linneawinroth

Alla inlägg den 16 februari 2016

Av linnea winroth - 16 februari 2016 23:33

Hur många har redan läst på min Facebook? .......1....2....3.... okej några har redan läste det. Ni kan ju hoppa över den första delen. Eller så fortsätter ni att läsa så får ni reda på hela grejen.


Okej ni vet säkert att jag har pluggat engelska. Ni vet säkert också att jag haft lite problem med att avsluta kursen. 

Okej vi tar det från början. Jag gjorde min sista inlämning den 30 Jan. Sen den 4 Feb så gjorde jag min muntliga examination. Ni vet när man skypar med sin lärare. Man pratater och hon frågar saker. Sen avslutade hon med att fråga mig: "Har du gjort det nationella provet?" Jag svarade att jag skulle göra det till helgen. Det jobbiga var att när jag sen väl skulle sätta mig ner och göra det så står det att man ska boka en tid. Och tiden ska man boka minst 2,5 veckor innan kursen slutar. Jag hade en vecka på mig. Sen när jag provade att boka en tid ändå så fanns det ingen tid. Varför undrar ni kanske. Jo först så gör dom inte proven så ofta och sen skulle jag göra det i Falkenberg eftersom jag är skriven där. 

Så jag skickade iväg ett mail till stockholms vuxenutbilldning och fråga om jag kunde göra provet här i Stockholm. 
Det tog några dagar innan jag fick svaret att jag hade hört av mig till Stockholms regionen och att jag skulle höra av mig till dom som hade hand om alla utanför Stockholm. Så mitt mail skickades vidare till någon annan som sa att jag skulle höra av mig till SYV i Falkenberg. Så jag fick maila en SYV i Falkenberg. Hon kunde tillslut svara: "Jag rekomenderar att du tar kontakt med rekton och ber om att kanske få dispans. Då slipper du göra provet". Sagt och gjort så mailade jag rekton. Detta var alltså i torsdags förra veckan och jag skulle avsluta kursen på Söndagen. Så svarade inte rekton på mitt mail så skulle jag få underkänt i kursen för det står att om man inte gör det nationella så blir man underkännd i kursen. 

Sen lite senare skriver min SYV och säger att hon förlänger min kurs en vecka. 

Så att jag om jag i nödfall inte får dispans så har jag tid att åka hem till Falkenberg och göra provet. Jag fick alltså till Söndag denna veckan på mig. 


På Fredagen svarade rekton och gav mig dispans. Så då var det bara till att maila min lärare. det tog henne till i går att läsa mitt medelande. Sen i går så fick jag ett autosvar från Hermods. "Hej din examination är avbokad, det kan ha skett manuellt eller för att du har förlängt en kurs. Var vänlig och boka om din examination." Va!!!!! skulle jag vara tvungen att göra om den muntliga examinationen? Det har inte jag tid eller lust till. Så jag fick skicka ett mail till läraren. "Jag fick ett meddelande om att jag ska boka om min examination. "Måste jag göra den även om jag gjrde examinationen förra veckan." Svaret kom sent i går. "Hej nej du behöver inte göra om det. Jag ser att kursen är förlängd. Jag sätter ett betyg tills i morgon. 


Så har det varit med att fixa  denna engelska. Men nu ska jag aldrig mer plugga engelska. Tur jag hade som slapp det. I dag kom det efterlängtade betyget.

Det blev ett E. Helt aceptabelt och jag harde inte räknat med bättre heller.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards