linneawinroth

Alla inlägg den 8 mars 2016

Av linnea winroth - 8 mars 2016 21:26

I dag har det nog varit den hitills bästa dagen på jobbet. Varför undrar ni säkert. Jo det ska jag ta och berätta för er. På mitt jobb så ska man vara tillgänglig mellan 6-14 varje vardag. Dom brukar ringa någon gång mellan 6-7 och berätta var du ska vara. I dag ringde dom 6:05 och sa att jag skulle vara på T-centralen kl 10. Så först fick jag sovmorgon. I vandliga fall så ringer dom 6:35 och ber mig vara på ett ställer redan vid 7. Oftast är jag där vid 7:30 eftersom det oftast ligger en bra bit från där jag bor. Men i alla fall så var jag på T-centralen i dag. Jag hade ett pass 10-18 och jag var inställd på att det var plock i dag med. Men jag hamnade i kassan. Överlycklig över att äntligen få stå där. En vecka med enbart plock av skinka och ost har satt sina spår. 

Men i alla fall. Jag jobbade på så bra jag kunde och saker som oftas såldes i dag var sallad, frukt och godis. Så jag skrev en egen liten minneslapp med alla koder som jag oftast annvände. Och när jag fått in koderna i huvudet så körde jag två kassor åt gången. Jag var snabb som fan och folk berömde mig för att jag var så effektiv och kunde ha koll på allt på samma gång. Sen sa även min arbetsledare att jag var den duktigaste från Storesupport som dom har haft där. Det fick mig att sträcka på mig ännu mer.

Det är kul när folk uppskattar det man gör. Det roliga är att jag ska tillbaka i morgon igen. Hoppas verkligen att jag får stå i kassan då med. Visseligen är mina kolegor inte så glada då dom måste göra mitt jobb som jag egntligen har. Men det går mycket lättare för dom då dom har koll på det. Kassan kan jag ju nu så det flyter på riktigt bra. 


Men dagens skratt går nog ändå till en kolega till mig. Vi diskuterade vad vi pluggade på gymnasiet. och som alltid får jag säga att jag gick Estet bild. MEN att jag inte är bra på att måla. Jag är bra på glas. Och det var något riktigt coolt för min kolega som gick runt och sa det till alla andra. Typ: "Linnea är riktigt cool för hon är glasblåsare." Haha nja glasblåsare vet jag inte om jag är men jag kan blåsa glas. Även om mina styrkor är att överföra foton till glas eller svåra mönster. 

Men det var verkligen dagens stora snackis på jobbet.


När jag slutade jobbet sen så fick jag åka och handla. Och nu när jag måste börja köpa mat eftersom jag inte längre äter på jobbet vilket jag gjorde när jag jobbade på cafet. Så jag har fått handla bröd, pasta, ris och anant som man kan behöva till att laga mat. Jag har prövar att handla på Coop. Fy fan var dyrt det är där alltså. Så jag prövade Ica. Lite bättre än coop men fortfarande riktigt dyrt. Och grejen är att jag bara sett en ända Willys affär här under den månaden jag bott här. Så jag åkte dit i dag och nu känner jag mig hemma. Det är priser jag känner igen och som är rimliga. 

Visst är mat i sej dyrt och det är betydligt dyrare i storstan då folk har pengar till det men alltså ska mat verkligen kosta så mycket? På coop går jag oftast ut med ett kvitto på över 220kr. Och då har jag oftast bara köpt ketchup, chillisås, cremfrace och philadelfia. någon gång även 2L juce. Men va fan 220kr för det? På ica köpte jag typ samma sak förutom chillisåsen. Det gick på 211kr. Så lite bättre men inte mycket.

Men i dag köpte jag allt det plus 3 paket pasta, ett paket ris, korvbröd, kassler, juce, bröd, OCH isterband. Det landade på 309kr. fattar ni 309kr för allt det!!!! Willys är min bästa vän här alltså. 


Nu har jag handlat för resten av månade för jag har fyllt frysen och kylen med saker jag vill han. Och jag kan varriera mig nu. Det behöver inte bli soppa 6 dagar i vecka. Även om det oftast är det jag äter så det är så gott. Men nu kan jag äta korv om jag känner för det.

Avlsutnings vis så avrundar jag med att säga att jag börjar 8 i morgon och slutar 15 eller 18 beroende på hur mycket folk vi är på jobbet.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards