i koridoren däremot hörde jag Emils röst från personal köket. Emil är typ rekotor eller vice chef. Strunt samma jag har aldrig fattat vad han egentligen är men jag gick raka vägen in till deras kök och frågade var vi skulle vara någon stans. Man får ju ta för sig lite. Hihi.... Dom säger det åtminstonde.

När jag var på plats så var jag hur lugn som hellst. Tjejen bredvid mig skakade som ett asplöv. Synd om henne men 1:a års eleverna var observatörer och försökte lugna henne.


Sen blev det info i ca 60min om skolan, personalen och presentation av alla elevr som var där. Sen delades vi in i 6 olika grupper. Vi skulle ha ett "Skarp Case" i varge grupp. Min grupp fick att komma med 3 förslag om nästa års eurovision. Plats och slogan. En toppen uppgift enligt mig där jag fick chansen att visa mina slager kunskaper. Hihi jag är en riktig nörd men jag fick ju briljera så jeg är nöjd. Sen efter en tinners grupparbete var det dax att sätta sig och göra en skrivftlig den. Elever läste upp oliha frågos sen skulle vi svara på dom, det luriga avr att vi hade ca 2 min på oss att svara och då ska man vara kreativ och helst skriva så mycket det bara går.


Vi fick tre idiot frågor. Alltså dom frågorna om något gjorde mig bara förvirrad.

Det var tema: Tegelsten.


fråga 1. Rada upp ALLA sakr du kan ha en tegelsten till. Du får 2 min på dig.

fråga 2. Rada upp ALLA sakr du kan ha en tegelsten till i köket. Du får 2 min på dig.

och sist men inte minst fråga 3. Rada upp ALLA sakr du kan ha en tegelsten till i den nederskta lådan i köket. Du får 2 min på dig.


Blir man galen eller blir man galen. Jag blev tokig för att det var så lite tid och sen när tiden var slut så kom jag på så mycket fler saker. Så ja där sätter dom verkligen ens stress tålighet på prov. 


Efter provet som varade i en timme så var det lunch. Vid 13:00 var det sen redovisning av grupparbetet. Det känndes bra och nu är det bra att vänta och se. Vi får svar innan midsomamr så en vecka ska jag nog stå ut. 


På vägen hem åkte jag till Väla. Får ju först säga att jag och GPS är inte bra vänner. Då jag visste att det låg åt ett håll och GPS:en ville åt en annat håll. Därför tog det en stund att hitta dit men tillslut så gick det. 

På väla köpte jag tre saker. Ett par öronhängen då mina gamla gick sönder för att jag råkade lägga dom i bakfickan och sen sätta mig på dom så att dom gick av på mitten. Så ett pat nya öronhängen. Sen köpte jag även ett par nya pennor då mina här hemma börjar ta slut. Så det blev nya pennor och tillsist så köpte jag nya ballerina skor. Jag har alltid problem med ballerina skor. Dom måste nämligen vara breda längst fram eller med ett band över foten. Problem då dom oftast inte har något band över foten elelr är speciellt breda där fram. Men just i dag så hittade jag ett par glittriga skor. Så jag köpte ett par svarat och två par silvriga. Alla tre för 198kr. Så jag är nöjd med köpet. Jag ska ta med mig dom slivriga till Stocholm till helgen. 

Innan jag åkte hem köpte jag gräddbullar. Egentligen den enda andledningen till att jag åkte till Väla. DOm har nämligen en gräddbulleria där dom gör gräddbullar med smak i och dom har en med smak av mocka och dom är så goda så jag köpte med mig någara stycken. 


Sen åt jag lite och körde hen. Får ju säga att även då ville GPS:en och jag inte samma. Den ville att jag skulle köra vida Höganäs och mälle men jag ville köra på motrovägen. Det slutade med att jag stängde av den och därav skörde jag lite fel till motorvägen men tillust hittade jag dit och kunde köra motorvägen hela vägen hem. 

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards