linneawinroth

Alla inlägg under februari 2016

Av linnea winroth - 4 februari 2016 21:03

I dag har jag jobbat, precis som vandligt. Med den lilla extar detaljen att jag åkte från Enstad i morse. Jag sov ju hos Calle. Det blev inte så mycket sömn för mig och en mindra för Calle. Som tur var så fick jag gå hem redan 13:30. Men bara för att jag skulle hem och göra min muntliga examination i Engelska. Så med det avklarat så har jag bara dom nationella proven kvar. Men dom får jag fixa i morgon kväll. När jag sen var klar med Engelskan begav jag mig till Calle igen för att se hur han mådde i dag och för att träffa Christer. Det blev mat och sen åkte jag hem igen för jag har ju en tidig dag kvar att göra på jobbet. 


Men nu är jag hemma i Solna igen och bloggar inna jag ska sova. Jag får hela 15 min sovmorogn i morgon. Skönt!

Nu ska jag läsa om Anna Book och att hon visst är diskad från mello då hennes bidrag redan varit med i Moldaviska utagningen till Eurovision. 

 

Av linnea winroth - 3 februari 2016 20:14

I dag har jag för första gången fått gå hem tidigare. Jag skulle få gå hem vid 14:00 men det blev 16:00 i stället. Sen åkte jag in till stan och blev lite lätt idiotförklarad av Arbetsförmedlingen. Dom i Falkenberg sa till mig: Om du hade planerat på att flytta dit för gått så avslutar vi dig härifrån, så får du gå till närmaste Arbetsförmedling och be dom ta över ditt ärende. 

Sakt och gjort, jag gick dit och berättade situationen för dom och den förts bara. Eh okej.... ta denna kölappen och så hjälper dom dig. Sen när jag väl fick hjälp så säger dom bara: Jaha men dom som godkände din praktik borde vara den som håller kontinuelig kontakt med dig under hela praktiken. Du kan ju komma hit när din praktik är slut och skriva in dig då. 


Så jag fick typ inget gjort där alls. 


Men nu till något roligare. Jag är hos Calle i Täby. Han behövde någon som kollade till han efter hanns operation. Så i natt sover jag här. Jag har även fått åka taxi för första gången. Typ..... Åtminstonde på egen hand. 

Sen har jag beställt taxi till mig i morogn 4:45. Jag måset ju till jobbet inna 5:30. Och sen ringde jag och beställde taxi till Calle då han ska på återbesök i morgon. Och ja det var en dryg jävel på andra sida luren. 


Hon bara: Och vart vill du att den andra taxin hämtar någon stans? 

Jag: Hjortvägen 20 i Täby

Hon: Och vart ska du åka?

Jag: Till Täby Centrum

Hon: Du vet att Hjortvägen 20 ligger i Täby? och att det inte är så lång dit?

Jag: Ja det vet jag

Hon: men du vill ändå ha en taxi?

Jag: ja det vill jag.


Tycker hon att man behöver motion eller? Eller är vi tjocka? Och varför bryr hon sig om hur långt det är? Tänk om det jag beställde taxin till mig 97 år gammla farmor. Ska jag då be henne gå den biten? Det finns kanske en annledning till varför jag behöver en taxi för den lilla bite. 


Strunt samma, hon bokade en taxi till han så jag är nöjd.

I morgon blir det till att gå upp tidigare. Taxin kommer 4:45 och 4:50 brukar jag vrida om nycken till lägenheten. 

 


Av linnea winroth - 2 februari 2016 20:18

I dag när jag vaknade så var mobilen full med medelande om att folk sett mig på tv i går. I "En Resa För Livet" var visst jag och mamma med. Jag vet som sagt inte efterssom jag sov men det var väll kul. 


Men vad har jag gjort i dag då? Jo jobbat och idag var det inventering som stod på listan. Jag har räknat över 450 sugrör och nästan 300 pappers påsar. I morogn fortsätter vi med det. Och i morogn slutar jag även tidigare. Va skönt då sk ajg dra in till centrum och träffa Rebecca om hon nu inte måste jobba. 


Har inte så mycket att säga egentligen. 

 

Av linnea winroth - 1 februari 2016 20:27

Min första dag på jobbet. Lärorik och ganska lugn. Fram till 10:30 fanns det saker att göra.feter det så var det ganska lungt med bra några fåtal fram till ca 15:00.
Jag jobbade till 18:00 i dag och när jag gick den sista biten hem började det snöa ännu mer. Det snöar från och till men nu är det kompakt

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards