linneawinroth

Alla inlägg den 28 september 2015

Av linnea winroth - 28 september 2015 22:27

I dag har mamma, pappa och jag varit på polisen för att fixa nya pass inför resan. Sen åkte pappa hem, mamma åkte till Bodil för att göra slingor och jag drog till Medborgarskolan. Min första dag där och då ändrade jag lite i mitt CV. När jag sen var klar så fick jag gå hem. Det var ganska roligt att vara på medborgarskolan för det ligger bredvid Storan så man hör när dom repar "The Full Monty" Så man behöver ingen radio eller spotify för man hör när dom sjunger några meter bort. 


Nu i kväll har jag kollat på "Barncancergalan - Det svenska humorpriset" och även försökt kolla på alla serier jag missat nu när man har jobbat. 


Jag betade av en del på min lista.

I död och lust del 9

Modus del 1 och 2

Parlamentet del 6

Clara Henry 

Spring v.37, 38 och 39


Har bara förra veckans avsnitt av spring kvar. Men det hinner jag nog med i morgon efter jobbet. Denna veckan jobbar enbart förmiddag 7-13 med undantag för på söndag då jag jobbar 14-20. 


Så hur ser veckans kallender ut då?

Jo den är lite tommare denna veckan:


Måndag - Pass / Medborgarskolan

Tisdag - Jobb 7-14 / Kyrkan

Onsdag - Jobb 7-13

Torsdag - Jobb 7-13 / Träning

Fredag - Medborgarskolan

Lördag - Ledig

Söndag - kyrkan / jobb 14-20


Så det blir inte så farligt jobbigt. Hoppas jag.

Sen måste jag ju bara kolla, vilka var uppe och kollade på den "Blodröda supermånen" mellan 4:11-5:23 i natt? Jag och mamma gick upp i natt och kollade på den från mitt sovrum. Det syntes att den var röd men så mycket "Super" var den inte. Den var inte alls så stor som nyheterna sa. Den var ganska liten om du frågar mig. Men jag läste att den hade varit större för vissa andra. Så får hoppas på att folk utanför Skogstorp såg den bättre än oss. Inget att gå upp för att kolla på men nu har man gjort det. Nästa gång blir om 18 år. Så missade ni det får ni en ny chans om 18 år. Betydligt kortare tid en senast det var en blodröd måne. Dom sa att den var runt 33 år sen. (eller så hörde jag fel) 


Sist men inte minst.... om två dagar är det Oktober och "Den rosa månaden" Min favorit månad på året. 

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards