linneawinroth

Alla inlägg den 5 april 2018

Av linnea winroth - 5 april 2018 19:34

En sak som jag har funderat på i dag är just "Hur långt kommer man på 12 timmar?" Jag lämnade mitt hem i morse vid 5:45 med planen att ta mig från Stockholm ner till Falkenberg via Sparreholm. Så jag tog pendeltåget till Upplans Väsby så jag avr där till 6:15. Sen tog jag mig ut till InfraCity där jag skulle plocka upp en lastbil och köra till Sparreholm. Där skulle jag och teamen packa lastbilarna och sen skulle jag ta en personbil ner till Falkenberg. 

Så blev det inte utan jag skulle i stället flyga ner till Västkusten. Det lär ju bra tänkte jag. Sen skulle jag följa med Lovisa ner till Avesta för att lämna Foodtrucken och sen skulle vi ta tåget till arlanda där vi båda två skulle flyga hem. Stackars Lovisa började få problem redan på förmiddagen men det löste sig. Så jag hoppade in i bilen med Lovisa och börja köra. I Avesta skulle vi lämna trucken och sen ta en taxi till tåget för att komma till Arlanda. Allt flöt på bra men när vi ringde och skulle fixa taxi så fanns det inga lediga just den tiden vi behövde det. Så då blev det till att tänka om. Vi fick 2 timmar att slå ihjäl i ett regnit Avesta. Det vara bara att ta nästa tåg till Arlanda, vilket var 2 timmar senare. Så från att lämna Avesta 14:39 så kom vi inte där ifrån innan 16:39. Lovisa skulle sen checkat in sitt bagae innan 18:10 och vi klev av tåget 17:55. Som tur var så blev hennes flyg försenat pch hon hann med allt. Själv missade jag mitt flyg till Göteborg med 15 min. Så jag fick sätta mig i en taxi och åka till Bromma flygplats i stället. Precis kl 18:20 så åkte jag förbi InfraCity i Upplands Väsby. Jag hade alltså tagit mig 500m på 12 timmar. Med den lilla detaljen att jag har åkt i en cirkel på ca 65mil. Så rutten som skulle varit Sollentuna-Upplands Väsby-Sparreholm-Falkenberg blev i stället Sollentuna-Upplands Väsby-Sparreholm-Avesta- Arlanda-Bromma-Halmstad- Falkenberg. Så jag har väll haft flest byten och den mest snurriga turen på länge. 

Men nu är jag på plats här på Bromma Flygplats och mitt flyg lyfter inte innan 20:40 så jag har 90 min som jag håller på att slå ihjäl. Men snart är jag hemma och får varva ner lite.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards