linneawinroth

Av linnea winroth - 6 juni 2020 15:45

I dag har jag tagit tag i att rensa ochs täda i mitt källarförråd. Jag måstr få lite plats till allt material till köket som kommer nästa vecka.

Så under 2 timamr så tog jag upp större delen av källargången. Har packat in sakerna som ska in i lådor och bara soterat bättre så jag kan komma in i mitt förråd för under en tid nu så har jag bara slängt in allt som ska in där.

Men som sagt 2 timmar senare så var allt inne i fårrådet igen.

Det blev även en del skräp som jag kunde slänga. dels kakel till köket, exta skåpsdörrar till köket samt andra saker till köket. Nu när jag håller på att göra om det så kan jag slänga allt extra material till det gamla köket.

När jag var i städ tagen så röjde jag upp i lägenheten.

Det ända som jag egentligen behöver göra nu är att frosta av frysen. Men det får bli en annan dag.

Av linnea winroth - 3 juni 2020 20:00

I dag har jag gjort mitt sista besök på Ikea för att göra dom sista ändringarna och sen äntligen gör beställningen.

Det kommer bli ett grönt kompakt kök med ugn/micro, större diskho och en diskmaskin.

Såhär ska det se ut när allt är klart. Jag har beställt ej olivgrönt köj nu när jag ahr mörkt golv och så kommer ljuset falla snyggt sen.

Av linnea winroth - 23 maj 2020 21:15

I dag har jag kommit till ett avslut när det gäller att kolla på bilar. Ett x antal hundra bilar senare, och några besök i bilhalalr så har jag äntligen hittat en bil som jag vill ha. Det blev en vit Seat Leon från Aug 2019.

Nu på kvällen har vi haft besök av Coffe med familj. Kvällen slutade med att barnen dränkte mig i badkaret så var en blöt katt när dom hade badat klart.

Av linnea winroth - 27 april 2020 17:19

Hej

Allt bra med er? Vad gör ni på dagaran i dessa tider?

Sjäv jobbar jag på som vandligt. Eller nej inte som vandligt, jag har fördelen att får jobba hemifrån. Sen den 1 April jobbar jag nu hemma med hela setauppen med skärm, sladdar och likande. Det tar upp hälften av mitt matbord. Vem försöker jag lura, jag har bara ett bord. Hallå! denna tjejen har 20kvm att latcha runt på. Så mitt enda bord är just nu skrivbord, matbord och avlastnings yta.

Men visst vill ni få svaret på det som alla frågar " Hur mycket glass hinnar man äta på en arbetsvecka?" Jo men jag kan ju säg att det är lite jobbigt att kylen är 1m från mitt skrivbord och det är lätt att öppna dörren när man får tråkigt. I början letade jag reda på allt som gick att äta. Vilket resulterade i både hicka och små rapar i telefonen. Inget charmigt om du frågar mina kunder. Sen har jag gått igenom fasen där man känner att man ätit allt onyttit som går. Hade nog en vecka när jag lätt kunde ta en burk cola om dagen. Men vet ni vad det fantastiska är med perioden "ät allt du ser" det är att den är absolut inte långvarig utan jag tappade suger riktigt fort. Så jag gick över till vitkål och moröätter som jag dippade. Vilket var en super bra ide. Då kunden jag sitta i min onepice och äta morötter. Men även den fasen fick mina kära kunder gån igenom med mig för som jag knaprade morötter. Jag har nu utnämt mig själv till morotsninja, jag kan skala och dela morötter på under 2 min när jag är avalebel i telefonen. Ber om ursäkt till alla kunder som någon gång kan ha hört mig bita på en morot i samtalet och i nästa sekund så smidigt som möjligt knapr apå den och samtidigt hålla i gång samtalet.

Jag har till och med genomgått perioden när jag haft världens klädkris. Hur kan man äns ha klädkris hemma? Jo men ni vet tanken man har. "När jag jobbar hemifrån så kommer jag kunna jobba i Onepice hela dagen, och ingen ser det!" Jo absolut, det är skönt dom första dagaran. Sen blir allt väldigt varmt och ju mer dagaran går desto mer knäpps den upp och slutligen har man bara fötterna i den. Jag nog gjort det mesta man kan här hemma. Jag har haft dagar då jag gått utan byxor, dagar då jag försökt skärpa mig och sätta på mig jeans för att sen en timme senare slänga av mig dom och ta på mig pyamas igen.

Men nu nästan en månad senare har jag tröttnat så nu klär jag på mig kläder som vilken dag som hellst. Öppnar bara kylen när jag har lunch och ska äta. Annars brukar jag sträcka mig så långt som att jag byter glas några gånger om dagen. I bland sitter jag med en mugg, i bland ett litet glas, i bland ett vinglas för att sen dricka ur en vattenflaska.

Var det någon som sa corona kris? Jo visst har jag en liten kris. Jag har insett att jag är förbannat dåligt på att föra ett normal samtal med mig sjävl då det alltid slutar med att någon av mig tröttnar och går på toa i stället.

Den dagen då detta är över och vi äntligen kan börja umgås igen så kommer vi alla vara som björnarna efter deras vitervila. Väldigt ostabila, slöa och allment väck. Men tillslut är vi nog som kossor som släpps ut på grönbete. Jag kommer absolut var den personen som kommer krama alla.

Men krisen har ju bidragit till att jorden mår bättre än på länge. Och bara kolla på hur kreativa folk har blivit. Allt sker på internett och alla kan på något sett vara med hemifrån.

Summan av kademumman är att jag är lite abstinat och vill prata eller skriva med folk. Så vad fick vi ut av den enorma novell av en person som i stortsett varit borta sen förra året?
Inte ett skit faktiskt. Jo men ta med er att det är en sjukt dålig ide att knapra på morötter när man pratat i telefon och kolsyrad dryck kan göra en hickig. Och oavsett hur många gånger man öppnar kylskåpet så förblir insidan den samma.

Av linnea winroth - 29 februari 2020 10:52

Ja då är vi i storstaden igen. Denna gången bor vi på Icon saigon - luxery Design Hotel. Vi har en ganska mysigt rum.

Första dagen var ganska lugn då vi låg vid poolen innan vi var ute och åt.

I torsdags så åt vi den första frukosten och gaslarm var så fin.

Sen gick vi en runda innan det blev för varmt. Då köpte jag en plånbok.

Sen på kvällen gick vi till Ben Than Marknaden och då köpte jag ett par skor medan sida köpte ett kort födral, en väska och kokosnötsskålar. Jag köpte även kaffe till familjen.

I går gick vi till poolen och på kvällen gick vi till Rex Hotel och åt vårrullar innan vi tog en promenad innan det blev en tidig kväll.

I kväll ska vi till Ben Than Marknaden igen och kolla på några saker som vi funderat på att köpa. I morgon ska jag även hämta min klänning som har varit på lagning då min dragkedja gick sönder på en fest med jobbet.

Av linnea winroth - 23 februari 2020 09:08

Japp jag har inte kunnat lägga upp något inlägg förens nu för wi-Fi har varit svajigt här och vissas telefoner och tv aparter har krånglat här.
Men nu kan jag uppdatera lite om vad vi har gjort dom senaste dagarna och sen på typ Torsdag så kan jag komplitera med bilder och filmerna som inte går att lägga in nu.

Men en dag åkte vi till världens längsta linbarna på över 7800m lång utan stopp. Den sträcker sig över 3 öar och när man sen kom fram så hamnar man på Hawaii och en golfboll resa kom vi till en kristall klar strand med dansare som underhöll alla turister. Fast det vet ni ju redan då det var där vi slutade sista innan internettet brakade ihop.

Sen i förrgår så fick jag en briljant idé att gå ut och gå mitt på dagen när det var så varmt. Jag hade tröttnat på poolen och solen och ville ut från hotellområde. Så tog med mig Ida och börja gå i ca +34?C värme. Vi gick nog 200m innan vi börja kromets och bestämde oss för lunch på Lemongrace. Kan ju säga att det absolut inte är som Lemongrace inne i Ho Chi Minh. Det var mat som gick att äta, jag tog friterade räkor med ris och Ida är tog någon Phad Thai. Jag fick räkor med någon remouladsås och sida fick nog ett ett huvud med selleri för det var så mycket i hennes mat att det inte var mycket Phad Thai när hon väl plockat bort selleri.

Men efter en vätskepaus så gick vi vidare och hamnade efter en liten stund på aning King som är en stor Supermarket där jag hittade Glinter smaksatta vatten.

Så efter att gått runt får en stund så började vi gå hem igen.
Det var nog det vi gjorde den dagen. När vi kom hem så somnade Ida i nästan 2 timmar innan vi köpte lite mat och åt på rummet och la oss tidigt.

Sen en annan dag åkte vi ner till hotellets strand och sola lite. Eller Ida solade och jag gömde mig under ett parasoll innan jag gick och fick massage i 60 min. Det var riktigt härliga minuter innan vi prövade en cocosnötsbulle. Den var himmelsk och smakade som en nygräddad liten vaniljbulle. Så vi får köpa fler sånna nästa gång vi är vid stranden. På kvällen gick vi tillbaka till King aning då även Ida ville ha vattnet från Glinter.

I dag är vi på hotellet och det ska vara någon BBQ buffé i kväll så hotellet har fullt upp med att förbereda det. Själv sitter jag i en gunga och lyssnar på alla Mello låtar om och om igen i skuggan medan ida som vandligt ligger och lapar sol.
Vi ska gå ut och äta någon stans i kväll för vi var inte så intresserade av buffén i kväll.

I morgon ska vi nog till stranden och sen på kvällen ska vi till nattmatknade igen.

Av linnea winroth - 18 februari 2020 11:56

I dag var planen att åka till ett vattenfall men det fanns inget vatten nu när det inte har regnat på ett tag. Så vi åkte ner till hotellsatsning strand i stället och låg där i dag. Mina hörlurar hade laddat ut under natten så jag spenderade tiden med att sova i skuggan medan Ida tog massage och drack kokosvatten från en kokosnöt. När vi har super koljans på hotellet igen så simmade vi i poolen innan vi slutligen gick upp och duschade. I kväll ska vi äta på en liten restaurang utanför hotellet. Sen ska jag försöka komma ihåg att lämna in min tvätt för jag har lyckats spilla spad på alla mina klänningar och tröjor jag har haft på mig.

I morgon ska vi föröka ta oss ner till linbanan som finns längst ner på ön. Hoppas det inte blir för varmt.

Av linnea winroth - 16 februari 2020 13:32

I dag har vi lämnat storstaden bakom oss och tagit oss ner till Phu Quoc. Här ska vi tillbringa 11 dagar i total frid. Vi bor en bit in i skogen och hotellet har en golfbil som kör oss till och från hotellet ner till stranden varje dag.

Men resan började med en del förseningar. Först så skulle vi till rätt del av flygplatsen eftersom vi skulle till inrikesterminalen så gick vi gå lite. Sen väl där så frågade vi om vi verkligen var rätt vilket 3 personer sa att vi var trots att vi inte kunde hitta våran flight på tavlan. Efter mycket om och men så lyckades vi ta reda på att vi var på fel plats så vi fick ta oss vidare och där gick allt mycket fort. Sen var vi 35 min sena att lyfta o h kaptenen bara: ? hej vi är liiite sena, den verkar vara lite turbulent så jag rekommenderar att ha säkerhetsbältet på hela tiden för det kommer bli en skumpig tur nu när jag ska försöka flyga ikapp tiden. Vi landade 10 min efter beräknade ankomst så piloten flög in 20 min. Så en flygtur på 65 min tog oss 40 min att flyga. När vi väl landat så mötte hotellet oss.

[Bild]

Och 15 min senare var på hotellet. Så vi slängde in annat på rummet och skyndade oss att gå ner till supermarket och köpa vatten innan det blev mörkt då det är lite läskigt att gå utanför hotellet när det är mörkt.
Som tur var så hämtade hotellet oss med golfbilen så vi slapp gå den sista biten. Och precis när vi skulle svänga in framför reseprionen så krockar vi med en moppe. Så visst har vi haft det händelserikt dom senaste 3 timmarna.

Nu är vi tillbaka på rummet med en saftybox som inte går att öppna och en kul som inte vill bli kall. Sen är internetet inte så bra så vi får se hur mycket jag kommer uppdatera.

I morgon blir det nog poolen för det ska visst regna här under morgondagen.

[Bild]

Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.