linneawinroth

Alla inlägg under februari 2017

Av linnea winroth - 20 februari 2017 23:03

I dag hade jag intro på mitt nya jobb. Det gick bra trots att det är en del att ta in. Ärligt talat är jag lite rädd för att börja jobba. För då försvinner skyddsnätet och ska klara mig själv. Men det är tur att jag har 3 dagar till med intro.
Efter introt så åkte jag hem till Kista för att umgås med Linnea. Där blev det lite uppdatering på bloggen och när jag kom hem fick jag uppdatera Melodiexpeditionen. Sen blev det till att kolla igen alla klipp på youtube som jag missat dom sista dagarna.

I morgon blir det först till att tvätta och sen jobba igen.

Av linnea winroth - 19 februari 2017 19:00

Ja i dag är det dagen efter och alla är så trötta. Vi var hemma kl 4.30 i natt och sen sov vi några timmar innan vi skulle hem igen. 

Självklart vill väll folk veta hur det var på efterfesten. Det var så coolt, med all mat, alla bord, danskoglolvet och självklart alla gästerna. Vi hade tur för här var det liksom så öppet att alla fick röra sig som dom ville i stortsätt. Artisteran satt i ett stort sal med varsitt stort bord med vänner och bekanta. Sen så fick vi "vandliga" röra oss fritt runt dom. 

Men efter att alla hade fått i sig mat så började festen på riktigt då det blev dansgolv och sånt. Näst intill alla artisterna dansade sina låtar under natten. Sen var det fullt ös till 3:45 då musiken dog och dom tände upp i salongerna. Vi var som sagt hemma kl 4:30 och då somnade jag med den samma med smink och allt på. Jag hann väll i princip få av mig kläder, skor och linser innan jag däckade. 


Men jag hann prata med alla artisterna förutom Owe och Krista. Däremot dansade jag med Krista senare under natten. 

Men vi dansade konstant och alla var trevliga och vi hade så fruktansvärt kul.


Sen när vi skulle hem i dag så fick vi reda på att det var spårfel sp vårat tåg blev inställt så vi fick ta tåget som gick en timme senare och sen belv det t¨get försenat med en kvart. så i stället för att tåget skulle gå 11:30 från början så gick det 12:45. Sen blev det strul på vägen så vi var inte hemma innan 16:20.


Och nu några timmar seanre så insåg jag att jag måste ha blivit strampad på några gången för min vänsta lilltå gör förbanant ont. Det gör såpas ont att jag inte vill gå med den och därför haltar jag lite. Men då är det ju skönt att jag lägger min nu och hoppas på att foten blir bättre tills i morgon.


I morgon ska jag gå bredvid på mitt nya jobb. 

 


Av linnea winroth - 18 februari 2017 17:30

Ja denna veckan är Melodifestivalen mi Växjö och vi är precis som förra veckan på plats.

Vi var på plats vid hotellet kl 12:00 och när vi hade lämnat väskorna så gick vi över vägen till deras stora galleria som heter Grand Somarkand. Där träffade vi bland annat charlie. Han var dj i gallerian och med sig hade han två party pinglor som hette Amy och Emelie som stod och delade ut dricka och chips bara för att komma i feststämning nu när mello var och besökte staden. 

Under våran tid som vi har varit i Växjö har vi tävlat ut 4 biljetetr till kvällens deltävling.

Dom två första vann en tjej som vi tyvärr inte fått något namn på. Men hon ska möta upp oss utanför arenan.

Dom andra två biljetterna delade vi ut till en vinnare som heter Helene. 

  

Nu är vi som sagt på hotellet för att göra i ordning sig. Jag har precis lockat håret och spryat bårde tighs och hår med glitter spray. 


Jo föresstn några som också var i gallerian och själng var eleverna från AMB- Academy of Music and Business. Riktigt duktiga var dom.

     
En liten snutt från dersa medley.


Nu ska jag gå ne roch lyssna på två andra tejer från samma skola.

 

Nu taggar vi för sändling och sen efterfest på det. Så en uppdatering på det kommer i morgon eller på Måndag när jag hinner och orkar. 

 


Av linnea winroth - 17 februari 2017 23:42

Ja min dag har varit fullspäckad med saker jag gjort. Först var det synundersöning. Det gick bra så nu en månad senare får jag äntlingen bära lincer igen. 

Sen gick jag hem och åt lite innan jag började packa. Denna veckan ska jag ha med mig ett extra par skor och en locktång. I morgon bär det ju av mot Växjö och deltävling 3. På eftermiddagen hade jag först möte med mitt nya jobb och sen ett snabbt möte med Knut-Olle innan han skulle jobba. Så vi spelade in veckans klipp och sen satte jag mig och klippte det "snabbt" det tog en timme att få ihop allt från överföring till klippning till att det slutligen låg upp på Facebook och Instagram. Sen tillbringade jag kvällen hos Linnea där vi åt mat och såg på film. Det blev Kalle och Chokladfabriken med tillhörande bakom kullsena material. Men nu är jag hemma och ska blogga klart innan jag ska sova. Jag ska upp vid 6 i morgon så jag borde sova.

Men kan avsluta med att berätta att det var ett stort pådrag nere i tunnelbarnans blåa linje nu när jag åkte hem. Det var någon som antagligen hade försökt att hoppa framför ett tåg. Som tur var så var jag inte där när det hände men när jag kom så fanns det 4 poliser, 4 ordningsvakter och två ambulansförare. 

 

Av linnea winroth - 16 februari 2017 21:42

I dag började vi dagen med telefonmötet med Wenderfalck och Postkodlotteriet. Mitt skrivbord sår riktigt bra ut under mötet.

Telefonen, dator och post-it lappar var lite va sakerna som jag hade under mötet.
Sen gick mötet i säg bra, vi vet var vi har alla och mötet gick på 30 min. Sen passade jag på att äta lite innan jag skulle på nästa möte. Får sammanfatta 90 min möte mer ett ord. grönsaker!!! Japp en skara grönsaker som verkar ha riktigt låg IQ. Om jag inte har helt fel så behöver man ha en IQ på 30% för att öppna en dörr. Då skulle jag säga att gruppen i dag hade ett snitt på ca 32%.

Efter den träffen så satte jag mig på bibblan ett tag innan jag gick hem och la mig på min matta. Jag tycker det är lite konstig med mitt rum. Om jag har min dörr stängd och ett fönster öppet så är det som en bastu när jag går in i rummet. Men sen om jag har öppet dörren så blir rummet kallare. Ändå är varmt i huset.

Nu kollar jag lite bloggar och sen ska jag sova. I morgon blir det fler möten och ärenden.

Av linnea winroth - 15 februari 2017 22:53

I dag har jag varit på Starbucks och bara haft lite egentid. I dag fick jag även reda på svaren från två jobb. Och det ens har jag fått och skrivit på och det andra ska jag på ett sista möte på Fredag. Ena jobbet är halvtid och andra är timvikarie så jag kan kombinera båda. Men i tog jag en dag för mig själv för att ha lite egentid. Så i dag blev det bildkolage.
Nu i kväll lagade jag mat och sen la jag mig med datorn i sängen. Så nu ser jag slutet av säsong 4 av Glee. Det börjar närma sug slutet nu vilket börjar bli lite tråkigt för vad ska jag göra efter att Glee tar slut?

Av linnea winroth - 14 februari 2017 20:59

Japp i dag är det alla hjärtansdag. Eller för vissa, Tisdag. Jag passade åtminstone på att äta lunch med Linnea här i Kista innan hon skulle jobba. Det blev Jensens och jag åt ribbs med salladsbaren och Linnea åt bara salladsbaren. Sen tog jag och gick på bio. Självklart gick jag på Fifty Shades Darker som hade premiär i dag. Jag tog den tidiga tiden som var redan vid 18:00 i hopp om att det inte skulle vara så många där. Men det var typ fullt och ja i efterhand var det inget genidrag att gå på en sådan film på alla hjärtansdag. Filmen var bra men den slutade för fort. Hade helst velat haft med fler saker men dom viktigaste delarna var med. Nu är jag hemma och ligger i sängen och lyssnar på musik.

Av linnea winroth - 13 februari 2017 20:57

I dag sov jag till 8 då resten av huser var vaken. Sen tog jag 2 timmar där jag åt frukost och tog det lungt framför serier. Sen städade jag mitt rum så att allt damm och allt hår är borta. Sen spenderade jag större delen av dagen på bibblan där jag skrev lite och läste mail. Och nu i kväll blev det lite träning och sen lite mer serier. 

Så det har inte hänt speciellt mycket i dag. Måndagen verklar bli dagen man laddar om för en ny vecka. 

Men det finns en rolig sak jag kan berätta. Nu till helgen har vi äntligen fått godkänt att gå på mello efterfesten. Så till helgen ska vi ha det extra roligt och vi kommer vara exta trötta på Söndag.


I morogn är det Alla Hjärtans Dag. Då ska jag äta lunch med Linnea och sen ha telefonmöte med Melodiexpeditionen och alla inblandade.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards