linneawinroth

Alla inlägg under oktober 2017

Av linnea winroth - 8 oktober 2017 21:35

I dag har jag varit en jobbig kund på Jysk för jag skulle köpa säng. och jag frpgade om alla söngar som fanns i alla möjliga stolekar. Men tillslut hittade jag en 120 säng som fanns hemma. Så nu har jag köpt en säng så den får pappa hämta på Onsdag efter att han har lagt mitt golv. 


Nu är jag hemma och ser på Stand Up. Och äter lite mat. Snart ska jag nog sova. I morogn är det ju måndag och det betyder att det bara är en dag kvar innan jag ska ha kvalitetstid med mamma och pappa. Men innan dom kommer ska jag gå på förhandsvisning av "HAGZ" Zombie filmen jag var med i för typ 2 år sen. Spännande att få se resultatet. 

 

Dagens Rosabandet bild är sallad. 

Nu ska jag återgå till min Stand Up. Sen får jag väll leta upp något fint till filmvisningen. 

 


Av linnea winroth - 7 oktober 2017 21:51

I dag försökte jag vara effektiv så jag gick och duschade innan frukosten och sen var jag på väg ut redan vid 12. Det har regnat större delen av dagen men jag åkte in till stan för att kolla på en bäddsoffa och en säng. Sen tog jag mig sakt hem och på vägen hem så gick jag en sväng på Mall Of Scandinavia. Och det var verkligen fel tillfälle att vara där för i dag spelade ju Sverige mot Luxenburg på Friends och det var kaos på MoS. 

 

Det enda roliga på Mos i dag var att ben & Jerry`s björd på sin nya glassmak. 

 

Sen hade dom även ändrat färgerna i taket i samband med matchen på Friends.

 

Men efter någon timme så åke jag hem för att kypa ner i sängen och värma mig för jag blev ganska kall efter att gått ute en stund. 


Dagens Rosabandet bild blir:

   

 

Av linnea winroth - 6 oktober 2017 19:31

Äntligen helg! jag som har jobbat så mycket denna veckan.....Vänta jag har väll inte rätt att hävda mig eftersom jag endast har jobbat 8 timmar denna veckan. Eller ja 8 timmar som jag fåt betalt för. Sen ha rmjag ju jobbat två dagar med flytten med allt vad det innebär. Nu när den första veckan börjar lida mot sitt slut så kan jag säga att jag trovs riktigt bra. 


Detta inlägget blir ganska kort för jag är seg och tänker lägga mig och se på en film innan jag somnar. 

Såå dagens bild blir:

 

Skopåse som stödjer Rosabandet.

 

Av linnea winroth - 5 oktober 2017 20:32

I dag sov jag till strax efter 9 och det var skönt. Men det bettyde att jag blev lite seg och åt inte frukost innan 12:00 och sen kom jag inte ut ur lägenheten förens vid 17 tiden.

Då passade jag på att slänga mina stora kartonger och sen gå en runda. 

Väl hemma så åt jag lite mat och nu har jag precis sett på Barncancer galan. Så nu ska jag kolla igenom mailen och fixa lite inför i morogn då jag ska jobba och förbereder jag lite i kvällen innan så får jag sova lite längre på morgonen. 

 

Dagens Rosabandet bild blir på tomater. Och det roliga med just Ica Kvantum i Sollentuna är att personalen i kassan har på sig rosa tröjor. Jag älskar det eftersom dom verkligen går all in denna månaden. 

Jag får försöka fota tröjorna någon gång när jag handlar. 


Men nu ska jag avrunda inlägget och göra annat.

 

Av linnea winroth - 4 oktober 2017 22:19

Oj va skönt jag sov i natt. Jag kom nog inte i säng fören strax innan 24. Vid 23 så stod jag och gjorde mat till i dag. Och sen när jag böjade bli trött så var det till att börja leta fram tecket och kudden från Ikea som jag köpte för typ 2 veckor sedan. 

Men väl i sängen så slocknade jag nästan med det samma. 

Men vaknade ändå 6:50 i morse och kunde inte riktigt förstå vart jag var någon stanns. Men när medvetandet kom ikapp mig så inser jag ju att jag är i mitt egan flyttkaos. Och konstigt nog så var det lika röringt som i går när jag släckte ljuset. 

Vid 7:30 bestämde jag mig för att leta upp tvättmedlet och sätta i gång den första tvätten. 

Det var som att leta efter en nål i en höstack. Alltså leta efter ett paket tvättmdel, en flaska sköljmedel och en burk med Vanish i ett kaos av 12 lådor. Och självklart när jag öppnar en låda så hittar man ju andra skaer man kan plocka upp. Så plötsligt gick det från att vara 3 lådor i ett hörn till att jag i princip hade lastat över lådornas innehåll på tvättmaskinen. Men strax efter 12 så kunde jag sätta på dagens första tvätt. 


Medans tvättmaskinen jobbade så passade jag på att sticka och slänga all plast från gårdagens uppackning av köksprylar samt cykla iväg och köpa ett hänglås till källarförådet. 

Sen kom jag hem och då var tvätten klar och jag kunde sätta på torktumlaren. Det är en kombinerad tvätt och torktummlare men jag kom inte på hur man fick den att både tvätta och troktummla. Men i alla fall medans handdukar och lakan torkade såpassade jag på att bära ner alla onödiga lådor och kartonger till källarförrådet eftersom vi ska lägga nytt golv i lägenheten nästa vecka så vill vi ha så lita saker som möjligt här. 

Så jag flyttade runt på lite saker som jag vet elelr tror jag kommer behöva under denna veckan. Sen åkte allt annt ner i förrådet. Så nu ser det äntligen ut som en ganska tom lägenhet. Men jag fick upp skrivbordet så nu har jag min lilla kontorshörna, sovhörna och sen en hörna för allt annat. 

   

Så jo jag har väll fått gjort en hel del under dagen. 

Nu i kväll bäddade jag in mig i en filt och såg på film och hade lite mys med levade ljus och mat.

Men nu ska jag sova och tänker därför avsluta dagens blogg med Rosa Bandet bilden.

 

Rosa Uggs som bidrar till Canserfonden.


Ja just det innan jag avslutar så måste jag ju visa vad jag la märke till efter min lilla promenad nu på kvällen.

 

Snyggt och det är väll även ett bevis på att jag verkligen bor här nu. För innan har det ju inte synts att jag bott på ställerna eftersom det alltid har stått ett annat namn men på denna dörren står det mitt namn. 


Och nu ska jag sluta skriva och gå å lägga mig.

 

Av linnea winroth - 3 oktober 2017 22:23

I dag har jag änrligen flytta till min alldeles egna lägenhet. 

Så från och med nu så bor jag i Solelntuna. Jag fick hjälp av Fabian att flytta alla mina saker från Kista. Det gick väldigt fort att flytta med hanns hjälp. Vi packade in allt i Kista och sen packa ut allt i Sollentuna på mindre ön 90 min. 

 

Jag hade planerat allt och hyrt en skåpbil som hjälp. Gud va stor den var när jag hämtade ut den. Och sen vet jag inte vad det är som gör att dom flest i regel ger mig en konstig blick när jag säger att jag ska köra ett större fodon. Ja jag kan faktiskt köra dom stora fordonen med. Och jag lyckades backa helt på egen hand. Efter att jag och Fabian packar in allt i min lägenhet så behövde han åka till jobbet och jag åkte till Ikea. Jo det blev en del på ikea. En hel del poslin och sen skåp till min säng. 


När jag tillsut åkom hem igen så var jag tvungen att handla och fylla upp kylen.

Och sen 3 timamr senare så håller jag fortfarande på med att fixa saker i kök. Men vid 22:00 så fick jag äntligen koppat in mitt bredband. Så nu slutar jag för i kväll. Nu sitter jag i min säng och lyssnar på stand up inna jag ska sova. Det har avrit en lång dag. 


Dagens rosa sak är papper.

 

Lägligt nog behövde jag ju både hushålls och toapapper. 

Nu blir det en smörgås och sen sova.

 

Av linnea winroth - 2 oktober 2017 19:51

I dag har dagen betått av städning, nerpackning och sopsortering. 

Jag har i dag skruvat isär både bodet och min spegel. Nu är dom inslagna i bubbelplast inför flytten i morgon. 

 

Så i ena rummet står detta och andra delen av rummet står mina lådor.

 

Det är 12 lådor totalt, mycket mer än jag trodde att jag skulle ha. Men till mitt föravar så är 5 lådor bara mikor, damsugare och kökssaker. 


Nu är klockan snart 20:00 och jag vill bara sova så att jag kan vakan och åka och äntligen få hämta mina nycklar. 

Så jag avslutar med dagens rosa sak som blir potatis.

   

Av linnea winroth - 1 oktober 2017 18:52

Jippi i dag vakande jag med träningsvärk ända upp i axlarna. Men så ska det ju vara för då har man ju gjort något bra. 

Och eftersom solen visade sig och det var en härlig höstdag så bestämde jag mig för att åka in till stan och gå en runda. Sagt och gjort så packade jag ner datorn och åka tin till stan. Men fy va axlarna krampade av det. Men jag gick åtminstonde i tre timmar innan jag åkte hem och la mig i sängen. 

Nu är jag nyduschad och ska nog se en film innan jag ska sova. 


Eftersom det är Rosa Månad så kommer bild nummer 1:

   

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards