linneawinroth

Alla inlägg under juni 2015

Av linnea winroth - 20 juni 2015 23:15

Alla är sega i dag. Vi hade en toppen kväll/natt med goa vänner. Vi åt gott och pratade länge och sen när klockan blev mycket körde jag hem dom som ville hem och sen stack gubbarna vidare till fest och var nog där ett bra tag. 


Annars har dagen varit lugn, jag och mamma har cyklat och handlat lite och passade på att ta en glass på vägen hem. 

Nu i kväll fick vi ett SMS från Missing People. Det skulle bli skallgång efter en 4 årig kille. Som tur var så hann vi inte äns börja innan vi fick reda på att han var funnen en bit utanför Uddevalla. Så ett lyckligt slut blev det tillsist. 

Så jag och mamma åkte hem och såg på film. Det blev den nya Johan Falk filmen. 


I morgon blir det födelsedags frukost hos Jonte som fyller 21. Sen får vi se vad som händer under dagen. 

Sen blir det snart Måndag igen och början på en ny vecka med start på Liseberg. Det är ju Lotta på Liseberg!!!

 

Av linnea winroth - 19 juni 2015 16:45

Ja det är midsommar och precis osm alal andra år så är inte vädret på våran sida. Det regnar i omgångar. 

Jag och Viktor har precis kommit hem från AIK Vallen där vi var för att kolla på teatern som brukar vara där. Då det inte var så fint väder så åkte vi lika fot som vi kom. Vi köpte varsin glass och åkte hem. Senare ska vi väll göra oss klara inför kvällen. Lotta och Jörgen kommer hit i kväll och ven deras barn och Pontus kommer också. 

En toppen kväll med ett toppen gäng med andra ord.

 

Av linnea winroth - 18 juni 2015 20:08

I dag är sista dagen för att få reda på om man kom in på skolan i Landskrona. Och eftersom jag inte hade hört något så mailade jag dom. Svaret kom en timme senare......... "Vi har tagit beslutet och kommer meddela alla v.26 vi hoppas på Tisdagen." Så ja nu ska jag gå runt hela helgen och undra. När dom vet svaret så ska jag behöva gå runt och undra. Och jag som jobbar på Tisdag. Jag kommer ju gå runt och kolla mobilen varje minut och kolla snabbt varje gång det vibbrerar i fickan. 


En nagel bitare om något. 

Men annars har jag varit med om något riktigt spännande i dag. Jag var på Bibblan och kollade efter en bok.

 

När jag tog denna boken så märkte jag att boken var tejpad över ca 100 sidor. Och som den person jag är så petade jag bort tejpen och öppnade sig boken på sida 171. Vad tror ni låg där? 

 

Ett brev. Så jag satte mig ner och öppnade det.

Stilen var riktigt rolig att läsa, lite svår att läsa vissa gången men det var en person som hade skrivit att den ville starat en Bokskrivarklubb. Så den ville att jag skulle göra det samma. Lägga ett Bokbrev i min favorit bok och sen se när någon hittar den. Sen skulle jag höra av mig till personen som hade skrivit brevet.

Jag var inne på sidan jag ahde fått i brevet och jag såg att den hade skrivit sitt brev 2013.

Förstår ni att ingen har hittat brevet på 2 år. Vi får se om jag gör det samma och lägger mitt egna Bokbrev i någon bok. Ni får gå till Bibloteket och kolla efter i någon bok.

    

Av linnea winroth - 16 juni 2015 20:00

Ni vet att jag skrev förra veckan att skolan i Stockholm hade hört av sig till mig. Dom skrev då att jag stod som reserv. Så skulle dom återkomma eftr den 12 Juni för att säga vilken plats jag hade i kön. 

Dom hörde aldrig av sig så jag mailade dom i dag. Det tog ett tag men nu har jag fått svar. Det stod. "Hej Linnea! Du har plats 46 av 50 i kön. Lycka till" Haha ja visst har jag tur. Jag har ju verkligen en chans att komma in nu. Det är "bara" 45st före mig det säger ju bara att 46st ska hoppa av eller tacka ja till sin plats. Men strunt samma. Kommer jag in i Augusti- September blir jag överlycklig men jag kan nog glömma det just nu.

Jag får hoppas på att det går bättre i Landskrona. Jag ska ju få svar innan Midsommar säger dom, och det är ju snart.


Men nu till något roligare. I dag fick man boka biljetter till Lotta på Liseberg. Nu börjar sommaren på riktigt!! Vi fick toppen biljetter inför Premiären nästa vecka. 

 

Av linnea winroth - 15 juni 2015 19:30

Ja nu är man ju hemma igen efter en fantastisk helg i Stockholm.

Jag har sett på musikal, prinsen och Sofia samt fotboll på Friends Arena. 

Ni har säkert redan läst om allt men i alla fall så är vi hemma igen. Viktor har match och jag ska jobba natt. 

Så vad har jag då gjort i dag? Jo jag har lämnat en bok på kontoret i kyrkan, hämtar ett paket på Ica samt hämtat inspelningen på Radio Wake Up. En inspelning av intervjun som Bodil gjorde för ett tag sen. 


Jag har inte så mycket att berätta just nu. Det har inte varit något speciellt kul som hänt just i dag.

 

Av linnea winroth - 14 juni 2015 23:45



I dag var det Fotboll som stod på schemat. Jag följde familjen till friends i Solna.

   

Där var bland annat Medina som framförde deras EM låt.

     


                Intressan information. Zlatan bytte skor och tröja mitt under matchen och det gjorde även några andra i laget. Ja sånt la jg märket till där jag satt och kollade. 

 

Av linnea winroth - 13 juni 2015 23:00

I dag var vi uppe tidigt då jag skulle på musikal kl 13:00. Innan det skulle vi äta frukost och hinna kolla lite i affärer innan jag skulle hitta inne på Kulturhuset. Haha att hitta där var ju inte det lättaste men det gick tillslut. 

   

Jag ville egntligen fota och berätta lite om musikalen. Men dom var så fruktansvärt bra så jag filmade lite. Och resten låter jag vara osagt.  

Nej bilden är inte speciellt bra. Men ljudet var bra. Så jag hopps ni hör hur bra alla var.

 
   

När jag sen hade kollat klar på Musikalen så gick jag och mamma och kollade på prinsen och Sofia. 

Filmen kommer senare när jag får in den i datorn. 


Och innan vi gick tillbak till kollarna och vandrahememt så gick vi och träffade Erik och Coffe med vänner.

   

Och när vi skulle gå hem träffade vi fler killar.

Antagligen kommer jag bli jagad till världens ände av folk som nu ska försöka få mig att förstå hur stort detta är. Men jag har inte en blekaste aning om vilka dessa killar är.


Men skit i det. På kvällen börd jag familjen på Thai mat på restaurnag "Pong".

Och när vi trodde att kvällen var slut. Då gick jag och mamma till Kungsträdgården för vi trodde att Mix Megapol skulle ah sin Guld Scen där. Men efter att jag fick tänka efter så kom jag fram till att det måste var på hotellet Kungsträgården så vi gick dit och vem stod inte utanför om inte självaste Orup.

 

Så mamma har varit riktigt nöjd i dag. Hoppas på att det blir bätttre i morogn då familjen ska på fotboll.

     

Av linnea winroth - 12 juni 2015 17:45

I dag har det varit en lång dag då vi först åkte till oscar och firade han nu när han tog studenten. Och sen åkte vi vidare till Stockholm då vi hade planerat en helg i den stora huvudstaden. Man är riktigt trött nu när man är framme på vandrahemmet här på Söder. 

Men här kommer bilderna från dagen. Lite blandat kanske men har gjort så gott jag kunnat och orkat just nu.

                                                                                                                                                 



Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards