linneawinroth

Alla inlägg under december 2015

Av linnea winroth - 23 december 2015 13:48

I dag har vi gått till den södra sidan och badat. Vi såg bland annat en stor sjöstjärna.

Sen på kvällen tog vi tuktuken till "stan" och där brötad vi in i en liten affär och tömde nästan hela kylen på sprit.

Mysigt värre. Snart ska vi äta mat och sen blir det uppesitta kväll med filmmys. Vi ska trycka ihop oss och kolla på "Ett Päron Till Fassa - Firar Jul"

Av linnea winroth - 22 december 2015 19:45

I dag har vi legat på stranden vid våra bongalo. Det är ganska stenigt precis vid vårat resort men då är det ju bra att jag har simfötter så att jag kan gå på alla stenar. Vi snorklade lite och jag såg några fiskar, speciellt några blå fiskar och lite krabbor.

Det finns många gungor här och vi tar upp typ alla.

På kvällen satte vi oss ner och kollade på den fina solnedgången.

Det ska bli julfest här på Torsdag. Med buffe, en tomte och en show.

Av linnea winroth - 21 december 2015 12:37

I dag har vi åkt vidare till Koh Jum. Vi bor nu på ”Andaman beach resort” vi bor i husen A2, A3, A4 och A5. Här kan vi tala om havsutsikt. Nu ska vi njuta och bara vara. Det finns inte så mycket att göra här så det kommer bli mycket skrivande och musik för min del.

I morse när vi skulle åka till färjan som skulle ta oss hit så kom dom och hämtade oss på hotellet. Vi fick åka en ny minibuss med speglar, lampor och musik i. Det var deras nya buss och det märktes för den var så ren. Deras utryck var ”tryck!” Vi lastade in alla väskor så att dom tillslut ramlade när man öppnade dörrarna.

Alla 11 fick plats i bilen och denna gången fick alla ett eget bälte också. Det fick vi inte när vi skull på utflykt. Där trängdes vi i en bil för max 8 pers.

Sen när vi skulle på båten så var det hur mycket folk som helst. Vi var packade som sillar och ändå skulle det komma många fler. Det fanns inte plats för alla att sitta så vi fick sitta på varje liten centimeter som fanns. När vi bytte från färja till långtalbåt så var vi ca 16 personer och då säger dom att vi ska ha med fler från en annan färja så vi var kanske 23 när alla var på.

När vi fått våra rum och alla hade gjort sina behov gick vi över till ”Big Mamma”

Vi bodde hos henne första året vi var på Koh Jum. Hon är en supersöt liten tant som pysslar om oss när vi är här. Jag älskar hennes Phad Thai och självklart åt jag det när vi gick dit. Man får alltid så mycket mat när man är hos henne. Det är typ dubbelt så mycket mat här än vad man fick på Aunang.

Nu är vi mätta och killarna ligger och sover medan tjejerna och Jonte är och badar och går på promenad längs stranden.

Jag sitter vid våran bongalo och kollar på solnedgången, lyssnar på musik och skriver.

Av linnea winroth - 20 december 2015 12:45

I dag har det varit våran sista dag i Aunagn. I morgon åker vi vidare till Koh Jum. Ullrika, Lovisa och Leo ska inte med oss då. Dom ska till koh Lanta. Men vi träffar dom den 25:e.

I dag har vi köpt paket till julklapps leken och sen några små paket till julafton.

Sen passade vi på att vara på stranden en sista gång innan vi reser vidare. På kvällen åt vi på Family och sen gick Viktor och klippte Leo och jag och Lovisa gick och skulle få manikyr. När vi kom dit så var redan pappa, Jörgen och Jonte där.
En mysig kväll med andra ord.

Av linnea winroth - 19 december 2015 05:15

I dag har hela gänget på 11 personer varit ute på en båtutflykt. Jag fick dyka och alla andra fick snorkla. Vi hade det super mysigt och tiden gick ruskigt fort. Vi såg alla möjliga finskan och Jörgen såg en haj.
Det ända som var tråkigt var att min undervattens kamera tog in vatten. Så den dog ganska fort så det blev inga bilder från havsbotten. Det kom in hur mycket vatten som hellst. Vi får se om batteriet klarade sig eller om det blev kortslutning. Minneskortet klarade sig åtminstonde. Vi ska bara se om kameran kan torka så att vi vågar ladda batteriet igen.
Jag får väll gå in med den när jag kommer hem.

Annars har vi haft fot massage på kvällen.
Vi fick frågan om vi ville ha kaffe och Jonte frågade om han kunde få mjölk till kaffet. Massören svarade att dom hade kaffegrädde. Och det var okej för Jonte. När han sen får kaffet så säger hon att det snart kommer mjölk. Då hade dom stuckigt iväg till affären och köpt mjölk.

Det blev visst ett tetrapack med mjölk till Jonte.

Sen var alla samlade till kvällsmaten. Det tog 2 timmar mellan den första och den sista som fick mat. Så andra dagen i rad som det dröjer och mat glömdes bort.

Sen avslutade vi kvällen med att tjejerna fick målat naglarna och killarna kollade på båttider.

Av linnea winroth - 18 december 2015 09:42

I dag är ännu en strand dag. Det blev masage i går och det blir säkert masage i dag med. I går tog alla olje masage förutom jag. Vi låg 8 pers på rad och fick masage. Jag hade så ont i ryggen så dom masserade bara ryggen för att se om det kanske blev bättre. Det känndes att jag hade värk. För det gjorde ont när dom tryckte på dom ställen där jag hade ont sen innan. När jag gick därifrån så känndes allt bättre men i dag har jag nästan mer värk än innan.

Lovisa, Jörgen och Ullrika gick och hade någon fotskrubb där dom ränsade bort alla död hud från fötterna. Jörgen hade riktigt dåliga fötter för dom höll på med han länge och det såg nästan ut som om dom skalade bort den döda huden med en potatis skalare. Haha alla tyckte det var kul.

Nu är vi på hotellet och vilar innan vi ska ner och boka en båtutflykt med snorkling och dykning för mig.

Av linnea winroth - 17 december 2015 09:30

Tjena alle sammans!

Vi har nu kommit fram till Aonang och detta är våran första riktigadag. Vi kom hit i går sent på kvällen. typ 22:30 lokal tid. Vi stuvade in alla sakerna på rummenoch sen gick vi och försökte hitta något att äta. Det blev banan pannkaka med nutella.

I dag har vi träffat Ullrika, Lovisa och Leo. Det blev en dag på stranden. Så fint det är nere vid stranden. Vi har inte långt alls från där vi bor. Jag åt min första Phad Thai i morse. Sen på eftermiddagen gick jag, Lovisa och Leo till hotellet för att fixa biljetter till Justin Bieber. Efter en lååååång väntan på nästan en timme så fick vi tillslut 2 biljetter. Så nu kan Lovisa gå med sin kompis i September.

Nu i kväll har vi kollat på båtutflykter som vi ska göra på Lördag. Det ska bli snorkling och kanske dykning för mig.

Av linnea winroth - 16 december 2015 07:05

Vi har precis landat i Hong Kong och vårat nästa flyg är 1 timme sen. Vi får se om vi hinner med nästa plan till Krabi.

Det är skönt att få röra på sig lite extra ca 11 timmar i luften.
Det är 18?c i HongKong och det börjar bli lite varmt med koftan.

I år åkte vi med Catkay Pacific och det var förvånansvärd god mat. Jag har ätit gris med wokade grönsaker i någon soya sås och sen nudlar och kyckling till frukost. Och där i mellan har det blivit glass, nudlar och äpplen.

För ca ett dygn sen var vi på tågstationen i Falkenberg och väntade på tåget. Och nu sitter man på en flygplats i Hongkong.

Tiderna blir lite röriga för i London var det -1 timme. I Hongkong är det +7 timmar och i Bangkok är det +6. Så det blir 0-1+8-1 därför är ju inte flygturerna så långa som dom verkar.

Extra kul är det att flygplatsen har pyntat med en tomte.

Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.