linneawinroth

Alla inlägg den 19 januari 2017

Av linnea winroth - 19 januari 2017 21:33

Ja det är väll inte många som har missat grejen i dag. Och för er som inte vet det så böev det i dag officiellt att jag kommer vara med i Melodifestivalen 2017. Jag kommer vara Postkodlotteriets mellorepoter och intervjua artisterna under hela Melodifestivalen. 


Vi kan ta det från början. 

I går postades denna bilden på Facebook och Instagram. 

 

Och redan då började jag få frågor och komentarer om det. 

Men eftersom vi skulle gå ut med uppgifterna i dag kunde jag varken bekräfta eller dementera alla spekulationer. Och självklart förstod dom flesta i min närhet att det var jag. 


Så i dag när jag vaknade i dag vid 7:15 så möttes jag av detta klippet.

 

Länken till klippet finns HÄR!

 

Och några minuter senare tillkänna gavs min kollega. Vi kommer altså vara två repotrar som kommer följa det hela.

Det var då alla gratulationer börja ströma in. Och innom loppet av en timme så blev det för mycket för mobien. Så den la av någon minut när det plippade kostant på både Facebook och Instagram. 

 

Det var en storm den första timmen och efter det så har det liksom kommit lite här och var under dagen. 

När jag runt lunch var i stan så fick jag notiser om att jag fanns på många ställen på Facebook.

 

Nämmen va kul att se sig själv på första sidan. 

 

Och en bild som verkar vara den som folk lägger märket till är just Headen på Facebook.

 

Det som var extra roligt bortsett från alla på Facebook var att även dom på cafét jag brukar vara på hade snappat upp det.

Så nu är hela mitt flöde färgat lila och det finns notiser varje gång jag kollar mobilen.

 

Och nu till frågan som många har ställt till mig i dag. Hur gick det till?

Så vi tar det från början.....


I sluter av November fick jag ett meddelande från en bekant som tipsade mig om att Postkodlotteriet hade lagt ut en uppmaning om att dom sökte deltagare till "Melloexpiditionen" Så jag gjorde ett bidrag och postade det på Instagram den 2 Dec. 

 

Sen tänkte jag inte så mer på det innan någon gång i mellan dagarna då jag var hemma och firade jul. Då ringer Postkodlotteriet upp mig och vill ha en intervju med mig. Dom sa att dom skulle höra av sig vckan efter. 

Sagt och gjort dom hörde av sig några dagar efter nyår. Dom ville ha min mammas namn och mobilnummer. 

Dom skulle då behöva en vecka till för att ta beslutet. Detta var runt den 2 Januari, alltså en månade efter att jag publicerade mitt bidrag.

Men som ni alla vet drog jag till fjällen veckan efter. På Måndagen den 9 får jag bara ett sms där dom frågar om jag har möjlighet att svara på några frågor på Onsdagen. Jag fick lite smått panik när jag läste det då jag visste att jag hade världens dåligaste teckning på mobilen. Men jag ville ju så gärna komma med så jag svarade med: Jag har väldigt dålig teckning på mobilen men jag ska ta mig upp på toppen, svara jag inte så ring igen." 


Väl på onsdagen när dom ringde så slog hjärtat i 190. Och det ända dom säger när jag svara är: ser du något?" Ärligt talat tycket jag det var en riktigt konstig fråga då jag var omringad av snö. Men i alla fall fick jag svaret att dom ringer upp om någon minut. Sagt och gjort. Någon minut senare så ringer dom på Facetime och självaste Sandra Dahlberg ringde mig. 

Samtalet vet ni ju hur det gick till. 

Sen var det hemligt en vecka och nu i dag fick jag äntligen berätta det för er. Och vissa stunder har det varit riktigt svårt att hålla tyst om det eftersom några har frågat hur det går och om jag har hört något. Svaret har då alltid varit att jag inte vet. 


Men nu är vi här och jag ska var med som repoter. Så nu vet ni...

Vad har jag ananrs gjort i dag då? Förutom att jag har varit på cafe så har jag även köpt ett par skor som jag ska ha på mello.

   

Riktigt fina som jag tänker ha till någon klänning.

Och nu i kväll sitter jag och svarara alla på Facebook.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards