linneawinroth

Alla inlägg den 13 januari 2020

Av linnea winroth - 13 januari 2020 16:03

I dag kom jag tillbaka till jobbet. Det har gått bra trots en del strul. Jag jobbade 7:30-11:30 och ja första dagen har varit lite rörig. Det är en del att fixa med när man är bort ett tag. Det är ju några veckor sen jag var på jobbet så alla mina inlogg var låsta. Så morgonen börja med att jag inte kom in på datorn. Efter mycket om och men så lyckades jag byta lösenord. Väl inne i datorn så märker jag att Chrome försvunnit och att jag inte kom in i vårat boknings system.


Så först fick jag vänta på att våran it support skulle komma och ominstallera min chrome. Det behövdes för att själva telefonen ska fungera på jobbet. Så efter 2 timmar kunde jag få hjälp av it. Under tiden så läste jag igenom alla mina 300 mail och sen försökte jag lära mig ett nytt system. När telefonen sen fungerade så insåg jag att mina hörlurar var borta så då fick vi leta upp ett nytt headset. Sen fick jag ta tag i det sista problemet som var att komma in i boknings systemet. Så då fick jag ringa till en annan it support. Jag fick uppge användarnamn och andra uppgifter och då säger dom att dom inte kan hitta mig alls. Så nu fanns jag inte i deras system längre. Men efter ytterligare 30 min så lyckades dom hitta mig i systemet och jag kunde låsa upp min profil. Så efter nästan 3 timmar så kunde jag för första gången ta mitt första samtal. Och sen flöt det på riktigt bra.


Så i dag har jag suttit och läst mail och klickat runt i det nya systemet i nästan 3 timmar, suttit i telefon i 20 min och sen slutligen suttit och svarat på mail i 1 timme.



När jag sen vid 11:30 fick gå hem så var det med lättnad. Jag kände mig stolt över mina prestationer i dag och i morgon ska jag på riktigt få börja jobba igen. Det som även gjort mig extra glad är alla kollegor som verkat sakna mig. För det var ganska svårt att bara sitta och jobba när kollegorna trillade in. Dom närmsta verkade ha saknat mig riktigt mycket för det hördes ganska tydligt när dom upptäckte mig. Så ”Välkommen tillbaka” och ”Va! Är du här?!” är dom vanligaste kommentar jag hörde i dag.


Nu har jag en mjukstart då jag jobbar 50% till och med den 26 Jan och sen blir det 75% till den 9 Feb och blir det semester och så går jag upp till heltid i Mars.



Väl hemma har jag ätit och smält alla intryck från den första dagen. Sen vid 14 var det som att gå in i en vägg. *Pang* sen slocknade jag. Sen sov jag fram till kl 16. Det var så svårt att vakan sen för varje gång jag vakande till så somnade jag om. Men nu har jag tagit mig upp och försöker hålla mig vaken så att jag kan sova i natt.



Nu ska jag försöka hoppa in i duschen och sen fia håret. Sen får vi se om det blir någon film i kväll.

 

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards