linneawinroth

Alla inlägg den 17 mars 2016

Av linnea winroth - 17 mars 2016 20:15

Denna veckan har jag varit ganska dålig på att blogga, det blir typ varrannan dag. Ta det lungt jag har inte tappat gnistan. Hur har veckan varit hitills då? Jo jag fick svomorogn i Måndags och jobbade 15-22:15. Det tog tid att komma hem så jag var hemma runt 23:45 och sen var jag helt slut och glömde av att blogga. 

I tisdags var det min lediga dag. Jag hade så mycket som skulle göras, tvätta, städa, fixa några småsaker och träffa Rebecca. Självklart sprack planerna strax innan 12 då jobbet ringde och frågade om jag kunde komma in och jobba. 

Så det blev jobb den dagen med. I går var jag i Högalid och jobbade. Var väll hemma vid 17 och då åt jag lite och fixade några saker på datorn. Sen var jag så trött på kvällen då jag hade varit i gång sen typ 5:00. Så jag valde att sova i stället för att blogga. 


Men i dag bloggar jag. Och i dag har jag varit vid Fridhemsplan och jobbat. En lång dag i dag med. Men i dag har jag haft mer energi när jag kom hem. Jag missade min tvätt tid i Tisdags då jag jobbade så fick tvätta nu i kväll. 

Annars har jag pratat med mormor en stund. Alltid mysigt att prata med henne. Jag pratade ju med farmor i Måndags så tänkte att nu när jag ändå hade lite tid över så fick jag slå mormor en signal. 


Men nu sitter jag återigen framför min dator och har på en film i bakgrunden samtidigt som jag svarar på mail och bloggar. 

Sen ringde Lars mitt i allt. Jag hade visst råkat ringa han. Hur det nu kan gå till då jag inte har rört min mobil mer än när jag pratade med mormor. 

Strunt samma, alltid kul att prata med Lars. Vi har alltid något kul att berätta och snart blir vi roomis :D Spännade värre.


Men Linnea hur går det med din summering? Skulle vi inte få läsa om den i dag?

Lugn nu!! Den kommer, jag vill ju bara förklara mig lite först. 


Okej nu till dagens rubirk. 

Folk frågar mig i bland hur det går. Och det finns säket fler som undrar. Till er alla kan jag säga att jag har det super här uppe i Stockholm. Jag har snart bott här i två månader. Inte nu på Tisdag men Tisdagen efter det har jag bott här i exakt två månader. Så om en och en halv veckan är det vå månader sen jag tog mina saker och åkte. Kan lungt informera er om att jag har varit hemma en vända och hämtat med resten av mina kläder och nu i helgen när mamma och dom var uppe så tog dom med sig det sista.  Nu har jag allt jag behöver. Nästa gång jag åker hem ska jag packa med mig saker som jag saknat så som böcker, pennor och papper. Kontors saker med andra ord. 

Men jag känner mig inte riktigt hemma än då jag inte ha spridit ut mina grejor än. Dom ligger i fina små högar och jag lägger tillbaka det fortare än jag tog det. Så skulle ni kolla in i lägehneten skulle ni inte se mer än sängen och datorn. 


Så vad gör du om dagarna då? och trivs du på jobbet? 

Jag jobbar ganska mycket så större delen av dagen är jag på jobbet. Annars gör jag lite hushållsysllor så som att laga mat, städa och tvätta. Tråliga saker med andra ord. Sen på kvällen ser jag oftast på någon film eller någon serie innan jag bloggar och sen går och lägger mig. Det är typ samma sak varje dag. Visst ibland är jag och träffar Emma eller Rebecka. Men det är ganska sällan jag pratar med någon utanför jobbet. 

Just nu fokuserar jag på att komma igång i min nya stad med allt vad det innebär. Så en sak i taget. Först komma till rätta med bostad och jobb, sen vänner och aktiviteter. Men jag har lyckats med mycket på kort tid. Jag är stolt över det jag har hunnit göra och jag ser fram emot att se vad som händer i framtiden.


Men det som ligger närmast just nu är flytten i April. Det är den sista flytten på förhoppningsvis ganska länge. Man vet aldrig men hoppas det blir lite mer än en månad. 

jag ser verkligen fram emot att flytta och kanske få börja känna mig hemma på riktigt. 

Det nya jobbet trivs jag också på. Det är nytt folk varje dag och jag gillar det. Det finns för och nackdelar med allt. Visst träffar jag folk som jag skulle vilja jobba med fler gånger. Även fast man vet att så oftast inte är fallet. Man får en vän för dagen. Men ju mer man jobbar ju fler får man lära känna och sen när man ses nästa gång så kan man prata om vad man har hunnit göra sen sist man sågs.


Hur gård det med din rygg då?

Frågan som ofta återkommar i detta sammanhanget när man pratar om mitt nya jobb. 

Jo ryggen mår bra tackar som frågar. Bröst smärtoran har förvunnit helt nu. Jag rör på mig mer nu än jag gjorde innan. Det är mycket variationer på jobbet så som tunga och lätta lyft, Höga och låga lyft. Därför får kroppen den böjning och sträching den behöver....... Nej det tror jag inte att den få men den rör på sig lite mer. Får jag ont så har jag smärtplåster. Har bara annvänt det en gång. Skönt var väll det för smärtan i ryggen försvann på en timme.


Nu avrundar vi denna lilla summering med att återgå till filmen och sen vänta på att tvätten ska torkar så att jag kan lägga mig.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards