linneawinroth

Alla inlägg den 1 januari 2017

Av linnea winroth - 1 januari 2017 14:00

Och nu ska jag försöka summera mitt år. Det kommer finnas länkar till mina inlägg. Varje datum som har en länk till inlägget är markerat med blått samt att hela listan på länkarna finns allra längst ner i inlägget. 

Då börjar vi från början....


Januari

1-9 Jan: Thailand

Och förutom att vi hade det mysigt i almänhet och åt god mat och solade vid stranden så fanns det några saker som stack ut lite extra.


2 Jan: Kokosglass

Jag åt kokosglass i en kokosnöt. Dagen innan hade jag ätit någon äcklig mint glass som var blå och smakade parfym. Men denna dagen fick jag äntligen äta riktig kokosglass.


4 Jan: Polisen blev inblandad

Polisen blev inblandad för att hotellet hade förstört Jonathans kläder när dom tvättade åt dom. Och dagen efter fick pappa och Viktor skulden för att det saknades 3 galgar från deras hotellrum. Dom sa att vi måste betala för galgarna. Dom diskuterade länge med oss om det men i slutändan så betalde vi inte för något som vi är oskyldiga till.  LÄNK HÄR! 

 

6 Jan: Nya naglar

Då var vi i Bangkok och sista dagen på semestern så fixade jag naglarna.


10 Jan: "Vem Stal Tiden"

Jag och Viktor var i Göteborg för att kolla på Lovisas dansupvisning. En riktigt bra föreställning. 


11-27 Jan: Sjuk

Precis när vi kommit hem från Thailand fick mamma influensan, Sen blev jag sjuk med hög feber och ont i halsen. Var hes i över en vecka och slutligen var det bara den förbannande hostan som satt i sig några exta dagar. Några dagar efter att jag blivit sjuk blev även pappa det och slutligen fick även Viktor det. Så hela familjen åkte på det. Allt som allt var vi sjuka ca 20 dagar. Var av jag var sjuk 14 och viktor 3. Livet är orättvist i bland.


18 jan: Jobb intervju i Stockholm

Mitt i min sjukdom när febern hade försvunnit men hostan och hals ontet satt kvar åkte jag upp till Stockholm för att träffa min nya chef. 


20 & 23 Jan: Fixade boende

Dessa dagarna så hade två av våra (mina och mammas9 jobbarkompisar hört runt bland bekanta som bor i stckholm och dom hade nu sett till så att jag fick bo hos dom nu i början när jag flyttade.


29 Jan: Flyttade

I dag kunde jag äntligen flytta. Livet har säkert haft en färdig plan för mig. Jag hade ju ett boende som jag skulle flytta till mitten av Januari 2016. Men den 30 Dec15, Alltså dagen innan nyår när vi var i Thailand. så fick jag ett mail av dom jag skulle bo hos att dom skulle behöva mitt rum till ensamkomamde flykting barn. Så dagen innan nyår stod jag utan boende. Men det löste ju sig riktigt bra. Bara 2 veckor senare hade jag boende dom 2 första månaderna. 

Så nu hade jag boende och ett jobb på ett litet cafe i Sollentuna.

LÄNKAR HÄR!  och andra LÄNKEN HÄR!

 

 

Februari

1 Feb: Flyttade till Solna

Detta var mitt första boende i Stockholm. Efter att fått bo på hotell dom första 2 nätterna så fick jag nu flytta in hos Martin och Mathilda i Solna. Där bodde jag till den 25 då jag åkte till Helsingborg med mamma.


22Feb: Spenderade natten på akuten

Japp det var den dagen jag hade haft sådan fruktansvärt värk i ryggen och även kramper som kom och gick som satt ovanför bröstet på mig. LÄNK HÄR!


27 Feb: Darin 

Det var då jag och mamma tilbringade en helg i Helsingborg med att äta på Pinchos men även gå på Darin. En fantstisk kväll med super bra musik. LÄNKAR HÄR och HÄR!!!!



Mars

1 mars: Flyttade till Huvudsta

När jag kom tillbak till Stockholm så var det till nästa boede och denna gången i Huvudsta. Ligger i en annan del av Solna. Så då flytatde jag in hos Annika och Micke.


4 Mars: Storesupport

Det var då jag började på mitt nya jobb. 



April

1 Apr: Flytta till Kista

Japp det var det dax igen att packa alla mina saker och flytta till Kista. Och in till Lars. Där träffade jag en riktigt bra vän. 


4 Apr: Charlie

Denna dagen fick jag en liten kusin. 


9 Apr: Full Monty - Allt Eller Inget

En av alla gånger jag åkte hem till Falkenberg. Denna gången för att gå på musikal med mamma och vänner.



Maj 



Juni

9 Jun: Överraskar Viktor

Det var då jag hade lurat viktor att jag inte skulle kunna ta mig hem till hanns avslutning. Men självklart gick jag till min chef och sa att jag kommer åka hem. Haha jobbet hade inte så mycket val men jag tog mig hem och överraskade han.

LÄNK HÄR!


17-19 Jun: Falkenbergs Pride

Jag har kört bil till och från Stockholm på egen hand samt varit hemma i Falkenebrg och hjälpt till på Pride. Det var en intensiv men fantastiskt rolig helg med många vänner.



Juli 

27 -10 Aug: Video blogg

Jag prövade för första gången någon sin att videodokumentera mina dagar. Detta gjorde jag under min allra första riktiga semester. Det var till en början kul men känndes ganska stelt att filma sig själv och prata med en kamera. Så nu förstår jag hur alla vloggare känner sig varje vecka när dom prata med sig själva. 



Augusti

4-10 Aug: Zara var och hälsade på

Ja jag fick en hel vecka med Zara här i Stockholm och sen den 8 Aug kom även våra mammor så då var dom här och vi hade en allmänt mysig helg. Dom var ju även hos mig när jag fyllde 22. Under tiden som Zara och dom andra var hos mig hann vi ligga i en park och käka kakor, sitta på våran balkong och mysa på kvällen och sen äta ute på olika restauranger och vara vid slottet.


28 Aug: Spa

Denna dagen var jag och Lars på ett spa. En riktigt väl behövlig dag då vi fick chansen att slappna av och bli ompysslade.



September

19 Sep: Event

Det var då jag började jobba med Event. Vilket är en av dom roligaste sakerna jag har gjort. Alltså jag bara älskar alla kollegor jag har och att vi har så kul när vi jobbar.



Oktober

26 Okt: Hektisk dag

Ja det var den dagen jag först jobbade med event och slutade 17:00. Vi var på Yasuragi i Nacka och kl 18:00 skulle jag vara på "12 Stockholm" och ha Kick Off med filmfestivalen. Och om det inte var nog var vi klara på "12 Stockholm" runt 23 och kl 06:00 dagen efter skulle jag infinna mig på Arlanda för att flyga till Rom.


27-31 okt: Rom

Ja det var då familjen coh vänner var i rom coh firade mammas 50 år kallas. Det blev ju ett jobbigt uppvakande på födelsedagen då var jordbävning som väckte alla. LÄNK HÄR!!!!



November

1 Nov: Flyttade igen

Denna gången flyttade jag bara några 10 meter till ett radhus. 


9-20 Nov: Stockholm Film Festival

En förbanant rolig sak att fått varait med på. Hela alltet var så roligt även om det var kaos när man avr mitt i det när vi hade för lite folk, dålig komunikation och bara allmänt strul med tekniken. Men när jag ser tillbaka på det så hade jag förbannat kul.


18 Nov: VIP fest

I och med att jag jobbade på filmfestivalen så lyckades jag prata mig in på festivalens VIP fest. Där jag fick gå på röda matta, fick minga runt med kändisar och gå på en prisutdelning. Och slutligen gå på efterfesten med alla. 


25 Nov: Musick Of The Christmas Night

Ja det var då jag var hemma och kollade på en julkonset med Kålle Gunnarsson och hanns vänner. Och i år hade dom överträffat sig själva då det var så fantstikst fina dekorer. 



December

2 Dec: Melloexpidetionen

Det var då jag la upp mitt bidrag till MelloExpidetionen. Jag tävlade om att få bli en av någa som skulle få vara me doch domkumentera under hela melodifestivelen. 

Och nu i mellan dagarna ringde odm upp och sa att jag hade kommit vidare till nästa steg och därför intervjuade dom mig. Nu håler jag alla tumamr och tår för att detta går vägen. Men nu någon gång i veckan komme rjag få reda på om jag kom med eller ej. LÄNK HÄR!!!


20 Dec: Skattjakt

Det var då Aftonbladet hade skattjakt i Kista galleria. Och med hjälp av mamma så lyckades jag vara den första vinnaren och lyckades få bårde en IPhone 7 och VR glasögon. Det tog visseligen till den 30 Dec innan jag kunde börja annvända min telefon men nu är det lösta och allt är frid och fröjd. LÄNK HÄR!!!


22 - 5 Jan: Hemma i Falkenberg

Och nu är jag hemma i Falkenberg hos familjen coh firar bårde jul och Ny år. Så mysigt även fast jag börjar längta hem lite men jag får till vara på dagarna jag har och detta är första gången på ett år som jag är hemma mer än 4 dagar. 


Länkar:

4 Januari: http://linneawinroth.bloggplatsen.se/2016/01/05/11245328-polisen-var-har/

29 Januari (30Dec): http://linneawinroth.bloggplatsen.se/2015/12/30/11242289-helvette-med/

29 Januari: http://linneawinroth.bloggplatsen.se/2016/01/24/11256680-allt-loser-sig/

22 Februari: http://linneawinroth.bloggplatsen.se/2016/02/23/11271996-vilket-dygn-alltsa/

27 Februari: http://linneawinroth.bloggplatsen.se/2016/02/28/11274547-darin-i-helsingborg/

27 Februari: http://linneawinroth.bloggplatsen.se/2016/02/28/11274553-filmerna-fran-i-gar/

9 Juni: http://linneawinroth.bloggplatsen.se/2016/06/09/11325657-jag-ljog/

27-31 Oktober: http://linneawinroth.bloggplatsen.se/2016/10/30/11380811-grattis-mamma/

2 December: http://linneawinroth.bloggplatsen.se/2016/12/02/11392639-melloexpiditoinen17/

20 December: http://linneawinroth.bloggplatsen.se/2016/12/20/11398530-okej-vad-hande-precis/

 


Och när  jag nu ser tillbaka på allt så inser jag att jag har hunnit med hem hel del under året.

Nu närmast blir det Fjällen några dagar, sen lite musikal i Februari och Mello i Mars, samt Danny Saucedos krogshow i April. Så jag kommer nog kunna fylla 2017 med roliga minner. 

 

Av linnea winroth - 1 januari 2017 11:56

Godmorogn alla trötta och kanske bakfulla personer. Hoppas eran Nyår var toppen och att det inte hände allt för mycket oväntade saker. Om det inte var så att ni ville det för då har ni ju kanske haft kul. 


Hos oss började festen vid 18:50 då jag blev bländad av en ficklampa i annsiktet. Det visade sig sedan avra våra gäster som antagligen inte gillade min dans i storarummet. Haha smart sätt att få någon att sluta. Blända dom, det är väldigt effektivt jag lovar. 


Men i alla fall kom Lotta och Jögen vid 19:00 och En kvart senare kom även Jonathan, Carro och pontus och annslöt sig. Man kan ju tro att dom 15 min som gick medans vi väntade på att alla skulle annlända men då ska jag berätta att hos oss händer det alltid grejer. På bara 10 min hann mamma bränna våran lampskärm i köket. Hon tände ett levande ljus som var lite för högt vilket resulterade att plasten på skärmen började smälta.


Som tur var så blev det ingen brand bara lite os och lite plast som smällte.

Alltid kul att börja festerna på en gång. 

Men i alla fall när alla var på plats blev det mat. Och gud va gott det var och alla hade riktigt trevligt. Till efterrätt blev det Skumtomte pannacotta.

Haha skumtomtarna som är lite sega gjorde att hela efterrätten blev fruktansvärt kompakt. Men smaken var god ändå men den var så mäktig så jag orkade bara ta mig igenom det första lagret.


Och vid 12 slaget korkade jag upp champanjen och lyckades skjuta korken på grnnes bil. Inget hände som tur var för bolen stod en bit bort så korken hade tapapt en del fart och gjorde inget mer än att studs på motorhuven.


Och sen stod vi ute och kollade på alla raketer. På våran gata brukar grannaern mitt emot vara dom som har maffigast fyverkerier på våran gata. Kan ju också var för att dom är dom ända på våran gata som skjuter raketer på nyår men denna gången var det grannaran till höger som briljerade med många, stora och väldigt vackra raketer.   

Och när grannarana hade fått göra sina grejer så skickade vi upp rislampor.

 

Vi får väll säga att vi fick oss ett riktigt bra skratt. Den första rislampan fasstnade i trätopparna på eken i början av skogen. Och den andra verkade klara sig och steg bra. vi alla trodde den skulle lyckas att ta sig förbi alla träden. Men nej, precis vid träden så sjönk den igen och så fastnade även den. Så vi satte ögon på träden i stället.

 

Sen när vi hade firat in 12 slaget åkte jag och hämtade mormor och Leif. Och självklart blevd et lite firande där med med champanj. Obligatoriskt skålande och lite berättelser från min sida. 


Men när jag var hemma igen en timme senare så hade våra gäster förflyttat sig till soffan där det visst var i full gång med efterfesten. 

Så vi satt och hade det mysigt fram till 04:00 då jag gav upp och gick och la mig. 

Så var våran Ny år. Hur var eran? 

 


Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards