linneawinroth

Alla inlägg den 8 januari 2020

Av linnea winroth - 8 januari 2020 17:47

Det var ett tag sen jag var här nu. Närmare bestämt 276 dagar sen. Alltså den 7 April förra året.

Mycket har hänt sen dess ska ni veta.


Anledningen från början var att jag bara skulle ta en paus härifrån när jag och familjen var på semester i Thailand jul/nyår 18/19 men när jag kom hem igen i början av Januari förra året så kändes det inte lika roligt att blogga. I Februari började jag må lite dåligt psykiskt och med tiden så blev jag sämre. Den 20 Maj konstaterades det att jag led av depression och ångest. Och sen dess har jag varit sjukskriven. Från Juli har jag medicinerats mot ångesten och det konstaterades även att jag var utbränd. Det är där jag är i dag 233 dagar senare. I slutet av förra året så kände jag att ångesten kom tillbaka och jag började må dåligt igen. Så i December bytte jag medicin och har sen dess varit sjukskriven på heltid.


Nu är det nytt år och jag börja kunna se tillbaka på året som gått och kanske är detta året då allt börja vända. Jag vet inte hur det kommer bli och jag vågar inte tro på att allt löser sig. Men jag vill tro på att det kommer bli bättre för varje dag som går.


Just nu tar jag dagen som den kommer och närmast just nu är det läkarbesök och sen ska jag försöka komma tillbaka till jobbet utan allt för mycket ångest över det. För trots att jag just i dag och under den senaste tiden har mått betydligt bättre så är ångesten en ständig påminnelse och hjärnspökerna i huvudet hotar mig med att ångesten kan komma tillbaka lika fort som jag blinkar.


Men nu när jag mår bättre så ska jag försöka blogga lite igen. Jag vet inte hur regelbundet det kommer att bli men jag ska försöka att åtminstone blogga någon i månaden. Och sen blir det självklart fler inlägg i den mån jag orkar.


Men lite snabbt om min dag i dag. I dag har jag åkt skridskor i 2 timmar i Kungsträdgården och sen träffade jag Ylva en stund och då gick vi bara runt och pratade. Nu är hemma och myser framför tv med en Wallander film och min virkning. I morgon blir det Läkare och sen får vi se vad dagen erbjuder och vad jag orkar med i morgon.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards