linneawinroth

Alla inlägg under januari 2018

Av linnea winroth - 16 januari 2018 14:35

Det känns verkligen som att komma tillbaka till tiden när jag var yngre och gick var hos läkaren. 

Okej vi tar det från början. Jag har varit på Vårdcentralen/ läkaren för tredje gången på en vecka. Jag var hos läkeren i Fredags, sen var jag på labbet i går och tog lite prover och i dag återigen så var jag tillbaka men denna gången till astman och allergi sköterskan. Jag ville kolla hur det är med min astma eftersom jag blir sjuk varje gång jag kommer hem till Falkenberg. 


Men minnena kom tillbaka till Barnavdelningen när sköterskan tog fram kartan med alla prover. Sen blev det pricktest! Så jag hr blivit stucken 12 gånger på mina armar och jag visste ju att jag är allergisk så ja.... Det kliade en del på armarna och precis som vanligt så reagerade jag på Kvalster, pälsdjur (katt extra mycket) pollen och gräs. Vet inte om det var positivt eller negativt men prickarna var betydligt mindre än vad det brukar vara när jag testar allergin. Men i stället så fick jag röda rodnader runt alla förbannande prickar. Men slutsatsen är att jag är allergisk mot saker och blir ganska röd på armarna när jag kommer i kontakt med det. Men förutom pricktestet så gjorde vi även en Spirometri. Alltså testat lungkapaciteten. Jag har ju astma (inget som syns eller som jag märker av längre) och jag har varit dålig på att medicinera för det och nu när jag blivit äldre så känner jag inte längre av det. Men som sagt jag ville göra ett nytt prov på det. Och för er som inte vet vad en spirometri är så går hela testet ut på att man blåser ut luft i ett rör. Sen ska man då ligga över en viss kurva. Så man blåser oftast 3 gånger i det här röret och sen får man luftrörsvidgande medicin och väntar 15-30 min för att sen blåsa 3 gånger till. 

Även det fick jag i dag. Så när jag satt i väntrummet och väntade dom där 15 minutera så kom jag och tänka på när jag gick på barnmottagningen för då mätte vi ju även ett No värde. och ärligt talat så saknar jag den "lilla" maskinen med ett moln i. Svårt att förklara maskinen men det fanns ett digitalt moln som växte när man andades in och sen skulle man blåsa ut luften i en jämn takt. En super rolig maskin som jag i dag saknade lite. 


Men testerna gick bra och jag kunde gå hem med smått kliande armar. 


Sen åkte jag in till stan för att träna lite i blåsten som verkar ha dragit in över landet. Träningspasset var lite kortare än vanligt men jag fick upp pulsen och det är ju bra. Sen åkte jag hem och ställde mig i duschen för att värma mig. 

Nu sitter jag i soffan och myser och syr lite. 

 

Av linnea winroth - 13 januari 2018 22:45

I dag så sov jag f*n till 11:25 då mamma skrev till mig. Skulle hon inte hört av sig skulle jag bog sovit betydligt längre. Men i alla fall så tog jag mig in till stan för att åka skridskor. Det började med en omväg förbi Ylva och så underhöll jag henne under hennes 30 min rast innan jag tig mig till Kungsan för att möta upp Kurt och så åkte vi skridskor en timme.

Efter det blev det lite prat och slutligen satt vi på Pinchos och drack godisdrinkar.

Nu några timmar senare så ligger jag i sängen och skriver det sista på en novell. Sen ska jag sova och försöka komma upp i någorlunda bra tid i morgon.

Av linnea winroth - 12 januari 2018 20:07

I morse var jag hos läkaren för att kolla lite saker. Besöket gick på ca 10 min och nu ska det bara tas lite prover på Måndag. Annars har jag städat och åkt in till stan och gått en stund. 

Nu sitter jag hemma i min soffa och myser i min onepice och dricker cola ur ett vinglas samtidigt som jag skriver lite på en annaan sida. 


Planerna för i morgon blir skridsor. Så en dag på isen är väll inte fel. Ska bara se till att ladda hörlurna (har trådlösa) så att bateriet håller för träningen.

 

Av linnea winroth - 9 januari 2018 16:14

I dag börja jag med att boka bord på restauranger till mello och alla som ska komma hit då. Alltså mitt Melloteam som består av familj coh vänner. Sen har jag hunnit vara på en intervju och ett serverings prov. Det gick bra så nu får vi bara se när jag börjar jobba. Skulle börjat nästa vecka men då jobbar jag redan.


Nu sitter jag i Kista och bockar av pungt för pungt på min Att-Göra-Lista. Så förhoppningsvist är alla pungter strukna när jag går härifrån lite senare. När jag kommer hen sen så ska jag se på Cancergalan som gick i går. Jag missade den då jag höll på med annant då. 

 

Av linnea winroth - 7 januari 2018 21:45

I dag har jag jobbat hel dagen så det har inte hänt något specillet. Nu i kväll har jag bara ätit lite smörgåstårta och sen sett på film. 

I morgon är jag ledig igen och då ska jag försöka bli klar med min kallender. Jag skriver ju i egna citat i min kallender så det blir en del skrivande.   

Av linnea winroth - 5 januari 2018 10:48

Nu är jag hemma igen och gud vad jag har saknat min lägenhet. Har jag sovit bra i natt då? Jo men jag har sovit bra och insåg att jag saknat brädden på sängen. Men ni förstår inte hur svårt dte var att somna i går. Mitt huvud snurrade av idéer som jag borde försöka göra något med. Sen vakande jag kl 4 i natt och då var jag klar vaken. Varför? Det  har jag ingen aingo om. Men det tog mig ca 30 min innan jag lyckade somna om. 


Nu några timmar senare har jag varit på ett möte och nu sitter jag på Starbucks och kollar ut på regent som faller samtidigt som jag sitter här och tar tag i saker som måste göras nu när man är hemme igen. 

 

Av linnea winroth - 4 januari 2018 22:15

Då var det slut på julledigheten och dax att åka hem. Resan hem i dga gick så fort och smidigt vilket uppskattades. Jag och min packling svettades från Centralen hem till min efterlänktade lägehter där jag som tur var hade lämnat kvar övernattnings sängen passande nog på golvet. Vilket jag kollapsade i med en väska på ryggen. Sen slet jag av mig alla kläderna och hoppade i en kall och torr pyamas innan jag lastade in all mat i kylen och frysen, för att sen efterlänktat lägga mig i min säng. Vad möts man av när lägehneten stått tom i 2,5 vecka? post och reklam. 


Kvällens roligaste går ändå till Telia.

 

Nu ska jag försöka sova för att orka gå upp och duscha i morgon innan jag sk apå ett möte.

 

Av linnea winroth - 2 januari 2018 19:53

I dag har jag varit förvånat trött vilket resulterat i att jag somnade på eftermiddagen och sitter och gäspar ni vid 20:00. Jag och mamma försökte kolla på Bron uner eftermiddgan men jag somnade fetr ca 15 min, och sov sen en timme. Sen på kvällen åkte hela familjen till Ullaren för att äta Thaimat på RoseGarden. Jag åt precis samma som alltid. krispig kyckling och det var toppen. Desvärre verkade det som att det andra inte var lika gott i dag. Men vi blev mätta i alla fall och det var ju tur. Innan vi åkte hem kollade jag på schampo och torrschampo men det blev inget köp. Däremot hittade mamma en tröja på MQ. Nu nu två timmar senare så är vi hemma och jag är så trött. Jag tror mamma ska kolla på Beck men jag tror jga kommer somna innan hon hinner starta den. 

I Morgon är min sista dag på Västkusten innan jag äntligen åker hem på Torsdag. Vilket ska bli skönt. 

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards