linneawinroth

Alla inlägg den 23 februari 2016

Av linnea winroth - 23 februari 2016 17:47

Va snälla alla är. Jag mår bättre i dag. Inte haft mer än en muskelkramp men ryggen tar kål på mig. I dag har jag hämtat ut medicin så jag förhoppningsvis slipper all smärta.
Sen har jag varit på jobbet och pratat med chefen.
Jag kommer vara bort ett tag och vila upp mig. Så tills jag blir bättre så kommer jag fokusera på mig själv och min hälsa.
Jag känner att sömnen börjar göra sig påmind då jag på mina senaste 36 timmar enbart har lyckas sova 3 timmar. Jag somnade nog runt 5:10 och sen fick jag sova till 8:20 innan sjukgymnasten i Falkenberg ringde och väckte mig. Och eftersom det var ljust ute så kunde jag inte somna om. Så jag börjar bli riktigt seg och ögonen känns tunga och ryggen påminner mig om att jag måste ta verktabletter kontinuerligt.

Men är hemma runt 19:00 och då är det jag som lägger mig.

Kan avsluta inlägget med att jag kom fram till att jag hade totalt 18 elektroder på mig. Jag hittade 12 st när jag la mig. Sen hittade 6 till i morse när jag vaknade. Dom satt på allt ifrån handleder, fotleder, nacken och ryggen samt i armhålorna och under vänster bröst.
Alltid kul att dra av plåster på sig själv.

Av linnea winroth - 23 februari 2016 04:38

Var börjar man? Jo jag kan börja med att säga att jag mår okej. Jag vet att jag inte bloggade på Måndagen. Och nu berättar jag varför. Jag har haft ont i min rygg till och från i snart ett halvår. Men från typ November och fram till nu har det varit mer smärtor än vandligt. Och bara sen jag jag kom hit så har värken i ryggen vuxigt och i morsen visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Det gjorde så fruktansvärt ont och jag tog alvedon och ipren men inget hjälpte. Och utöver denna konstannta smärta i ryggen så fick jag även under dagen kramper över bröstet. Det känndes som att något fick musklerna att krampa lite lätt, men i bland kom det som stötar och då krampade det något fruktansvärt. ni vet när det krampar i foten och man inte blir av med det. typ den smärtan fast i bröstet och bara på vänster sida. 

Så efter att ha jobbat hela dagen med rygg ont och perioder med kramper så fick jag åka hem och då ringde jag sjukvårdsupplysningen. Jag kännde att på vägen hem så rusade min puls något fruktasvärt. 


Jag pratade med mamma och vi trodde bårda två att kramperna berodde på ryggen. Jag har ju början till diskbrock och då kunde smärtan stårla ner i ben och armar och sätta sig över bröstet. 

Men i alla fall så ringde jag sjukvårdsupplysningen och tyckte att jag skulle komma in då jag inte hade några symtomer till hjärtklappning eller hjärtatack förutom just att det krampade i perioder. Och inga större symtomer för diskbrock heller bortsätt från smärtan.


Men i alla dom ville att jag skulle komma till akuten så att dom fick ta ett EKG på mig. Dom frågade om jag var bodde själv, och det gör jag ju för tillfället. Så frågade dom om jag hade någon som kunde köra mig. Jag svarade att det har jag inte. Inte för att jag känner så många och sen ville inte störa dom. Jag trodde att det var vårdcentralen i Solna centrum så jag tänkte gå dit bort. Men dom i växeln sa att dom skickar en ambulans. 

Ja lite dramatiskt kanske men jag fick ändå gå med på att åka ambulans. Så när jag kom in i ambulansten tog dom EKG, puls och tempen på mig. Det var inga större fel men vi åkte ändå in. Jag hamnade på Karolinska Univeritets sjukhuset. 

Så efter att ha varit där i över 7 timmar så konstaterade dom att krampen jag hade över bröstet var muskel spänning som berodde på stress. Och värken i ryggen som bara blir värre är på grund av för hög belstning i ländryggen. Så jag fick ett recept på starka morfin tabletter så att värken i ryggen försvinner. Och då fick jag även ordinationen att ta kontakt med en sjukgymnast som kollar min rygg grundligt. Eftersom jag är såpas ung och redan har början till diskbrock. 


Så nu är jag äntligen hemma i min säng. 

 

Hittar ett 10 tal sådanna här små elektroder. Dom har ju tagit EKG ett par gånger så det blev en del små lappar och jag har dom överrallt runt revbenen. 


Och slutligen jag tog en taxi hem för bussen skulle ta 2 timmar och jag skulle behöva åka till Sollentuna och vänta där en halvtimme innan jag kunde åka till Solna och vänta där en halvtimme på en buss osm tar mig hem på max 10 min. Då var det lättare att ta en taxi och vara hemma på under 7 min. 


Ni ska jag sova och vila upp mig och stannar hemma från jobbet i dag. 

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards