linneawinroth

Alla inlägg den 11 september 2016

Av linnea winroth - 11 september 2016 21:30

Okejsolen sken inte lika mycket i dag men vad gjorde väll det. Jag packade väskan och tog mig till Starbucks vid Stureplan och satt där ett tag och fixade lite bilder på datorn. Bland annat att sortera bilder från tiden i Stockholm.

Vid 16 tiden var jag tillbaka i kista och då gick jag bara hem för att hämta min skrivbok och pennorna innan jag begav mig till biblioteket här i kista. Och där satt jag till strax efter 19 och skrev på mina små noveller. Väl hemma sen i såg jag att jag var tvungen att handel så det var bara att ta på sig skorna och gå tillbaka. Vilken tur att det inte är så långt dit.

När jag tillslut kom hem och fick ta av mig jackan så åt jag lite och pratade med Lars om hanns vecka. Sen gick båda två och la sig. Så nu ligger jag i sängen och kollar Facebook och väckarklockan en sista gång innan jag somnar.

Av linnea winroth - 11 september 2016 16:53

Jag skulle bloggat i går och berätta vad jag gjorde. Men jag var så facinerad av kvällens fantastiska himmel. Klockan blev 23:30 innan jag kom in och när jag skulle ladda upp videon från dagen så krånglade det. Så då struntade jag i att blogga och gör det nu i stället.


I går var det som sagt Lördag och då hade jag en riktigt bra dag. Jag sov tills jag vaknade. Visseligen ganska tidigt ändå runt 8:30 var jag super pigg. Men jag tog det lungt på förmiddagen och runt 13:00 var väskan packade med datorn, kameran, hörlurat och ipad. Sen åkte jag in till stan och satte mig på Akademibokhandeln vid Hötorget och fixade mina bilder till en liten film som jag ska ha rullande på min datorn. Ett bildspel med enbart bra inspiration. När klockan närmade sig 15:15 packade jag ihop allt och tog mig bort till slottet för att kolla på starten av "Stockholm Halvmarathon" När jag eliten hade startat gick jag till Mood Galleria för att se bättre för vid starten var det svårt att se för alla personer som var där. Men vid Mood Galleria var det betydligt lättare att se då det inte var så mycket folk där. Och när dom sista löparna hade paserat så tog jag mig tillbaka till slottet för att se när eliten gick i mål.

 

Den snabbaste löparen i herr klassen sprang på 1:04:51 och den snabbaste kvinnan spraing på 1:16:03.

Här har vi alla medaljörer.


Det tre bästa i herrklassen:
Mustafa Mohamed, Hälle IF, 01:04:51
Abraham Adhanom, Eskilstuna Friidrott, 01:05:21
Nasir Dawud, Eskilstuna Friidrott, 01:09:19


De tre bästa i damklassen:
Roman Mengistu; Etiopien, 01:16:03
Camilla Richardsson, Finland, 01:17:38
Charlotte Karlsson, Hässelby SK, 01:19:42


Här skulle ju filmerna komma från målgången men bloggen tar inte längre mina format. Jag har bytt och försökt fixa det men jag ger upp så det kommer inga filmer.


Men jag kan ge er svaret på frågan som alla ställer isg under olika evenemang. "Hur gör dom för att städa upp allt så fort?"

Här är svaret:

 

Jo man tar 3 skåpbilar och kör efter den sista deltagaren. Sen trycker man i 7st ungdommar i varje bil som då turas om att springa längst med banan och plocka in korner, band och kravall staket. Så på mindre än 15sek så är allt som bortblåst.

Det kallar jag för teamwork eller barnarbete. Välj själva! 


Men när jag sen var hemma runt 18:30 så hade jag främst on i fötterna då jag hade gått en del under dagen. Men energin och mina fötter gick inte hand i hand för energin låg på topp. Hur gör man om man har mycket ennergi och inte riktigt kan acceptera att fötterna värker? Jo då dansar man runt i lägenheten som en galning. SOm tyr var så var ju inte Lars hemma när jag gjorde det. Inte för att det egentligen spelar någon roll för han vet redan att jag är sinnerssjuk, konstig och helt skruvad. Men i alla fall när jag dansat så att jag svettade som en gris, var annfådd och varm så gick jag ut och satte mig på ballkongen och bara kollade upp på himmlen. Jag satt där en bra stund innan jag slutligen gick in och duschade av mig all svett och sen satte jag mig i soffan och fortsatte kolla på himmlen. Där satt jag nog till strax efter 00:00 och sen la jag mig med en bra kännsla i kroppen.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards