linneawinroth

Alla inlägg under november 2015

Av linnea winroth - 21 november 2015 22:45

I dag ahr varit en sådan mysig dag då jag i prinsip bara har suttit på rummet och lyssnat på musik och skrivit mina noveller. Dagen har gått långsamt i dag och det är jag glad över för då har jag haft tid att skriva. I morogn ska jag bara till kyrkan sen är det en slö dag till. Då ska jag se om jag kan skriva klart novellen jag skriver på nu och sen kanske börja på en annan. 


Jag har ju inte berättat om The Full Monty. Den var suverän presis som vandlig. Det är ju väl etanblerade skådipelare som gör det så dom kan ju verkligen sin sak. Man skrattade så man vek sig dubbelt några gånger. Men det är en gripaden berättelse. Jag gillade en speciell låt. Får ju säga att det fanns en del humor i den låten.

Har ni inte sett den så passa på att se den. 


Jag ska försöka få med mamma på den.

 


Av linnea winroth - 20 november 2015 16:31

Precis!!!! Danny Saucedo släpte sin skiva i dag. Och efetrsom jag hade förbeställt den så kom den hem i belvlådan och den var signerad av han. Så nu kan jag ha med mig han i bilen, på mobilen, i datorn och min ipad på resan. 

Fint omslag ;)

I kväll blir det ännu mer kul då jag ska följa med Lotta och vänner på "The Full Monty" Men först blir det Burger Inn. 


Nu ska jag lyssna vidare på mina favorit låtar från den nya skivan. "Varje Minut varje sekund" och "Junikån"

 

Av linnea winroth - 19 november 2015 20:45

Haha vilken nörd jag är. Men vet ni att Danny Saucedo har smyg release på sin nya skiva i dag? I morogn kan man köpa skiva men redan i dag kunde man lyssna på hela på Spotify. Som den lilla nörd jag är så har jag lyssnat sönder på skivan redan. Och i morgon kommer skivan som jag förbeställde. Självklart är den signerad ;)


Annars har jag i dag varit och fikat med Sara och sen varit i kyrkan på kvällen och varit på vardags gudtjänst. 

Det har varit en hyfsat slö dag.

I morgon ska jag jobba och sen blir det "The Full Monty" på kvällen. Ska bli super.


Kan avsluta med filmen från livchatten med Danny som var i går.


   

Av linnea winroth - 18 november 2015 23:18

I dag har jag varit på möte på jobbet och sen vari på Alpha nu i kväll. 

Mötet var okej antar jag och Alpha var mysigt. Visseligen försvann jag lite i mina egna tankar men det gick som det gick.


Nu när jag kom hen var jag tvungen att kolla på Metro då dom har en del som heter "Fråga Mig" kändisar ska svara på 51 frågor och dom får en livlina som dom kan dra i och därmed slippa en fråga. 


Dagens gäst var Danny Saucedo. 

Och gissa om man blev glad när min fråga kom med bland odm 51 frågorna.

Så roligt att se han göra det. Och nej jag vet inte om han klarade det så speciellt bra men han försökte.

   

Av linnea winroth - 17 november 2015 23:15

Jo det gör jag. Jag jobbade i dag men annars är jag typ ledig resten av veckan. I morogn är det APT och sen har jag själv valt att gå in och jobba exta på fredag. 

Men dagen har varit bra, jag äntligen fixat minnestkortet till min lilla krabelur. Så jag har nu riktigt mycket minne inför resan. Jag är just nu i sänge och kollar på lite serier innan jag ska sova. Egentligen har jag inget vettigt att säga men jag kan ju lägga upp en bild på min bil.

Den har fått nya vinterdäck. Så nu kan jag köra säker i vinter. Inte för att jag kommer köra så mycket då men ja ni fattar.

   

Av linnea winroth - 16 november 2015 21:38

I dag har jag varit ledig och då passade jag på att sova lite längre. Sen såg jag lite på Youtube innan jag åkta till stan för att kolla på en GoPro kamera till resan. Allt började med att jag hittade ett presentkort i en av mina lådor när jag städade. Och eftersom det snart går ut så vill jag ju annvända det. Därför åkte jag till Audio Video för att kolla om det fanns något jag behövde. Då kom mamma med förslaget att jag borde skaffa mig en undervattenskamera.

Så det blev en "Ricoh WG-M1" Den ser ut som en liten ficklampa.

   

Men den är super lätt att annvända och den klarar ett maxtryck på 10m. 

Jag tycker att den påminner lite om dykdatorn som vi hadde när jag utbildade mig i sommras.

Så det ska bli spännade att kolla vad denna lilla krabat klara av.

   

I morgon ska jag jobba kväll innan jag har yterligare två lediga dagar.  Då ska jag bland annat luncha/fika med Sara. 

 

Av linnea winroth - 15 november 2015 21:45

Först jobbade jag 7-14 sen fick jag hämta mamma och åka snabbt till Stålboms för att köpa fika. Sen åkte vi och hämtade killarna och åkte till farmor. Där vi satt och fikade en bra stund med henne. Hon fick även sina saker från Newboddy och sin kattmat och kattsand som jag köpte till henne när jag var på Gekås i Fredags. 


Sist men inte minst var jag i kyrkan nu i kväll för att gå på lovsångsgudtjänst. En fruktansvärt mysig stund där det är mycket musik och allt är bara mysigt. 


Nu när jag är hemma sitter jag och mamma och kollar på Bron. 

I morgon ska jag njuta då jag är helt ledig och alla andra är iväg. Så jag får huset för mig själv. 

 

Av linnea winroth - 14 november 2015 22:30

I dag har jag och mamma varit på en kort föreläsning av Lars Classon. Han föreläsning heter "Vill Du Leva Innan Du dör?" En fruktansvärt bra föreläsning. Synd bara att den bara varade i 30 min. Det var bara en kort vertion av hanns föreläsning men jag vill gärna höra hela. Han var duktig och självklart har han humor. 

 

På kvällen jobbade jag till 22. Egentligen skulle jag ju bara jobba till 21 men det var en kolega som ville gå hem tidigare och jag behöver 12 exta timmar. 

Så nu sitter jag här hemma och ska precis börja kolla på Robins.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards