linneawinroth

Alla inlägg under september 2015

Av linnea winroth - 21 september 2015 21:12

Nu är det ny vecka och i morse när jag vaknade. Först så får jag ju säga att jag var nära på att försova mig. Jag ställer alltid klockan på 6:00, ligger i sängen till max 6:07 men i dag somnade jag om och vaknade inte innan 6:15. jag var fruktansvärt orolig för att jag skulle komma försent till jobbet. ändå började jag inte innan 7:00 och jag var på jobbet 1 min senare än vad jag brukar vara. Jag brukar vara i omklädningsrummet 6:45 men i dag svängde jag förbi entrén kl 6:46. Och seröst jag kännde mig fett sen då. 


Jag hatar att vara på jobbet senare än 15 min innan jag börjar jobba.

Men okej ingen märkte att jag avr sen så ingen skada skädd. 

Och nu till det jag skulle säga. När jag vaknade idag.....eller egentligen när jag somnade i går så visste jag att jag skulle jobba 7-13 i dag och 7-14 på Torsdag. 


Mitt veckoschema såg ut såhär i går när jag skulle sova.

MÅNDAG = jobb 7-13

TISDAG = ledig

ONSDAG = alpha 18-20:30

TORSDAG = jobb 7-14 och begravning

FREDAG = jobb 16-22

LÖRDAG = kräftskiva 18- ?

SÖNDAG = kyrka 10-11


Men när jag gick hem i dag så såg min kallender ut såhär:

MÅNDAG = jobb 7- 13 7-14

TISDAG =  ledig 16-22

ONSDAG =  medborgarskolan 10-11 alpha 18-20:30

TORSDAG = jobb 7-14 och begravning jobb 17-19

FREDAG = jobb 16-22

LÖRDAG = jobb 7-13 kräftskiva 18- ?

SÖNDAG = kyrka 10-11 jobb 16-22

 

Så denna veckan ska jag jobba 7 gången på 6 dagar. Och jag ska även hinna med ett besök på Medborgarskolan, gå på Alpha, gå på en begravning, gå på kräftskiva och gå i kyrkan. 

Jag som inte har hunnit att återhämta mig från helgen. Men spelar ingen roll. Man känner inte av det när man är mitt uppe i det. 


I dag efter jobbet har jag typ bara legat i sängen och lyssnat på musik och skrivit. Med andra ord bara varvat ner lite. 

 

Av linnea winroth - 20 september 2015 20:45

I dag ahr jag bara avrit i kyrkan och lämnat FitLine till mamma på jobbet. Annars har jag typ bara sovit i dag. Jag har varit ganska seg i kroppen från i går och det känns i fotdynorna i dag att jag sprang runt i stövlar i går. Som tur var så fick jag inga blåsor och jag kännde inte av något i går men nu har ju fötterna fått vila lite över natten och då fanns det tid att känna efter. 

I morgon blir det jobb 7-13 och sen kanske jag beställer en blomma till torsdagens begravning. Men vi får se vad osm händer. Jag tar det i morgon. 

 

Av linnea winroth - 19 september 2015 23:36

I dag har jag varit på Liseberg med Ian. Super kul som vanligt och det var inte så farligt lång kö något förutom Helix.

Vi började att åka Lisebergs tåget och där började det bli kö så dom fick ta in fler tåg. Första gången jag ser vart dom tar vägen när dom inte annvänds. 

Sen åkte vi Lisebergshjulet. Fin dag att kolla utsikten på. 

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Utsikten är fantastisk men jag är ju så sjukt höjdrädd. Det går bra så länge man inte tittar ner.

Sen har vi lyssnat på någon som sjöng på Taube Scenen medan vi åt pasta.

   

[Bild]

[Bild]

Vi har åkt dom flästa sakerna i dag. Bland annat Helix, Atmofer, Uppsvingen, Macenica, Balder och kanonen.

   

[Bild]

[Bild]

Sen när det var mörkt så passade vi på att åka Lisebergshjulet och Helix igen. Denna gången längst fram.

     

Denna gången åkte vi längst fram på Helix. Super kul och det känndes som att allt gick lite fortare nu när maninte riktigt såg vart man åkte. 


 

[Bild]

Nu sitter jag på tåget hem och i morgon blir det kyrkan kl 10:00.

 

[Bild]

Av linnea winroth - 18 september 2015 22:11

I dag blev det ett dubbel pass. Först jobbade jag 7-13 på 2:an och sen gick jag ner och jobbade 14-20 på 1:an. En bra dag även om jag jobbade många timmar. Det gör mycket att ha bra kolegor och den där timmen i mellan där man kan vila lite. 


jag har egentligen inte så mycket att säga då jag endast har hunnit att vara på jobbet i dag. Men i morgon blir det Liseberg med Ian. Det ska bli super kul. Sen får vi se vad som händer på söndag. Annars jobbar jag inte fören på tisdag. 


Nu blir det film och sen sova. Så får jag packa någon tröja i morgon. Det skulle ju bli fint värder :)


 

Av linnea winroth - 17 september 2015 20:32

I dag skulle jag ju dra ut en tand. Men i morose vid 7:30 rinde dom och sa att min tandläkare inte var där i dag. Så sa dom att det fanns en anna tid för kontroll hos en annan tandläkare. Så då visade det sig att dom har glömt av att jag skulle dra ut en tand och inte bokat den tid som det tar att fixa det. 

Så i dag har jag avrit på kontoll för nästan 700kr och så fick jag en ny tid om en MÅNAD för att dra ut den. Jag har väntat i snart 2 månader på att få dra ut skiten och då drar dom ut på det en månad till. 
Alltså vad jag kan bli arg på dom i bland. Och sen när jag var på kontroll och då säger dom att jag har små hål precis i tanden bredvid den som jag vill dra ut. Och då påpekade jag ändå att jag ville dra ut den så fort som möjligt när jag märkte att jag hade bitit sönder den. Just för att det inte skull bli hål i dom andra. Det är svårt att borsta i ett hål.


Men jaja nu får man vänta en månad till och jag ber till gudarna att det inte blir problen med tanden innan. Jag vill inte behöva ta en akut tid bara för att dom inte kan sköta sitt jobb och boka tid till det som jag ber om. 

Det är ju en sak om jag inte hade ett hål i tanden och gå på en rutin kontroll men nu när jag vet att jag har ett hål så vill jag få bort den fort. Varför ska jag då gå på en kontroll först för att dom ska se hålet? det är ju 700kr det handlar om.

Vill inte veta hur mycket det kommer kosta att dra ut den sen. 


Men ananrs har jag inte gjort så mycket i dag. Bara gjort det mysigt i ett av hörnen i mitt rum och så kopplade jag datorn till min tv så blev det en liten bio kännsla. 

I morgon bli det en heldag på jobbet. Först 7-13 och sen 14-20. Sen har har jag en toppen lördag framför mig.

 

Av linnea winroth - 16 september 2015 22:47

I dag har jag varit ledig och då passade jag på att sy om en klänning och se på lite film. 

På kvällen friterade jag Vitenamesiska vårullar. Dom var godkända men inget slår ju vårullaran på REX hotell i Ho Chi Min City. Speciellt när man får dom i en ananas. 


Jag har med andra ord inte gjort så mycket i dag. Vilket var avrit skönt då jag har jobbat en del den sista veckan. 

I morgon ska jag också vara ledig för då ska jag till tandläkaren och dra ut en tand. Så det blir väll någon film i morgon med. Eller så sover jag bort dagen. Sen blir det tillbaka till jobbet på Fredag och på Lördag blir det Liseberg med Ian. Så visst har jag saker att göra :)


Nu ska jag runda av och sova. Så att jag får tandläkar besökert gjort. Har faktiskt väntat i över en månad med en söndrig tand. Ska bli skönt att bli av med den. 

 

Av linnea winroth - 15 september 2015 22:40

I dag har jag jobbat 7-14. Jag skulle egntligen sluta 13 men sen frågade dom om jag kunde stanna en timme och på det sättet skulle dom slippa gå en man kort en timme. 

Men jag tyckte inte det gjorde något att jag jobbade till 14:00. Mina kolega är också bara för gullig. Hon ville dela med sig av sin lunch nu när jag skulle jobba en timme längre och då inte hade med mig någon mat. Snällt av henne. När jag sen kom hem så fixade Viktor mat till mig. Han friterade kyckling till mig och det var super mumsigt. Så nu får han laga mat till mig.


I kväll var jag även på träning och det var super kul. I dag tränade vi på att blocka. 

Och nu ligger jag i sängen och lyssnar på musik och skriver lite. Vi får se om jag är ledig i morgon eller jag ska jobba.

 

Av linnea winroth - 14 september 2015 14:54

I dag kom mina dykarcertifikat. Man får två stycken, 1 Open Water Diver och 1 Dry Suit. 

     

Dom ser exakt lika dana ut men på ena står det Open Water och på den andra står det Dry Suit.   

 

Snygga!!!


Nu ska jag snart jobba. I dag blir det bara 16-21 och i morgon blir det 7-13. Hihi Jag borde gå och fixa lite innan jobbet.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards