linneawinroth

Alla inlägg den 8 juni 2017

Av linnea winroth - 8 juni 2017 09:00

Jag vaknade av att granntjejen sprang runt och skrattade utanför mitt fönster. (Jag sover med öppet fönster) Så jag hörde henne och när jag kollade ut så ser jag en söt liten 7 åring som har fått ta på sig sin finaste klänning, med fixat hår och en krans i håret. 

Hon var så glad för hon skulle på skolavslutning. Glädjen som hon utstrålade är exakt samma som jag brukade ha när jag var i den åldern. Den tiden i livet då ett sommarlov varade i 10 veckor och det var bannemej HELA sommaren. Där solen alltid strålade och mamma var hemma hela dagen. 


Nu för tiden är det ca 70 dagars ledig. Varav minst 40 är såpas dåliga så det inte kan klassas som sommar.

Sen har jag varken sommarlov eller semester nu för tiden. Eller jo lite semester har jag ju. Brukar vara 2 veckor i Juli- Augusti. 


Men när jag var liten var dessa veckor dom bästa på hela året. Då var jag bästa!

Därför var det så roligt att vakan upp till en solig morgon och höra barnskratt. Och se mor och far föräldrar gå runt med videokameran och filma allt. 


Det gav mig energi att klara dagen. Blotta tanken på all lycka som sprider sig i landet nu när alla barn får sommarlov.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards