linneawinroth

Alla inlägg den 2 september 2016

Av linnea winroth - 2 september 2016 22:23

I dag ha rjag lämnat in alla mina kläder och skor till kontoret. Nu är officiellt ingen konsult mer. När jag lämade Solna runt 12:30 var det med en härlig kännsla i kroppen. Solen gjorde sin sista kraftannsträngning för denna sommaren. Eller var det kanske bara jag som såg allt lite annorlunda. Jag kan med hande på hjärtat säga att det finns stunder och personer som jag kommer sakna. Men jag är redo att ta mig ann nästa uppgift. På Måndag börjar jag i Norra Djurgårdstaden på ett dagis. Men först ska jag ta tillvara på min nyvunna fritid. Jag har aldrig haft ett jobb sen studenten som inte inneburit helger. Jag kan alltså helt iskallt räkna med att jag är ledig Lördag OCH Söndag varje veckan. Och något som egentligen inte har slagit mig fören i dag är att jag kommer ha ett 8-16 jobb. Inga fler sena kvällar och jobbar bara vardagar. 


Så hur tog jag tillvara på min exta tid som jag fått? Jo jag åkte in till stan och gick bort till djurgården och ställde mig på bron och bara blickade ut på alla bårtar som låg där och guppade. Sen gick jag tillbak till Sturegallerian där jag satte mig på Starbucks och bara iaktog folk som gick utanför. Jag sa till mig själv "Här kommer jag vara ett tag" och klockan var över 17 när jag bestämde mig för att gå. Så jag gick till Stadshagen och sen tog jag tunnelbanan hem. Väl hemma såg jag på serier och nu i kväll har jag tagit en duscha och myser nu med te. Och trots att jag satt på caffe större delen av dagen så har jag fruktansvärt mycket tid innan jag ska börja jobba. 


Så om det blir sol i morgon med så blir det till att gå på Söder. Om det blir regn så tar jag på mig regnjackan och sticker ut och blir så blöt man kan bli. Med andra ord kommer jag ha en toppen dag oavsett vard.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards