linneawinroth

Alla inlägg under september 2016

Av linnea winroth - 30 september 2016 22:45

I dag har jag suttit och gjort det sista på min nya kalender. I våras köpt ejag en ny röd skrivbok som jag skulle göra om till en kalender. Den blev i dag klar. Jag har haft ett uppehåll med den eftersom jag saknade lite saker som jag hade hemma och nu när jag var hemma förra helgen så passade jag på att ta hit det. Men i våras gjorde jag den sista halvan av år 2017. Och i går började jag med resten av åren. I dag gjorde jag klart första halvan av 2020. Så ja det blev en kalender på 3 år. Jag är riktigt nöjd med den. Dels för att jag har gjort den själv och den är så personlig med olka citat på varje sida och för att den är unik. Det slig mig i dag när jag satt och gjorde den att jag borde ju kunna trycka upp kalendrar av denna typ och sälja. Men lika fort som jag fick iden så slog det mig att i samma stund osm jag skulle gå med på att trycka dom så skulle dom inte längre vara unika. Det är det jag gillar med mina kalendrar. Jag har lagt ner min tid på att göra dom just unika. Ingen av mina 3 kalendrar jag gjort liknar den andra. Visst finns det en röd tråd i dom men alla är unika för jag har inte mycket som är likt i dom. 


Min första kalender som jag gjorde till 2015 var Ljusblå. Där varje månad hade en tejprand och en färg. 

Min nuvarande kalender är Svart och sträcker sig från 2016 till mitten av 2017. I denna kalendern finns det flikar. En flik för varje månad. 

Min nya kalender är Röd. I denna har jag lagt till en ny sak som jag började med när jag hade flyttat hit till Stockholm. Jag har valt att lägga till veckans citat. På varje sida finns det 1-3 citat som ska vägleda mig genom veckan. 


Den röda tråden genom böckerna är att veckorna är upplagda på samma sätt, lodrätta. Varje månad har en färg. Januari är alltid Svart precis som Augusti alltid är rosa. I början av varje bok finns ett register på udda och jämna veckor. Varje år börjar med en lista på årets alla dagar där röda dagar är markerade. 

Okej dom är ganska lika ändå. Men det är lite kul att se förändringen osm blir för varje gång jag gör dom. Det visar liksom hur jag är som person just då och var någonstans l livet jag är.


Men fy vilket långt inlägg det blev om bara kalendrar. Vad har ni fått ut av detta då? I princip ingenting för ni får ju inte äns se någon bild på dom. Varför får ni inte det då kan man ju fråga sig. För att jag inte har någon bild på dom. Så om ni har tålamod och väntar tills i morgon ska jag visa er dom.

 


Av linnea winroth - 29 september 2016 20:42

Japp i dag har jag hunnit med en del. Jag har prövat att göra vegoburgare på pumpa, sötpotatis och rödbetro. Det gick åt skogen. Det förblev bara en sörja i stekpannan. Sen har jag läst lite anonser på jobb, svarat på mail och varit på bibloteket i ett par timmar. På bibloteket hann jag med att pyssla med min nya kallender för år 2017-19, skriva ner några verser från låtar jag gillar och hunnit med att läsa min bok. Nu i kväll har jag på hemma fronten hunnit diska, steka hamburgare och gå en lång promenad. 


Så visst ha rjag hunnit med en del idag med. I morgon planerar jag att åka in till stan och sätta mig någon stans. 

Snart sk ajag sova men innan det så ska jag läsa klart en artikel. Sen blir det sängen för min del. 

 

Av linnea winroth - 28 september 2016 20:43

I dag började jag mitt jobb som event personal för Manegment Event. Alltså gud vilken toppen dag jag har haft. Jag hade i dag hand om en av våra två föreläsningssalar och det gick över förväntligarna. Jag trodde att det skulle var meer teknik att ha koll på men det var inte så farligt mycket såd et gick fort att lära sig. Får väll ändå säga att det inte känns speciellt i mycket i kroppen att man har jobbat i över 12 timmar. men mina kollegor klagade lite på det när vi tillsut satte oss. Men jag hade för mycket energi för att åka hem och lägga mig i soffan så jag åkte hem och lämnade väskan och se gick jag ut en sväng. 


Nu sitter jag hemma igen i pyamasen och ser på något på tv. Konstigt nog så ser jag på tv i kväll. Har inte gjort det på länge. 


Kan bjuda er på en riktigt dålig bild från dagen. Den är tagen stunden innan jag inser att mitt hår kanske färgar av sig på min vita skjorta.

 

Ja det regnade en del när jag gick till jobbet med.

 

Av linnea winroth - 26 september 2016 21:00

Vad ansers som hemma? För när jag är i Kista så säger jag att jag ska åka hem, Sen när jag är hemma i Falkeberg så åker jag hem till Kista igen. Så vad är egentligen hemma?


Men till dagen i stället. I dag fick jag känna på det lite glammgare sättet att ta sig hem. Jag flög i dag mellan Göteborg och Stockholm. Jag landade på Arlande vid 13:45 och trodde att jag skulle hinna hem i mellan och läman resväskan innnan jag åkte in till stan på informations möte. Men eftersom jag inte borde släppas utan uppsikt så virrade jag bort mig lite på flygplatsen och kom i slutändan på att jag inte skulle hinna åka hem i mellan så jag fick ta med mig resväskan och all min packning till mötet. 


Mötet var sen i sin tur riktigt givande och jag är nu taggad att börja jobba på Onsdag. 

Nu är jag hemma och har precis gått igenom helgen med Lars.  Nu ska jag sova för jag är trött efter en så intensiv dag.

 

Av linnea winroth - 25 september 2016 20:56

I dag har jag varit i kyrkan på förmiddagen och sen åkte jag och köpte skor och sen tog jag och mamma en promenad vid stranden. En super mysig promenad med henne. Sen vilade jag och packade lite lätt innan kvällen kom och familjen åkte till Bratt för att fira mamma och pappa. I morgon firar dom 25 årig bröllopsdag. Men eftersom jag åker hem i morgon fick vi fira i det i kväll. 


En super mysig kväll med 3 rätters för mig och pappa. Dom andra två nöjde sig med 2 rätters. Nu är vi hemma och alla är super mätta. Nu ser mamma på tv och jag ska packa så mycket det går i kväll. Sen ska jag sova. Jag åker hem runt 9:00 i morgon då jag ska vara på möte på huvudkontoret kl 16:00.

 

Av linnea winroth - 24 september 2016 20:45

I dag åkte jag till Göteborg för att gå på Bokmässan. Alltså få gå på flera 100M2 yta fylld med böcker och roligt folk. Det var toppen och jag såg fruktansvärt många kändisar. Men Självklart så träffade jag Niclas. Passade på att lyssna på några va hanns intervjuer och han var super bra. Även om varje intervju var ca 10 min så fick han med det viktiga i samtalet med författarna, han marknadsförde företaget och boken samt fick in en hel del humor. Så visst skulle jag kunna lyssna på fler intervjuer av han. 


Innan jag åket hem igen så tog jag en fika med Ian och sen kollade vi på skor innan våran respektive tåg skulle gå. 

Väl hemma så hade pappa rökt räkor till oss så då frossade vi i det och sen somnade vi i soffan framför någon film.

   

Av linnea winroth - 23 september 2016 19:45

I dag var jag uppe vid 4:45. Varför det? Jo jag satte mig på tåget ner mot Göteborg. Japp det tog nästan 5 timmar att ta sig till Göteborg men vid 12:48 klev jag av Öresundståget i Falkenberg och fick krama mamma och Lotta. Det var så kul att få komma "Hem" till familjen. Men med tanke på att jag är hemma så ser jag väll till att hinna med saker. Så jag lämnade mamma och Lotta och sen hämtade jag Zara och så åkte vi till Gekås för att jag behövde en kavaj och ett par skor till mitt jobb. Desvärre bev det inte något av det men det blev pennor, Vanish och plastpåsar. 


Men nu i kväll i blev det tackos med ALLA i familjen. Men nu är klockan snart 20:00 och jag är så trött så mamma och jag ska se på tv och jag kommer defenetivt inte komma längre än till soffan i kväll. 


Men i morgon blir det Bokmässan i Göteborg. 

 

Av linnea winroth - 22 september 2016 22:04

Japp i dag har jag hunnit med en del. Först var jag uppe tidig för att lämna ett par nycklar till bostadsrättsföreningen för det skulle komma någon och kolla ventilationen i huset. Så jag var tvungen att lämna nycklarna runt 8:00 då jobbet skulle börja då. Så när jag ändå var ute så gick jag en promenad innan jag köpte en fralla och fick hem och satte mig på balkongen. När klockan sen blev runt 10 vågade jag börja dsmsuga. Det tog ett tag och när städningen var klar så kollade jag lite på datorn innan jag bestämde mig för att fixa håret.
Så jag åkte till Mall Of Scandinavia och klippte mig. Jag gick till första bästa frisör och sa att jag ville klippa mig och kanske färga håret. Jag fick berätta vad jag hade som förslag. Och efter att jag frågat om hennes råd så gav jag henne fria händer.

Så jag gav en lärling som gjorde sin första dag på salongen helt fria händer. Det kunde ju slutat riktigt illa. Men 3 timmar senare så hade mina slitna toppar försvunnit och jag hade fått en helt ny färg.

Så ja jag ser nu ut som Ariel i mitt röda hår. Och hela vägen hem så fick jag verkligen anstränga mig för att inte skrika rakt ut varje gång jag lyckades se min egen spegelbild.

Nu någa timmar senare så har jag vant mig så mycket att jag nu kan skrika tyst inombords när jag ser mig själv. Men det tar väll tid. Hoppas jag inte svimmar i morgon när jag vaknar.

Och jo förresten Lars hela familj är här på besök. Dom ska ha en riktigt mysig familjehelg och jag ska passa på att åka hem till mig familj.

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards