linneawinroth

Alla inlägg den 11 februari 2016

Av linnea winroth - 11 februari 2016 22:11

Första natten är avklarad och snart väntar nästa. Jag är ju som sagt sjukt mörkrädd men det ordnade jag med att sova med dörren öppen till rummet så att jag skulle höra när hantverkaren kom. Nepp han kom inte under den tiden jag vara hemma. Sen hade jag även en lampa tänd på golvet. 

Jag blev väckt av Emma i dag så det var bara till att dra till jobbet. När jag sen kom hem fick jag tvätta nästa maskin tvätt.  I dag var det vitt som skulle tvättas, i går var det Svart. Det var lite jobbigt att komma hem till ett helt svart hem. Jag Det skulle vara skönt om någon lampa var tänd när man kom hem. 


Jo måste ju visa min fina lilla lapp som var på dörren till mitt rum.

 

Hihi jag har fått en ny kompis. Och han målar gubbar på meddelnadet och tar in posten åt mig. Jag trodde ju att jag skulle få träffa han i dag innan jag drog men han var inte här då. Vi får se om han hinner komma innan 10 i morgon.


Sen ska jag bara avsluta med att berätta att jag nu är klar med min engelska. Det har varit mycket mail och telefon samtal för att reda ut hur jag skulle lösa det med nationella provet i engelska. För när jag annmälde mig till kursen på distans så sa jag att jag kommer göra det i Stockholm. Dom sa att det var okej och att jag kunde göra det på datorn. När jag tillut skulle göra det så visade det sig att jag måste göra det på komvux i Falkenberg. Och dessa prov görs typ 1-2 gånger i månaden. Jag kan nr1: inte åka hem för att göra det, då det tar ca 6 timmar att göra det och nr2: jag jobbar alla dagar förutom söndagar och då är det inga prov. 


Så jag mailade och berättade hur det var. Till detta hör det ockås till att nationella proven är obligatoriska och gör man inte det så får man IG i hela kursen. Men i alla fall jag mailade Hermods. (Det är via dom som jag gjorde kursen) Dom hänvisade mig till dom som har hand om alla utanför stocholms regionen. (det handlar alltså var man är folkbokförd någon stns) Men i alla fall, när Halland läst mitt mail så hänvisade dom till Kompitenscentrum i Falkneberg. Dom i sin tur hänvisade till SYV och dom kom med tipset om att jag skulle söka dispans. Så efter att jag fick maila rekton på gymnasieskolan då har han nu gett mig dispans på detta och jag slipper nu göra det över huvud taget. 

Jag är alltså klar och kommer få ett betyg till Helgen. 

 


Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards