linneawinroth

Alla inlägg under maj 2012

Av linnea winroth - 31 maj 2012 18:04

I dag hade jag jätte upp hoppet på att det fanns något roligt att se när man vaknade och kollade Facebook. Men det är dom små sakerna som kan göra hela dagen. Jag började kl 9:00 men pga att vi hade ström avbrott så blev jag lite sen. Sedan hade vi lektion till ca 11:15 och då slutade jag. Men jag var och gjorde det sista delprovet i ”Nationellt prov i Matte B” Sen gick jag och fixade ett student kort tills i morgon. Sedan åkte jag till farmor och där hjälpte jag, mamma och pappa henne med att städa. Nu har jag precis duschat och bytt kläder. Så nu ska jag snart gå till bussen för att åka och öva teater innan vi har föreställningar på Lördag och Söndag. Kan säkert skriva hur det gick i kväll.

 

Av linnea winroth - 29 maj 2012 17:15

Ja i dag har det varit gymnasierus. Det är då alla 1:or och 2:or ska gå, jogga eller springa 1,1 mil. Det är alltså en riktigt bra bit. Man skulle ta sig från vallarna bort till Hertigen sedan bort mot vinberg och till vinbergs kyrka och sedan ner till Fajansskolan för att till slut ta sig tillbaka till vallarna.

Jag mitt dumma nöt gick fel och tog fel väg till Kyrkan men det gick till slut.


Nu har jag precis kommit hem så nu ska man packa väskan så att man är klar sen för att bugga i Västerhagen men först ska jag ha utvecklingssamtal. Jag hoppas det går bra.  

Av linnea winroth - 28 maj 2012 15:15

Ja på morgon hade vi prov i KuHi och sen efter det gjorde en engelska uppsats. När jag kom hem gjorde jag lite psykologi och sedan var jag en stund med Zara. Nu i kväll sak ajg försöka göra klart det sista på psykologin men jag är så extremt trött så det kommer nog inte hända oavsett hur mycket jag skriver. Nu ska jag ut i solen och plugga lite.

 

Av linnea winroth - 27 maj 2012 23:35

Ja i dag var det ju konfirmation i Gunnarp. Där var det fullt i kyrkan av föräldrar, släkt och vänner. Ja sen var det ju oss faddrar med. Så dagen har varit roligt med både sol och värme. Sen runt 17:00 var det teater rep, vi kom inte in på storan så vi övade ute ända tills någon fiskmås blev trött på oss och skrämde livet av oss. Så då gick vi in och repade lite till. Vi repade till typ 22:00 så nu sitter jag i köket och har precis ätit kvällsmat. Nu ska jag se klar på ett program och sedan ska jag sova så att jag får sova ut i natt.

 

Av linnea winroth - 26 maj 2012 22:32

Ja i dag sov jag till 11:00 då pappa väckte mig, vid 11:30 åkte jag och pappa föra att köpa baguetter på Stålboms. Sen vid 13:00 gick jag till IP för jag skulle stå i kiosken på våran A-lags match. Sedan vid 16:00 cyklade jag och mamma till stan för då skulle Viktor ha match på IP. Sen fick vi skynda oss till Strandbaden för att kolla på alla Studenter. Sedan hade vi picknick på stranden och passade på att ta några fina bilder på vissa. Nu sitter jag hemma i soffan och ser på ESC med familjen och vänner. I morgon blir det Konfirmation och sedan teater rep.

 

Av linnea winroth - 25 maj 2012 22:23

Ja då var det fredag igen och då har man varit i skolan mellan 8:00-15:10. Då har jag hunnit jobba psykolog haft prov i KuHi och till och med hunnit göra ett fat. När man kom åkte jag med mamma och handlade och sedan satte jag mig vid datorn för att försöka göra något vettigt. Vi kvällsmat utomhus och sedan kollade jag och mamma på ”Maria Wern – Svart fjäril" Nu sitter jag och kollar på slutet av Let's dance. Det är spennadeså borde kanske sluta nu. När det är slut ska jag nog blogga lite till.

 

Av linnea winroth - 24 maj 2012 17:00

Ja I dag är jag ju hemma efter 4 dagars bus. Nu ska man ta tag I alla skolarbeten.

Listan ser ut såhär:


Fredag- KuHi prov
Onsdag- Psykolog fördjupning + extra uppgift och So redovisning

Fredag – Engelsk tal


Lite att stå i alltså. Nu i kväll är det teater rep för nästa helg smäller det. Sen på lördag är jag snäll och ska ställa upp genom att stå i kiosken när A-laget ska spela här i staffsinge. Sen på kvällen ska man till Strandbaden för att kolla på balen. Sedan är det Söndag och då ska man först på konfirmation i Gunnarp och sedan ska man hem för att repa lite till inför nästa helg.

Så i helgen blir det fullt ös.

 

Av linnea winroth - 23 maj 2012 16:45

ja jag vet att jag inte har bloggat på ett tag vet ni varför? Jo för ändasen I Söndags kväll har jag varit ute och seglat med Elida. Jag kom hem för ca en timme sedan och vill redan tillbaka. Vi seglade I Göteborg så vi var inte så långt hem ifrån. Jag var med som fadder för Gunnarps konfirmander Alla personer där är så extremt härliga och glada. Vi har haft extremt kul med både vattenkrig, lekar och bad. Besättning har varit strålande och vädret har varit underbart. Vi har både skrattat, skrikit och gråtit.


Elida är som sagt en kristen båt och därför åkte vi dit på konfirmandernas sista läger innan dom ska konfirmeras nu på Söndag. Det är 4 året i rad som jag åker dit. Och det blir roligare och roligare för varje år och det är så kul att få träffa alla ledare och alla i besättningen. Man får både träffa gamla och nya personer. Man får även höra allas livshistoria och varför dom kom till Elida. Det är riktigt rörande och man ser att även den stöddigaste och mest säkraste personen i gruppen har ett hjärta. Minnena från året läger kommer jag nog att bära med mig en lång tid framöver för detta är en extremt bra början på sommaren och allt kul som kommer hända under året och livet.

Jag känner att under detta lägret har jag fått tid att fundera på vem jag är och vad jag har för relation med gud. Svaren jag fått är både bra och dåliga. Men jaghar även också fått nya krafter att kämpa ett år till. Eller jag några månader till åtminstone. Sen får man väll stå ut tills man kommer tillbaka på Elida. Bilder kanske kommer vi får se om jag orkar fixa det.

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards