linneawinroth

Alla inlägg under augusti 2014

Av linnea winroth - 31 augusti 2014 20:45

I dag var det ju Rix Fm Festival här i Stockholm. Självklart var ju jag och Zara där. Vi träffade några stycken vi pratade med. Eller jag pratade med dom. 


Jag pratade med Simon om hur det går för han, vad han gjorde där på RixFm och vad han har för planer framot. Berättar desvärre inte vad han har för planer. 


Sen pratade jag med Robin. Det var lite hastigt men kul ändå och sist men inte minst så pratade jag med Niclas Wahlgren. Passade även på att ta en bild med han.

 

I morgon åker vi ju hem till Falkenberg igen. Men innan vi drar så ska vi shoppa en sista gång.

Nu sitter vi på Espresso House och äter kvällsmat när klockan närmar sig 21:00.

 

Av linnea winroth - 30 augusti 2014 20:30

I går kväll var vi på bio jag och Zara. Det var filmen "Sex Tape"  en bra film med konstig handling. Vi hade kul men det är ingen film jag ser igen. 


Men nu när jag har lite tid över i kväll så tänkte jag lägga ut bilderna från Rockbjörnen.

                                                                                                                       

Av linnea winroth - 30 augusti 2014 10:45

I går var vi ju på Sveriges Radio. Det vet ni ju redan :D I dag ska vi träffa min kusin Calle. Han har precis flyttat till Täby. Vi ska ses nu vid 12:00.  Så medan Zara sover lite så lägger jag ut bilderna från gårdagen på Radio.


                           

Av linnea winroth - 29 augusti 2014 19:37

I dag har vi varit på Sveriges radio och lyssnat på en live spelning med Albin. Ni vet han som sjunger ”Din Soldat” i P4 så sände dom Musikplats Stockholm. En ny musikgäst varje vecka.         


 
 

   

Albin var där med Kristin och Mattias Andreasson och sjöng några låtar. När dom var klara fick man mingla runt med dom och prata lite. Då passade Zara på att fixa en autograf från Albin medan jag stod och pratade med Mattias. Sen gick vi tillbaka till hotellet för att ladda min mobil. Så efter en timme så gick vi ut för att en gång för alla börja shoppa något. För mig blev det 4par jeans och även men miniräknare och en bok till det kommande högskoleprovet. 


Nu sitter vi på rummet igen helt dygn sura för vet ni va? Vi är som två dränkta katter. Det har regnat konstant sen typ 15:00. 


Men i alla fall så sitter vi här och torkar innan vi senare i natt ska gå på natt bio. Det blir filmen ”Sex tape” ingen aning om vad det var för film men natt bio är ju aldrig fel. 


I morgon börjar vi att beta av våran lilla lista på affärer vi ska in i och köpa något. Eller leta efter typ. Jag är ju nästan klar med min eftersom jag bara hade typ 3 saker och Zara har några fler tror jag. Men vad spelar det för roll? Vi älskar ju affärer även om vi  inte hittar något kul att köpa. 

Jag efter regnet :)  

 

Av linnea winroth - 28 augusti 2014 21:51

I dag var det Rockbjörnen som stod på våran agenda. Vi började dagen med frukost och sen en promenad ner till Dramaten bort till slottet och sen till Gallerian. Vi började lite smott att kolla i några affärer men det gick lite segt. Runt 12:00 gick vi tillbaka till slottet för att kolla på vaktavlösningen. Zaras första faktist, hon var nog nöjd med det. eller?.........

     

När det sedan var klart gick vi sakta tillbaka till hotellet för att byta om till klänningar inna vi drog bort till Djurgården och Gröna Lund. Där gick vi först runt och kollade lite innan vi satte oss ner och åt mat. sen vid 18:00 började ju själva Rockbjörnen. Lite tråkig enligt oss då dom hade tryckt in scenen i typ VIP andelnigen så publiken stod liksom runt en yta på typ 20kvm. Man fick stå och kolla på små tv skärmar som var utplaserade runt staketen. Sen var Stora Scenen helt tom under hela galan. När den var slut vid 20:00 så flyttade sig folk till den stora scenen för att där var det några som uppträde. Det var en mini konser på ca 90min med 4 olika artister. 


Enligt mig var förra året bättre då allt skädde på stora Scenen och då såg man ju vilka som vann och dom varvade prat med musik. 


Här är listan på alla vinnaran:


Årets kvinnliga liveartist: Zara Larsson

Årets manliga liveartist: Håkan Hellström

Årets livegrupp: The Fooo

Årets liveframträdande: The Fooo

Årets Hårdrock/metal: Sabaton

Årets låt: Håkan Hellström och Veronica Maggio – Hela huset

Årets genombrott: The Fooo

Årets internationella låt: John Legend – ”All of me” 

Årets konsert: Håkan Hellström – Ullevi 

Årets bästa fans: The Fooo

 

Så ja visst är man nöjd med vinnarna. 

Bilder från Rockbjörnen kommer antagligen när jag är hemma igen om inte jag göra det här ellr på tåget. vi får se. 

 

När vi gick hem så passade vi på att ta en snabb tur på "Stockholm Fasion Night" då fick vi bland anant ett paraly och en liten plånbok.

   

Av linnea winroth - 27 augusti 2014 19:51

Nu är vi äntligen i Huvudstaden efter 4,5h tågresa. Vi har hunnit att inkvartera oss på vårar rum här på ”Best Westen Hotell Karlaplan”, det ligger alltså på Östermalm och det är ju en del av Stockholm som ligger mig varm om hjärtat eftersom morfar bodde på Östermalm under sin tid i Stockholm. 


När vi hade fått svar på våra frågor angående uttag, förlängnings sladd och tv kanaler så bestämde vi oss för att gå ut och äta något innan vi skulle gå och lägga oss. 

Vi hade bestämt oss för att stanna här på Östermalm då vi inte orkade gå så långt med det slutade med att vi hamnade nere vid Drottinggatan och Riksdagen. Så efter att ha ätit thaimat så gick vi sakta tillbaka till hotellet. Nu sitter vi här. Eller jag sitter upp i sängen och Zara ligger och typ halvsover. 

   

I morgon blir det lite shopping innan vi beger oss till Djurgården och Gröna Lund. Där ska vi ju tillbringa kvällen eftersom det är ”Rockbjörnen 2014” där i morgon. När det sedan är slut ska vi dra in till stan för att gå på ”Fashion Night” Sen får vi se om vi gör något innan vi går hem. 


Jo just det när vi skulle gå över vägen till Sturegallerian när vi kom hit i dag. Ni vet när vi hade all packning på oss så stod det en kille och pratade med en annan kille med en kamera i handen. Det visade sig sedan vara Anton Ewald så han är den första kändisen vi såg här, Men jag är säker på att det blir fler kändisar här. 


Här är några bilder på vårar rum. 

   

Vi har en fantastisk utsikt. Men den bilden kommer typ i morgon. 

Sen var vi även i ”Hedvig Elinora Kyrkan” borta vid Saluhallen och satte några ljus för min morfar och farfar sen satte Zara även ett ljus bara för att hon ville. 

     

Utanför morfas gamla port borta vid Saluhallen.

 

 


Av linnea winroth - 27 augusti 2014 10:10

Just nu sitter jag coh Zara på Stockholms snabbtåg mot storstan. Nu ska vi ha det riktigt skönt med musik konserer och en massa shopping. 


På tåget till Göteborg så flyttade konduktören på min resväska och den försvann in på 1klass. Så den hade det skönt på resan dit. Själv fick jag och Zara sitta med en sur tant som bara: Snälla flytta din väska för jag ska inte behöva stå upp bara för att du har en stor väska." Men strunt samma hon sa inte så mycket efter att jag flyttade väskan. Sen satt hon bara och stirrade in i sin dator och var allment intresserad av vad jag och Zara skrev om. 


Men i alla fall just nu sitter vi på tåget mot Stockholm. Vi har ett par riktigt pigga äldre men som ska på typ fisketur eller liknade. Glada är dom och mycket pratar dom också. Zara har somnat framför mig så henne hör man ju inte av så mycket längre. Får väll väcka henne när vi närmar oss Stockholm. 


Nu ska jag dricka något för känner hur åksjukan börjar leta sig upp ur magen. Tur att det bara är ca 3 timmar till. Ska se om det blir någon matte gjorde sen när magen börjar lugna ner sig igen. 

 

Av linnea winroth - 26 augusti 2014 19:24

I dag har jag och pappa tagit min premier tur med den nya motorcyklen. Jag fick välja vart vi skulle så jag valde Österöö Fårfarm. Jag ville dit för att köpa marmelad men det slutade med att jag köpte gelé istället. 

 

Det blev Vitlökspeppar gelé, chilli gelé, vitlöks salami gjord på fårkött och en flaska jordgubbssaft. Pappa hade lite svårt att åka därifrån utan något så det blev en muu- pinne, bää-pinne och kademumma skorpor. Det var alltså ölkorv på får och på ko. Hoppas dom smakar lika bra som dom luktar. På vägen till Österöö så åkte vi förbi Ästa och f*n va stort det har blivit. Jag minns det som en gård med en stor lada och en fårhage med en lite sjö i som man inte ville hamna i. Nu är ju ett gegantiskt stenhus som visade sig vara deras undervatten basstu, en stor lustgård och en stor annlägning med typ spa. 

 

Var ganska farcinerad av detta när vi åkte förbi. Jo just det nör jag och pappa körde förbi så stod det ett kamerateam och intevjuade någon snubbe så vi hamnade kanske på tv. Desvärre stannade vi aldrig och frågade var dom filmade till. 

Men skit samma. :D På vägen tillbaka till Falkenberg lät vi GPS:en visa vägen den var nog lite trött eller så ville den ge igen för att pappa svängde av fel på en väg för han tog omvägen från Morup genom Långås och bort i Stafsinge inna den tyckte att vi skulle köra hem men då hade pappa bestämt sig för att äta så vi bröta in med en stor motorcykle på Burger Inn. Självkart så passade jag på att fråga dom på Burger Inn om det var okej att vi dundra in med den. Den var liksom ganska stor till skildnad från cyklarna som stod där. Sen hade vi lite svårt att vända den när vi skulle ut för den var lite bredare än vi trodde men även de gick bra och vi åkte hem. 


Här hemma har jag packar väskorna för nästan en vecka i Storstan med Zara. 

  

Nu sitter jag här i ett tomt hus och lysnanr på musik och ska se på film. Dom andra är på matck med Viktor och dom borde nog komma hem snart. 

 

Presentation


Denna bloggen drivs av mig Linnea Winroth som är 23 år och kommer från Falkenberg. Men som är bosatt i Stockholm.

Tog studenten sommaren 2013 från Falkenbergs gymnasieskola där jag gick inriktning Estet.
GÅ TILL PRESENTATION FÖR ATT LÄSA ME

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards