linneawinroth

Alla inlägg under januari 2016

Av linnea winroth - 31 januari 2016 20:15

Hihi i dag har jag flyttat från mitt lilla hotellrum i Sollentuna till mitt rum i Solna. 

     

Mitt lilla rum på Hotell Star Sollentuna. Ett mysigt rum så sig. Men i dag var det då dax att lämna lyxen på hotell och bli inneboende för första gången. 


Eftersom jag hade lite tid att fördriva innan jag fick komma till Solna passade jag på att gå på bio. 

 

Det blev Hunger Games 4: Mockingjay del 2. 

Salongen var nästan full och filmen var riktigt bra. Jag har precis läst klart boken och den var inte som jag hade föreställt mig. Valet av kille var också lite oväntat. Innan jag läst klart boken var jag stensäker på att hon skulle valt den annan. Men när man fick reda på allt som hände har man väll lite förståelse för valet. 


Men strunt samma, den var bra och när filmen sen var slut så fick jag skynda mig lite tillbaka till hotellet för att hämta mina väskor. Och sen började färden att hitta till Martin och Mathilda. Haha jag var lite kaxig och trodde att jag inte alls skulle ha några problem att ta mig till lägenheten. Det var kanske uppenbart för alla utom mig själv att FrammnäsBACKEN verkligen är en backe. En grusad backe dessutom. F*n va trött jag var på att först bära mina väskor upp för trappan till perrongen i Sollentuna. Sen dra upp den för backen i Solna och slutligen dra upp den för den sista men lilla trappan. 

Nu är det skönt att jag inte behöver dra den på ett bra tag. 


Och vad gör jag nu då? Jo jag har gått och kollat var jag ska ta bussen ifrån i morgon kl 5:07. Sen gick jag och köpte Thaimat. Haha visst var det otippat att jag valde thial mat. Nu sitter jag och kollar på Så Ska Det Låta nu innan jag måste gå och lägga mig. 

 

Av linnea winroth - 30 januari 2016 22:00

Nej det är inte jordens undergång men jag är snart klar med min engelsa kurs. Jag gjorde mina sista uppgifter idag. Nu ska pappa bara kolla igenom det innan jag skickar in det. 


Det tog mig nästan 5 timmar att slutföra allt men jag gjorde det. Och lagon tills cafet skulle stänga så gick jag dig och lämnade mina kläder som jag ska ha där. Annars har jag varit på rummet större delen av dagen. I morgon sk ajg flytta vidare till Solna. 

     

Av linnea winroth - 29 januari 2016 22:28

Min dag börade redan vid 3:12. Jag kunde inte sova mer så jag låg vaken i sängen i 40 min innan jag gick ner och pacakde ner det sista. Det var då det slog mig att jag inte har packat mer mmina arbets skor. Så jag fick prioritera lite och ta bort ett par skor så att jag skulle få plats med mina arbetsskor och min kudde. Kunde verkligen inte åka utan den. 

Vid 5:07 gick tåget från Falkenberg och pappa var snäll och körde mig. Det känndes som att allt flöt på bra. En väntetid på 30 min i Göteborg och sen var jag framme i Stockholm strax före 10:00. Sen var det bara att ta sig till Sollentuna där jag nu ska bo i två nätter. Sen flyttat jag till Solna och ska sen bo där fram tilll April. 

Jag hade tur och fick mitt rum med det samma. Efter att jag legat och sträckt ut mig på sängen en timme tog jag mig till Mall Of Scandinavia. Det är verkligen emormt. Jag gick runt och var bara förundrad i allt. Sen fick jag i mig lite mat och sen började färden mot Ensta och Calle. Det blve pendeln från Solna till Sollentuna, Sen bussen till Danderydsjukhus. Sen gick jag till Mörby och därifrån fick jag slutligen ta Roslagsbanan till Ensta.

Calle och jag tog det först lugnt innan vi åkte till Täby Centrum och gick där lite innan vi gick och åt för att tillslut separera och jag åkte hem. 

Nu är jag på rummet i Sollentuna och är as trött. 

Kan berätta mer när jag fått sova lite. 

 

Av linnea winroth - 28 januari 2016 21:19

I dag har jag pluggar en hel den för att göra så mycket jag kan innan jag åker. Det gick hyfsat. Jag har fortfarande en inlämning att göra och jag har inte kommit super långt men jag vet vad och hur jag ska göra det. Nu saknas bara fokusen så att jag gör det. Det ända roliga jag kan säga om engelskan var att det sista tester fick jag 10/10 rätt på.

Annars har jag ätit lunch med Zara. Sen åkte jag hem och pluggade lite till. Och nu i kväll packade jag ner det allra sista. Det ända jag inte packar ner i kväll är glasögonen och kudde . Jag måste på något sätt få ner min kudde.

När jag satt och packade väskan men vad jag trodde var det sista så hade jag näst intill en tom idrottsbag. Sen i såg jag att jag inte ens hade funderat på skor. Nu två par senare känns den plötsligt över full.

Men jag ska nog hitta ett ställe där jag kan trycka ner min kudde.
Jag sa det till mamma herrom dagen men vid sånnar tillfällen skulle ju vakum förpackade kläder vara till stor hjälp. Då skulle jag kanske kunna klarat mig på bara en väska. Men jaja nu har jag inte det men det kommer gå ändå.

Av linnea winroth - 27 januari 2016 21:05

I dag har jag gjort nästan alla proven i Engelska. Så nu har jag bara kvar ett prov och en inlämning. Resutaten från proven var "5/9"  "15,5/19"  "4,6/10"  "8/10" Så det gick väll hyfsat bra. Sen har jag hunnit med en lunch med Ida på Stålboms. Det blev nästan 4 timmars samtal. Oj va mycket vi hade att prata om. Det har varit om allt mellan himmel och jord. Va man har skrattat med henne. Det jobbiga är att jag nu blivit hes igen och hosar lite. Jag hostade något fruktansvärt när jag gick till stan. Jag får väll låta bli att höja pulsen för det är då jag börjar hosta.


På kvällen var jag på möte om Fitline. Super givade och sexta kul att jag träffade Ingalill. det var ett tag sen jag såg henne och det blev en hel det prat om våra resor i Thailand. 


Nu sitter jag hemma och kollar lite tv innan jag ska sova.

I morgon sk ajag försöka göra så mycket jag kan på engelska och sen packa det sista.

 

Av linnea winroth - 26 januari 2016 21:54

I dag har dagen bestått av 2 saker. Nr 1: pugga engelska och Nr 2: packa. Jag har packa större delan av allt jag ska ha med mig. Med andra ord kläderna. I morgon blir det resten. Sen har jag hunnit med en del plugg. Jag har gjort innlämning 3 av 4. Så nu har jag "bara" 5 prov och 1 inlämming kvar innan kursen är slut. Med andra ord har jag ca 50sidor kvar jag som ska läsa och sen göra en inlämning på 4 olika uppgifter. Men jag ska jobba på och göra så mycket jag bara kan innan fredag. 

 

Annars har mamma gjort smörgås tårta till mig för det var sista dagen hon kunde göra någon mat när hon börja jobba i morgon. Jag kommer vara själv dom sista dagarna när dom andra jobbar och Viktor går i skolan. Men jag ska ju plugga engelska och hinna med två luncher med vänner.

 

Av linnea winroth - 25 januari 2016 21:25

Jag vet att vi är riktigt sena men i dag fick vi äntligen äta lite julmat. Mormor och Leif fixade ett mysigt litet julbord till oss med Jansson, korv, köttbullar kål och julskinka. Som vi har längtat efter den där förbannade skinka. Speciellt jag och pappa. Men vi är så nöjda nu.

Annars har jag spenderat dagen med att rensat gaderoben lite och sen även gjort en del engelska. Jag har även bokat tågbiljetten till Fredag.
Så dom sista dagarna kommer gå åt till plugg, packning och någon fika på stan.

Av linnea winroth - 24 januari 2016 20:42

Jag är uppvuxen med frasen "Allt löser sig" Det var min brors favorit mening tilsammans med "Det går bort med Vanish." 

Och.... Där tappade jag tråden i detta inlägget. Så vi pratade om "Allt Löser Sig" och med det skulle jag säga att jag har fått boende i Stockholm. Alltså vad skulle jag göra utan fantastiska menniskor runt mig? Två av mina "Gamla" kolegor har varit fantastiskt snälla och hjälpt mig läsa boede problemet jag haft. För några dagr sen ringde en kolega från natten och sa att hon kunde fixa boende till mig från mitten av Februari. Och I dag ringer nästa kolega och säger att hon har fixat ett boede till mig, Till slutet av Februari. 


Jag har alltså någon stans att bo nu när jag flyttar. Så nu blir det till att packa. Det som är tur är att jag inte behöver ha med mig så mycket nu i början då det mesta redan finns där. 

Jag är så tagagd till att få börja jobba men först av allt ska ajg mysa med familjen i några dagar innan alla börjar jobba. 


Nu ska ajg kolla på något polis program och sen ska jag se på "Så Ska Det Låta". 

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards