linneawinroth

Alla inlägg den 30 september 2015

Av linnea winroth - 30 september 2015 21:34

Jag som planerade att damsuga mitt rum i dag då jag bara skulle jobba till 13:00. Men nej så var det inte. Jag skulle visst jobba 16-21 också. Och med tiden jag fick över mellan jobben så åkte jag och hämtade mitt nya pass och åkte in med bilen på värkstad. Vet min om att man måste köra långa sträckor va 10-15 dag med en bil från 2012? Typ till Varberg och tillbaka bara för att bilens automata renings filter ska jobba klart? Och om man inte gör det så får man ett tilltäpt filter på mindre än 2 månader. 


Om inte så vet ni det nu. När jag körde genom stan så tänders en lampa på min instrumentbräda. Den visade att jag skulle åka in med den på värkstad om den inte slocknade när jag strartade bilen för andra gången. Så jag åkte till värkstade och där fick odm göra en felskning på den. Då var det först något i växel lådan och sen i pedalerna. Och när mekaniken hade åtgärdat det och ficlk lampan att släckans så skulle han provköra den. Och det tog en stund, när han sen kom tillbaka så sa han att lampan lyste igen. Så då var det bara till att felsöka igen. Och då var det ett tilltäpt reningsfilter som var felet. 


Så efter ca 50 min var min bil som ny. Dom skulle stå för kostnaden denna gången men han sa till mig "Bilen regör sig själv när den blir tillräckligt varm. Ta en tur på motorvägen till Varberg eller Halmstad. Kör dit och hem och tänk då på att gasa. ligg på 120-140 km om du inte ser polisen. Den behöver rengöras va 10-15 dag. För det är yterst sällan filtren blir tilltäpta om man kör ofta och långt."


Så jag ska i framtiden köra till Varberg va 10 dag för att ränska ett filter. Om jag ska göra något i Varberg? Nej jag ska bara köra dit och hem. Jag har ju inget annat för mig och sen är jag ju ekonomiskt oberoende så jag kan ligga på vägarna och köra sådanna onödiga sträckor. 


Men till något annat nu då. I morgon ska jag inte jobba dubbelpass. Jag känner i hela kroppen att när klockan blir 16:00 så strejkar kroppen. Jag orkar inget och vill bara lägga mig under en sten i ett par år.

Men men, det tar ett par dagar innan nästa dubbelpass. 4 dagar mer exakt. 

 


Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards