linneawinroth

Alla inlägg den 27 januari 2020

Av linnea winroth - 27 januari 2020 18:25

I dag börjar jag på 75% igen. Det var nästar 3 månader sen jag jobbade 75% sist. Men jag hoppas dessa två veckor som varit är sista gången på ett bra tag som jag jobbar 50%.

Så hur har dom första 2 veckorna tillbaka på jobbet varit? Jo det har gått förvånansvärt bra. Jag har bara känt av lite huvudverk och trötthet men inget som gjort att jag inte kunnat göra mitt jobb. Så det var med en lätt känsla som jag i Fredags gick hem och kunde känna att jag klarat av den första etappen.

 

På kvällen i Fredags gick jag till och med på Galan vi hade med jobbet. Jag var ju redo för det och hade en bra klänning och såg fram emot att få göra sig fin. Men jag såg till att alltid ha en nödutgång redo utifall jag i sista stund skulle känna att jag inte orkade eller kunde gå. Jag var under dagarna innan ganska trött men ville försöka. Så vid 15:30 var jag färdig sminkad och håret var lockat.

   

Sen stack jag iväg på förfesten och redan där kände jag av huvudverken som började smyga sig på. Jag fick känsla av att jag kanske hade tagit mig lite vatten över huvudet och att det kanske inte skulle bli som jag hade förväntat mig.

Väl på plats den vid 18:45 insåg jag hur stort det var. Det var fullt med folk då vi är ett ganska stort kontor. Och var kul dom första minuterna men sen kom tröttheten, huvudvärken och känslan av att bil lite inträngd. Jag fick mycket beröm av kollegor som gillade min klänning och det var kul till en början men sen fick jag en smygande känsla av att folk ryckte i mig. Jag satt sen med på middagen och under prisutdelningen men sen vid 23 när sittningen var klar så kände jag att det inte gick med och jag ville bara hem. Hem till min säng och till tystnaden. Det var jobbig med mycket personer, många intryck, en högre ljudnivå och huvudet som värkte.


Detta är den enda bilden på mig från kvällen.

 

Jag var i alla fall hemma innan 00:00 och känslan av att få ta av sig klänningen och sen ställa sig i duschen och tvätta håret och få bort allt smink. Den känslan vid 00:30 och man fick lägga sig i sängen med ett mjukt täcke. Jag sov sen ganska länge på Lördagen och var upp i ca 2 timmar innan jag däckade i ytterligare 4-5 timmar. Var vaken 2-3 timmar och sen sov jag för natten innan klockan var 18:00. Jag kan säga att Lördagen kan sammanfattas med två ord, ”Upplevelse Bakfull”. Det är en känsla som är så delad. Man känner sig helt dränerad på energi och man har haft så många intryck att det räcker för ett helt liv just där och då. Men även känslan av besvikelse och ilskan som jag känner. Jag kände en känsla av besvikelse för att jag inte tycket det var roligt på galan. Jag såg allt bara som en jobbig grej. Ilskan som jag kände för att jag inte klarade av att stanna länge. Jag var arg på mig själv för att jag ”Inte bara kunde bita ihop en kväll” Och sen tröttheten som finns som ett tungt täcka över mig. Jag vet om att det spelar ingen roll vad jag gör eller hur mycket jag försöker. Jag kommer sova 17-20 timmar under nästkommande dygn.

 

Söndagen kändes betydligt bättre då energin var tillbaka och jag var inte lika arg på mig själv. Jag orkade med att handla lite och laga matlådor för hela denna veckan. Så till lunch blir det veggofärs med vitkålssallad.

 

 

 

Men ny vecka men nya möjlighet. Från och med i dag ås jobbar jag nu 6 timmar. Jag är på jobbet fram till 14:15 på dagarna nu. Det är ju Måndag io dag och då är det som vanligt många som ringer vilket gör att jag blir stressad när det är 2siffror i kön. Vilket det var vid flera tillfällen i dag. Just då ökar pulsen och jag känner mig mer stressad. Jag tycker alltid att ljudnivån ökar när fler pratar samtidigt, det är som att alla försöker överrösta sin kollega. SÅ när jag tycker det känns som ett getingbo så vill jag bara ställa mig upp och skrika. Självklart gör jag inte det, jag kan bete mig på jobbet ;) Men jag känner mig lite jagad och det känns som att jag liksom inte hinner andas i mellan samtalen. Men jag genomförde dagen i dag med och i morgon får jag en ny chans att börja om och försöka igen. Jag har 9 försök kvar, sen får jag en paus och så får jag nya försök i Mars igen.

Jag räknar ner dagarna inför resan och ser varje dag som en liten vinst då jag inte bryter ihop. Jag försöker hitta en bra ballans och en lösning på alla problem jag kan stöta på på jobbet. Målet är att jag ska hitta figursydda lösningar när jobbet blir jobbigt.

   

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards