linneawinroth

Alla inlägg under januari 2012

Av linnea winroth - 31 januari 2012 20:30

Ja I dag gick jag I skolan till 14:30. Sedan var jag I satan med Zara. Vi kollade på kläder och fikade. Sedan var jag med Zara när hon åt kvällsmat och sedan var hon hemma hos mig när jag gjorde tårtan inför I morgon. Medan vi väntade på att tårtan skulle gräddas I ugnen så kollade vi på “Mot alla Ods.” Mamma och Viktor kollade på gamla filmer på mig.

I morgon blir det skola, doktor och sedan tjej middag. Hur kommer det bli? Jag har en planerad lek som vi ska köra under kvällen.


 

Av linnea winroth - 30 januari 2012 18:51

Ja då har vecka 5 börjat. Det börja med sovmorgon. Tur att jag har som vana att kolla min mobil minst 2gg innan jag ska sova. Jag satte klockan på 6 eftersom jag skulle behöva lite tid att få in linserna sen kom jag på att jag inte börjar innan 9:30 och då behöver jag ju inte gå upp fören 7:30. så där tjänade jag 90min sömn. Dum som jag är så vaknade jag ändå runt 7:00 så jag var klar redan vid 8:45 så då satte jag mig vid datorn.

I skolan blev det dans i 2h och sedan rast på 2h för att sedan ha lektion i 55min. När skolan var slut så höll jag Freja sällskap en stund.

När jag var hemma skrev jag en inköpslista tills Onsdag och sedan satte jag mig i ett fotbad. Hoppas alla har/får en mysig kväll.

 

Av linnea winroth - 29 januari 2012 20:55

Namn: Linnea Winroth

Ålder: 17, blir 18 i sommar

Längd: 163 cm

Sko-storlek: 38-40

Född: Vietnam men var vet jag inte

Bor: Falkenberg

Gör just nu: Ser på Wallander


Allmänna frågor

Nämn tre bra egenskaper hos dig själv: Sprallig, glad och modig?

Nämn tre mindre bra egenskaper hos dig själv: Många

Vad är du rädd för: Att bli allvarligt sjuk

Vad är du mest nöjd med hos dig själv: Modet

Har du körkort och egen bil: Nej, men håller på att skaffa

När tog du ditt körkort: Till sommaren hoppas jag

När grät du senast: Torsdag tror jag

När skrattade du senast: I går

Vem åkte du bil med sist: Mamma och Viktor

Vem åt du mat med sist: Viktor

Vem sov hos dig sist: Kajsa

Vad var du rädd för när du var liten: Mörkret

Vad ville du, som liten bli när du blev stor: Artist eller något med människor

Hur många gånger har du besökt ett sjukhus när du själv varit patient: Allt för många

Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: Mycket

Någonting som gjort dig riktigt förbannad och ledsen någon gång i ditt liv: Allt för många gånger dessvärre

Har du någonsin sportat: Ja, varje vecka

Någon du ser upp till: Många

Vad finns alltid i din handväska: Plåster, plånboken och nycklar

Har du varit utomlands någon gång: Ja, många gånger!

Vilken plats var finast:  Vietnam


Lite mer personliga frågor

Har du någonsin tagit eller provat droger: NEJ!!

Rökt: Nej!!

Snusat: Nej!!

Druckit: Ja

Har du piercing eller tatuering: Nej

Finaste komplimang du fått: Jag vet inte

Har du sårat en kille riktigt ordentligt någon gång: Nej.

Har du blivit sårad av en kille riktigt ordentligt någon gång: Nej.


Antingen-eller-frågor

Storstad eller landet: Storstan

Hamburgare eller pizza: Hamburgare

Kött eller fisk: Kött helt klart!

Hund eller katt: Hund, Skrollan så klart

Aftonbladet eller Expressen: Aftonbladet

McDonalds eller MAX: McDonalds

Vin eller Öl: Inget

Charter- eller skidsemester: Charter

Sverige eller Utlandet: Sverige är bra, men det beror på var i utlandet jag ska.

Sport eller nyheter: Sport

Hockey eller fotboll: Hockey

Ljushåriga eller mörkhåriga killar: Spelar ingen roll! 

Sommar eller vinter: 51/49

Vår eller höst: Vår

Flyg eller tåg: Flyg

Bil eller buss: Bil

Har du någon fobi: många

Vilket är ditt senaste inköp: Öronhängen

Din favoritdryck på morgonen: Vatten

Var fick du dina senaste pengar ifrån:  Mormors sambo

Vad hade du sönder senast: Minns inte

Vem snackade du med senast: Pappa

Varm favoritdricka: varm choklad

Favoritdricka när du är riktigt törstig: Vatten

Intressen: Musik och teater

senaste person du kramade: Viktor

Senaste person du ringde: Moster

Senaste person som ringde dig: Mamam

Vad drack du senast: vatten

Längtar du till din nästa födelsedag: Jaaa

Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: Jag dricker inte kaffe

Använder du hudkräm: Nej

Micro-pop eller poppa själv: Inget

Brukar du baka: I bland

Vilken låt lyssnade du senast på? Hair - Let The Sunshine In

Vad tycker du är äckligt? Variga sår

 


Av linnea winroth - 29 januari 2012 19:14

Ja då är det Söndag och kväll. Vad har jag gjort i dag då? Jo jag har slöat hela dagen. Mormor och Leif var på besök en stund och jag hjälpte till att anmäla Skrollan till hundutställning. Sen har jag varit med mamma och Viktor på Fynda för att köpa födelsedags presenter till Viktors två kompisar som hade kalas i dag. Jag har hunnit med och läsa lite och glott på tv. Nu på kvällen gjorde jag kladdkaka och snart ska jag se på Wallander.


Nu ska jag försöka summera veckan som gått och veckan som kommer. Nu ska vi se här:


Måndag – Skola, var hos optiken och bytte öronhängen
Tisdag – Skola

Onsdag – Skola, Optiken, Bowling och årsmöte med bowlingen

Torsdag – Skola med möte, Teater med rollsättning och efter det beställde vi mat

Fredag - Skola, Gick hem, Optiken och fixade linser, hyrde en film från HemmaKväll sedan blev det mys med föräldrarna när Viktor sov över hos Walid

Lördag – slappa, Walid sov över hos oss

Söndag – Läsa, Hjälpa Leif, baka och Wallander



Måndag – Skola med dans
Tisdag – Skola med möte och sedan träffa Zara

Onsdag – Skola, doktorn och sedan middag med gänget

Torsdag – Skola, lunch med Zara och sedan Musikal på kvällen

Fredag – Skola och sedan mys

Lördag – slappa, kanske middag med halva släkten

Söndag – vila om inte det blir middag på Lördagen så blir det på Söndagen


Så ser min vecka ut. Är den fulle eller? Jag tror svaret är ja, men jag gillar att ha fullt upp. Veckan efter är det 8:an och då blir det rep, rep och mera rep följt av flera föreställningar.

 


Av linnea winroth - 29 januari 2012 08:43

Ja i dag sov jag inte alls länge. Jag gick upp runt 7:00 då börja jag elda i kaminen så att det är varmt när dom andra vaknar. Under dagen har jag inte en blekaste aning om vad jag ska göra. Jag vet bara att det är skolan i morgon. Jag ska nog bara ta det lugnt och vänta på att alla andra ska vakna. Viktor har sovit hos Walid natten till i går och natten till i dag sov Walid över hos oss. Jag undrar hur länge dom var uppe i natt. Dom är ett par riktiga sjusovare för dom kan sova till typ 13:00. Nej nu ska jag nog äta frukost.

 

Av linnea winroth - 28 januari 2012 23:00

I dag har jag repat på dansen som min klass ska dansa vecka 6. Vi ska ha föreställningar då så kan ju vara bar om man kan dansen då. I dag var jag och Viktor ensamma hemma för våra föräldrar jobbade hela dagen. Men duktig som jag är så fick jag ju laga mat och det blev ris, biffar och brunsås. Annars har jag läst lite och varit ute och gått med mamma. Då kom vi på att om exakt 3 Veckor är vi i Thailand. Nu på kvällen kollade jag och mamma på Gladiatorerna. Jag har nog sagt det förr men säger det igen. Det är alltid någon som skadas under varje program. Men sen är det ju så att när dom inte är på tv så är gladiatorerna väldigt snälla. Nej nu ska jag väll gå och sova.

 

Av linnea winroth - 27 januari 2012 19:00

Ja då är det fredag igen. Vad har jag då hunnit göra I dag? Jo jag har varit I skolan mellan 8:00-12:30. Då bestämde jag mig för att gå hem så 30 min senare höll jag mamma sällskap medan hon åt sin middag. Sen gick jag och tvättade håret för att sedan dra till optiken. Jag var färdig hos optiken runt 16:30. Då åkte vi hem och hämtade Viktor för sedan skulle vi handla och köpa godis på HemmaKväll. Vi hyrde även en gratis film. Det blev ”Försvunnen” så i kväll blir det film mys med familjen. Till kvällsmat blev det taco paj. Väldigt gått var det mamma och pappa. Nu håller Viktor på att packa för han ska sova över hos Walid i natt, så i kväll är jag det ända barnet. Nu ska jag lämna Viktor och sedan läsa.

 

Av linnea winroth - 26 januari 2012 20:30

Ja vet ni vad man kan göra för att bli på bättre humör? Jo man ska gå till en teatergrupp. Vet nu hur glad och bra man mår efter det? Jag mår super bra, det kanske är för att vi är ett härligt gäng. I dag fick vi reda på om vi skulle byta pjäs eller ej, Vi ska byta. Dessvärre minns jag inte vad den heter. Men det är en pjäs som bara spelas av tjejer. 10St om man ska vara mer exakt. Eller jo vi kommer ha en kille. Detta kommer bli as bra. Jag ska spela kvinna och väninna. Jag längtar redan till nästa vecka. Men problemet är att jag inte kommer hinna komma nästa gång för jag ska på en musikal. Men jag ska f*n jobba häcken av mig. Detta ska bli as roligt. Oj jävlar jag tror att jag börjar svära lite så kanske ska sluta innan det hoppar ut ett par riktigt fula grodor ur munnen på mig.

 


Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards